Geplaatst: 2 oktober 201411 j Ik win ook lang niet zoveel als mn broer of vriendin, we hebben zelfs een medaille voor de winnaar(we hadden ooit een kroon haha). Het record staat op 5 winsten op rij voor mijn vriendin. Het is vooral een leuk spel omdat je zelf het bord kan samenstellen, waardoor ieder potje uniek is. “The cost of sanity is alienation” - Terence McKenna
Geplaatst: 2 oktober 201411 j Probeer Agricola ook eens, erg leuk! Lekker thuis boertje spelen. En als je met een grotere groep bent en je zoekt een spel waar in iedere beurt wat voor je te doen is, dan is Seven Wonders ook heel leuk. Dominion ook trouwens. Ben nogal een bordspellen liefhebber, maar ben helaas vaak de enige die zin heeft. Misschien toch eens op zoek naar een spelletjesclub hier in de buurt Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Geplaatst: 2 oktober 201411 j Of richt zelf een club op Suus?Ik heb jaren mahjong gespeeld op een club, daar heb ik enorm van genoten ( en doe dat nog heel af en toe met het spelen van een tooernooi..volgende week weer ) We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 2 oktober 201411 j Leuk spelletjes, maar klinkt bekend Suus.Ik heb een persoon die het wel eens leuk vind om kolonisten van catan te spelen maar die kan niet tegen haar verlies.
Geplaatst: 7 oktober 201411 j Over hobby's gesproken, ik heb er eigenlijk te veel. Vind alles leuk en kom vaak niet aan sommige hobby's toe. Tuinieren dus, koken, kleding naaien, kransen maken, gips gieten, kaarten maken op mijn manier Eenvoudig maar mooi. Internet, regelmatig met de camper op pad......om maar wat te noemen. En facebook vind ik erg leuk met fam. en oude bekenden.groet. Mijn naam is Marijke, maar de Fransen noemen mij Marieke.
Geplaatst: 26 oktober 201411 j Andere hobby's doen ook aan moestuinieren.http://www.mcronse.nl/b1223-moestuin-h0-busch-p-16262.html?language=nl
Geplaatst: 26 oktober 201411 j Ik vind het ook leuk om af en toe bordspelletjes te spelen. Helaas komt het er vaak niet van.
Geplaatst: 16 januari 20251 j Ik ben een temperatuurdekentje aan het breien, die bestaat uit 365 (+ nog een paar) vierkantjes. Elke kleur die ik gebruik correspondeert met een bepaalde temperatuur. Elk vierkantje geeft aan hoe warm het om 12 uur 's middags was in mijn achtertuin. Het is een heerlijk nerdy project, ik heb het in 2019 ook gedaan. Toen was er een hittegolf en kwam ik kleuren tekort, ik had niet op temperaturen van tegen de 40° gerekend. Dit is de legenda: en hier zie je de eerste dagen van dit jaar: Uiteindelijk wordt het dus een lap van allemaal vierkantjes, heel zonnig in het midden want zomer, en koele kleuren aan de buitenkanten. Ik zit nu dus elke dag tegen twaalven op mijn app te kijken en te hopen dat de temperatuur genoeg verschilt van die van gisteren om een andere kleur te krijgen. Heel spannend 😆
Geplaatst: 16 januari 20251 j Heel leuk ! Kan je een foto maken van het dekentje van 2019? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 16 januari 20251 j Leuk hoor. Dus als we op de MTFD aan het lunchen zijn, is @Arjalekker aan het breien.🤪 Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 16 januari 20251 j 2019: dat jaar haakte ik een dekentje van zeshoeken De legenda: Eén dag. In het midden de toestand van de lucht, daar omheen de minimumtemperatuur, en aan de buitenkant de maximumtemperatuur.
Geplaatst: 16 januari 20251 j @acpronk haha dat zou zomaar kunnen. Ik brei vrijwel overal. Kan ook elk gesprek ombuigen naar een gesprek over breien, daar las je zojuist een voorbeeld van 😝Jij had het over het weer, ik maakte daar naadloos een breiverhaal van. Tadaaa. Op de mtfd zat er vast wel een sok in wording in mijn tas, maar is het er niet van gekomen die erbij te pakken. Meestal te druk met plantjes en lunchen en ossen en varkentjes en de weggeeftafel enzovoort.
