Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Andere hobby's

Featured Replies

Geplaatst:

Het moet geen moeten worden Mijke, het komt vanzelf als je weer eens zin hebt. Dat zal te zien zijn aan de foto's die je maakt. Wees vrij in je hobby's. Maar misschien denk ik dat het bij een ander zo werkt als bij mij? Ik kan geen opdrachten uitvoeren. Als het moet dan lukt het mij niet. Maar dat heeft met spanningen te maken, die iemand anders juist weer nodig heeft om wél wat te presteren?

• 4 weken later...
Geplaatst:

Naast mijn 2 kinderen ( 3de onderweg) en mijn man probeer ik zo veel mogelijk kleding zelf te maken. Ik heb er een opleiding voor gedaan maar nooit werk in gevonden. Als ik geen zin heb om te naaien dan zit ik te haken. Verder proberen we zo veel mogelijk zelf te maken, meubels etc.

Nu voor het eerst een volkstuin en ik wil erg m'n best gaan doen daar een groot deel van mijn tijd in te gaan steken

Geplaatst:

Eenmaal gegrepen door "het houtvirus" wordt het steeds kouder in huis ?????

Alle hout wordt steeds weer beoordeeld voor het op de kachel gaat, dwz dat de berg stookhout steeds kleiner wordt en "nog bruikbaar"

steeds groter.

Maar zeg nou zelf zo'n klok tegen de muur hebben je jaren plezier van en op de kachel misschien 10 minuten warm.

2a97gp1.jpg

En dan nog wat meer "rest afval".

2q8smrs.jpg

En (sinds 6 maanden) massa's foto's van onze eerste kleinzoon.

23si6fl.jpg

Geplaatst:

Mooi zeg die klok! Wauw!

Geplaatst:

Dank je wel Debora.

Inmiddels heb ik er een stuk of 10 gemaakt. En ben ik door de stukken van die "gatenboom" heen.

Het is niet zozeer het hout.

Maken, da's in een halve dag gebeurd maar het zoeken en vinden van zo'n extreem stuk.

Nog een voorbeeld:

245h4ch.jpg

Ps

Had gisteravond een feestje in de Pettelaar ( restaurant de Croy) en een klok bij me voor het bruidspaar, had je kunnen komen kijken.

Geplaatst:

Velen hobbys, die bij mij ook met vlagen komen, zoals bv haken, lekker op de bank tijdens het kijken van .... Ja wat kan het ook anders sochi

Ik ben met een wekelijkse werkje bezig, we doen dit met echt een hele groep via een blog, iedere week dus een opdracht.

Voorlopig is dit het resultaat van 6 weken en er gaan nog een hoop weken komen

image26491391967751.jpg

Geplaatst:

Is dit de "dutch crochet blanket" via een Facebook clubje?

Geplaatst:

Ik doe het via een blog terraysleven.blogspot.com. Of te wel " de creatieve wereld van Terray "

En je kan gewoon aan haken

Geplaatst:

Dit is dus z'n hobby die ik als kind heel veel heb gedaan maar nu dus niet meer weet hoe het moet. Wel jammer.

Geplaatst:
Ik doe het via een blog terraysleven.blogspot.com. Of te wel " de creatieve wereld van Terray "

En je kan gewoon aan haken

Grappig, ik zit nog op een ander forum en daar is er een heel draadje over! Ik heb nu 3 andere projecten liggen maar deze lijkt me erg leuk voor daarna!

Geplaatst:

Dat is een eeuwigheid geleden dat ik nog gehaakt heb... Ziet er erg mooi uit, Eveline

Mijn hobby? Deze dames hier:

20140113_170445_zpszmhysapp.jpg

20140113_165347_zpsi2j3zsg6.jpg

20131229_154911_zpse576fc74.jpg

null_zps82a9c53b.jpg

20130805_152948_zps68f0a1a5.jpg

Geplaatst:

Ja maar die dames heb ik ook , oooh zijdehoenders. Mis ze wel, zal eens een foto van mijn overleden haantje zoeken die was lui om te treden en te kraaien ja een maal zo rond een uurtje of 9:00 ooit neem ik ze weer, heb nu kriel Cochins een kruising en een ex leg batterij hen.

