Alles dat geplaatst werd door Gitta
-
Pompoen 2024
@rookie 22 pompoenen. Wat een mooi resultaat. Hoeveel planten heb je staan?
-
Pompoen 2024
Wat jammer. Het is dit jaar ook bar met die slakken.
- Het favoriete tomaten topic
-
Wat heb je vandaag (of gisteren) in de moestuin gedaan 2024
Onkruid verwijderd. Water gegeven. De tomaten gecheckt op Phytophthora en dieven, dieven verwijderd en geen Phytophthora aangetroffen. Verder nog een paar komkommers, tomaten, witte en rode bosaardbeien en bonen (boter en spek) geoogst.
-
Hallo allemaal
Leuk dat we elkaar hier weer tegen komen.
-
Babbeltuin #2
Ik geef teveel aan zaailingen aan mijn moeder of zusje. Dan kan ik ze toch blijven volgen. En ik maak hun er blij mee.
-
Babbeltuin #2
Prachtig stuk grond. Ik ben benieuwd hoe het er nu uitziet.
-
sperziebonen
@Lifangik gebruik de zaden van de stamslaboon 'Record'. Deze maakt trossen aan.
-
sperziebonen
@LifangVervang volgend jaar anders de potgrond voor moestuingrond. Ik gebruik zelf alleen moestuingrond in mijn bakken en heb een grote oogst aan bonen. Ik heb dit jaar 3x 9 planten staan, 9 boterbonen, 9 stambomen en 9 spekbonen. De vriezer ligt vol en ook zo vers al veel gegeten. Kijk eens of dat gaat helpen. Het beste boontjes plukken als ze nog niet te dik zijn, dat stimuleert de bloei. Pluk je ze te laat, dan stopt de plant met produceren. Welke soort/ras heb je gezaaid. De ene soort maakt grote trossen aan en de andere soort niet. Dus bij het uitzoeken van de zaden, daar ook goed opletten. Op de foto de dikte waarop ik de bonen pluk om de bloei te stimuleren, in dit geval een boterboon. Dus iets dunner dan een balpen.
-
Kruiptijm en Corsicaanse munt krijgen bruine plekken
Wat jammer zeg. Gelukkig zijn er nog wel een paar planten die het wel doen op die grond. Het wordt dan wel wat eentoniger, maar nu nog alles verwijderen ook wat het wel goed doet is ook zo zonde. Hopelijk blijft de rest het goed doen. 🤞
-
Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2024
Wij gaan vanavond rode bieten met ui en knoflook eten. Ook de gedroogde tijm die er door gaat komt uit eigen tuin. Ik ben de bieten nu aan het voorkoken. Dan zijn ze vanavond weer afgekoeld om te kunnen raspen.
-
Katten en honden
Onze poes Luna. Ze wilde niet dat wij de koffer in gingen pakken 11 juli. Want dat betekent dat de baasjes een tijdje weg gaan. Gelukkig hebben we lieve buren en die hebben voor Luna en de moestuin gezorgd.
- Ook maar eens voorstellen
- Hoi allemaal 😀
-
Kruiptijm en Corsicaanse munt krijgen bruine plekken
Ik kan je niet echt helpen met een goed antwoord. Maar hoe staat het er nu bij? Is het hierbij gebleven of heeft het zich uitgebreid. Je kan ook nog denken aan emelten of engerlingen.
-
Het favoriete tomaten topic
Ik vind Dattolime F1 echt een lekkere tomaat. Het is een echte snacktomaat, lekker zoetige smaak. Heerlijk om zo uit de hand op te eten, maar ook lekker in een gemengde salade. Ik heb hem laatst ook in een traybake gebruikt, ook daar smaakte hij heerlijk in. De planten maken flinke trossen met tomaatjes aan. Ik heb maar de halve plant op de foto gezet, omdat de onderkant al leeggeoogst is. Dan zie je de trossen die de plant maakt goed.
-
Pompoen 2024
Ik heb 1 pompoen aan mijn pompoen plant. Ik had in het begin de pech alleen maar vrouwelijke bloemen te hebben en daarna alleen maar mannelijke bloemen. Maar beter iets dan niets. Ben heel blij met die ene pompoen. Hopelijk volgend jaar beter.
-
Wat heb je vandaag (of gisteren) in de moestuin gedaan 2024
Ik heb water gegeven. Onkruid weggehaald. Komkommer geoogst. Gele snacktomaatjes geoogst. Wat blaadjes mini Kropsla en rode botersla geoogst. Chinese bieslook geoogst. Dit hebben we vandaag ook gegeten.
-
Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2024
Zojuist geoogste en gelijk klaar gemaakte gemengde salade. Er zit rode botersla, mini Kropsla, chinese bieslook, komkommer en gele snacktomaatjes in uit eigen moestuin. De zilveruitjes en augurken komen uit een potje uit de supermarkt.
-
Nog nooit zoveel variatie gehad
Wauw wat een mega oogst! Lekker van genieten.
-
Foto's van: je oogst
-
Rondje
Prachtig! En gelukkig geen akelige engerlingen meer.
-
Graven, ophogen, oogsten, koeien, hooien
@Jorieke123wat hebben jullie een groot stuk grond om jullie heen. Heerlijk! Net mijn kindertijd.
-
Beetje oogst
@angelawat een enorme bol!
-
Gemengde kruidenthee.
@appelvrouwmijn auto staat in de middag in de zon. Snikheet is het dan daar binnen. Want de oven aan met dit weer en een beetje open, is geen pretje. Bedankt!