Geplaatst:

image42461391983151.jpg

Kippen houden is ook een van mijn hobbys dit was herman een zijderhoender haan groot wit gebaard.

Bijna 8 jaar geworden, liep als charlie chaplin hihihi

Geplaatst:

Het ziet er een lieverd uit, Eveline! En dat gangetje is zooooo herkenbaar!

Ringo is een krielhaantje ( helemaal rechts op de "kontjesfoto" als ik mij niet vergis ) platenbont exemplaartje en een beetje hyperactief. Ik maak me eerlijk gezegd wat zorgen, want gewoonlijk hoor ik hem gedurende de hele dag en nu is hij wat "stilletjes" naar m'n zin... Gezond is ie nog wel want hij koeieneert z'n dames nog.

Cochin krieltjes heb ik ook: parelgrijze. Mr Bol en z'n Bollemiekes noem ik ze...

Ik heb ook brahma's lopen, zo'n statige beesten.... twee tomen. Eentje blauw/vuilwit voor de zuivere kweek en eentje voor de "funkweek" van een roodgeschouderd blauwe haan en verschillende kleurslagen brahmahennen ( zalmpatrijs, MZ goudpatrijs, columbia zwart, MZ blauwpatrijs en eentje die een kruising is met Wyandotte vuilwit columbia. )

M'n cochin krullies staan er niet op, zie ik... even een foto zoeken:

roodberkendame Suzy

20131006_173657_zps103a0d3c.jpg

en links porcelein Spikkelientje ( van wie ze denken dat het een haan is ) en rechts Krullie

20131201_165154_zps54f844ed.jpg

Ze vragen veel van m'n tijd, dus heb ik onlangs besloten om enkele dames te verkopen zodat ik enkel nog m'n "kweektomen" overhoud en de legkipjes... Alleen blijf ik het adverteren uitstellen....

Geplaatst:

Die laatste zijn leuk, kan niet zeggen dat ik die ooit gezien heb en ik kom toch regelmatig op shows

Geplaatst:

Gaaf,ik heb ook zijdehoentjes. Geweldige meiden zijn het. We denken er aan om een heer aan hun gezelschap toe te voegen,maar zijn eigenlijk bang dat de man geheel gekoeioneerd gaat worden door de meiden.

Die deken kenik,daar heb je inderdaad een blog van,maar ook een FB pagina. Ik ben daar een tijdje bij geweest,maar wat een gezever al voordat t begonnen was zeg. Dus lekker één gezocht die ik mooi vind,en die ga ik maken.In mn eigen tempo,wanneer ik dat wil/.

Geplaatst:

De boerenganzen, acht stuks, moeten het gras kort houden, spaart me veel moeite en een grasmaaier uit.

Wanneer beginnen die te leggen?

Dan lopen er ook nog zeven kippen en een haan van het Bresse ras, de witte.

Die zijn nu goed aan de leg en ik zou er wel willen van kweken, ze zijn toch zo lekker in de pan.

Jammer van mijn kalkoenen, twee doodgebeten door een vos, een was half verorberd, en de laatste heb ik dan ook maar geslacht, deze middag nog van gegeten, goe zenne.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Getverderrie Willy !!! Zit me even lekker temaken !Ik zit aan mijn gehaktbal,

maar die smaakt minstens even lekker , maar nu kom ik serieus aan het twijfelen.

(gister lekkere runderlapjes gehad, en gij ?? hahaha

Geplaatst:

Gisteren die kalkoen en vandaag de overschot.

Duurt nog wel een tijdje voor we met ons tweetjes die zeven kilo opgegeten hebben.

En er zitten alweer zes bresse haantjes in de vriezer van meer dan twee kilo.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

• 4 weken later...
Geplaatst:

Twee hobby's gecombineerd. Ik mag graag in mijn schuurtje een beetje houtbewerken. Nu liep ik er tegen aan dat al mijn zakjes zaad in één grote bak liggen. Het leek mij handig om een open bakje te maken waarin ik de zaden leg die ik de komende weken wil gaan zaaien. Zo hou ik een beetje overzicht.

Van de bouw van ons huis heb ik nog veel vloerplanken overgehouden. Deze kwamen nu goed van pas. De houtverbinding die is toegepast heet zwaluwstaarten en is een leuke, ouderwetse manier om een stevige hoekverbinding te krijgen.

2014-03-04-03560581393960220.JPG

2014-03-04-03677781393960228.JPG

Groet,

Geert-Jan

Geplaatst:

mijn hobbies!

mijn hobbys hebben verschillende tijden.

in het voorjaar en zomer , tuinieren!

in de winter (september tot jan) ben ik hoofdzakelijk bezig met vuurwerk! (dan bedoel ik op het vuurwerkforum en lijstjes maken voor laatste dagen van het jaar )

en heel het jaar door: Gamen!!

dat is het wel zown beetje haha

Geplaatst:

Vorig jaar begonnen met moestuinieren maar dat is zeker tot een hobby uitgegroeid

Mijn andere grote hobby is skiën.. En daaraan gerelateerd vind ik wandelen in de bergen ook heel fijn. Mijn ouders wonen in Zwitserland dus zodoende..

Geplaatst:

Ik ben ook vogelkijker en vooral overvliegende trekvogels boeien me.

Geplaatst:

Dit topic was ik nog niet tegengekomen, maar bij deze:

Eigenlijk vind ik teveel dingen leuk om te doen. Vooral aangezien ik naast mijn werk, studie en gezin niet veel tijd overheb (eigenlijk ook nauwelijks genoeg voor de moestuin). 'Echte' hobbies zijn:

• Sigaren (wat een leek over het algemeen verstaat onder Cubaanse sigaren; niet die kleine Hollandse dingen)
  • Whisky
  • Tuinieren

'Halve' hobbies (als in: doe ik graag, maar soms ook een tijdje niet):

• Wandelen (of eigenlijk alles in de natuur )
  • Bonsai
  • Koken/bakken (doe ik veel te weinig)
  • Basketballen (deed ik vroeger zeer intensief, nu eigenlijk geen tijd meer voor)
  • Gamen (zelfde situatie als basketballen )

Daarnaast heb ik een bovengemiddelde interesse voor taal, cultuur, geschiedenis, architectuur en 'klassieke' kleding (zeker voor een man)

Verder in het verleden ook veel gedaan met computeranimaties (CGI) en programmeren, maar dat zijn vervlogen tijden. Nu beperk ik me (in mijn vrije tijd dan) tot het excessief gebruik van MS Excel en Acces.

Django

Geplaatst:

"andere" hobby's. Naast tuinieren dus.

Tja. Tuinieren neemt wel veel tijd he ?

De natuur in het algemeen. Maar ook daar gun ik mezelf te weinig tijd voor. Van héél klein ( insecten enzo ) tot heel groot ( landschapsbeheer )

Ik fotografeer graag, maar heb geen goede camera. Wil ik ooit nog eens echt goed op storten.

Dan heb ik lang en erg intensief games gespeeld ( ik was verslaafd kan ik denk ik wel toegeven aan mezelf nu )

Ik kook graag. Of eigenlijk : ik hou van heel lekker eten.

Mijn grootste passie was vroeger ( naast tuinen ) : wijn. Wijn verzamelen en vergelijkend proeven ( ik ben geen echte drinker )

Verder ben ik van oorsprong beeldend kunstenaar, maar dat is geen hobby dan he ?

De tuin. Tuinen , wereldjes scheppen, tuinen ontwerpen ook, tuinen aanleggen, beplantingsplannen en advies. Hobby en werk in 1.

Hobby's en 'liefste bezigheid' ; is dat vergelijkbaar ?

Eigenlijk struin ik het liefst, alleen of met een vriend, een hele dag door de bossen , door de ruigtes, langs de weilanden, over de heuvels, in de zon , door Noord Frankrijk. Op orchideeën-jacht of op vlinder-kijk-tocht. Zaad plukken van wat dingen die ik tegenkom. whatever. Zonder doel en zonder moeten.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.