Geplaatst: 16 januari 20251 j Ik vind het mega creatief en ook mooi! Wat een hoop lekkere warme dagen waren er in 2019! 21 tot 25 graden is mijn favoriet. Ik wil ook leren haken! OT: Veel mist de laatste dagen maar hier op Knarrestein komt de mist vaak niet tussen de bomen. 16 januari 20251 j aangepast door appelvrouw We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 16 januari 20251 j Wauw! Wat een gaaf idee! Ik voel een breiproject aankomen… * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 16 januari 20251 j Van de projecten: ik ga er ook eentje starten met enkele dames van mijn arthoekje op FB. Lichtelijk moestuin en weer gerelateerd, want natuur, helemaal ingevuld heb ik het nog niet, misschien focus ik wel uitsluitend op de moestuin. Maar ik ben van plan om fenologiewielen te gaan maken van de dagen en maanden van het jaar. Fenologie (niet te verwarren met fenomenologie) houdt zich bezig met het bestuderen van de cycli in de natuur. Elke dag een vakje, wat ik precies ga bijhouden en uitwerken moet ik nog bedenken. Iets met temperatuur sowieso, misschien de standen van de maan, en dan dingen uit de (moes)tuin. Ongeveer zoiets moet het worden: 16 januari 20251 j aangepast door Tanja65 * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 16 januari 20251 j Ohhh die zijn prachtig! Doet me denken aan geborduurde cirkels die ik ooit heb gezien, opgedeeld in twaalf taartpunten, en elke maand/punt had dan een aantal dingetjes die in die maand gebeurd waren. Er was ook iemand met een (moes)tuinversie.
Geplaatst: 16 januari 20251 j Wordt het al tijd dat ik ons naar een nieuw te maken handwerk- en fröbeltopic verhuis, of willen we dit gewoon hier bij het weer-topic in de babbeltuin laten?
Geplaatst: 16 januari 20251 j pff en ik zit net foto's van mijn handwerk- en fröbelwerkjes hier te plaatsen
Geplaatst: 16 januari 20251 j Ja klopt, dat kan ook, alle maanden op één wiel, of zelfs alle seizoenen op één wiel. Dan ben je klaar met één wiel. Maar ik wil graag mijn aquarelvaardigheden naar een iets hoger niveau tillen (ik bak er weinig van) dus ik ga echt proberen elke maand een wiel te maken, en aoveel mogelijk elke dag iets toe te voegen. Of eigenlijk misschien wel van elke maan. Want dat ‘nieuwjaar) op 1 januari valt, ongeveer het meest dode punt van het jaar, waarna nog minstens twee maanden winter volgen, is slechts een verzinsel van de over het paard getilde Julius Caesar, die een eind wilde maken aan de ‘heidense’ gewoonte om nieuwjaar te vieren rond de start van het biologische nieuwjaar, d.w.z. aan het begin van de lente. Vandaar ‘aprils fools day’ - de mensen die daarna toch 1 april als nieuwjaar bleven vieren werden belachelijk gemaakt. Ook had het jaar daarvoor dertien maNen met elk 28 dagen, nog te herkennen in de namen september t/m december (resp. de 7e, 8e, 9e, en 10e maan) in plaats van 12 maanDen met een variabel aantal dagen (waarvan juli er 31 heeft, ook al omdat keizer Julius een maand met zijn naam er tussen propte en die maan moest natuurlijk minstens even lang zijn als de langste andere maand). Ik denk dat ik 1 april start en 13 manen ga maken. Het weer zal er seker op de een of andere manier ook in komen. 16 januari 20251 j aangepast door Tanja65 * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 17 januari 20251 j 13 uren geleden, Arja zei: nieuw te maken handwerk- en fröbeltopic verhuis Leuk! Ik heb jaren gebreid en gehaakt en ik heb nog een kamer vol met spullen, maar al denk ik 2 jaar niets gedaan vanwege verhuizing, doktoren en afgelopen jaar de moestuin. Ik studeer ook nog talen (elke dag zeker een half uur) en ik wil ook het keyboard weer aanpakken, maar ik kom er gewoon niet toe. Ik moet thuis ook elke dag een half uur sporten, de laatste dagen ook niet aan toegekomen. Ik moet minder op deze groep gaan lezen denk ik en op FB. Handwerken is zo leuk en muziek maken. Jammer dat ik gestopt ben met wolverkoop, jij had misschien ook een klant geworden. Hele goedkope wol vanuit Turkije, ICE Yarns ken je dat?
Geplaatst: 17 januari 20251 j @Jorieke123 ik kan je niet quoten, maar hockey? Rinkeldekinkel, daar gaan mijn vooroordelen over gooische dames en hoog opgeleide kaktutjes. Dat was een ruwe comfrontatie met mijn onbewuste beelden. Tnx. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 17 januari 20251 j 15 uren geleden, Arja zei: Wordt het al tijd dat ik ons naar een nieuw te maken handwerk- en fröbeltopic verhuis, Vind ik niet erg. Kan ikhet over mijn borduren hebben. Maar ik zie dat er al een topic over is. 17 januari 20251 j aangepast door Gitta Laatste zin toegevoegd
Geplaatst: 17 januari 20251 j Met uitzondering van het moestuinieren staan bijna al mijn hobbies in de koelkast tot mijn pensioen. Ik moet nog 10 jaar, even doorzetten 😄. De reden is, dat ik gewoon te weinig tijd heb voor alles wat ik leuk vind, naast mijn wekelijkse 40 uur in 2 ploegendienst. Fysiek werk, ik hoef niet naar de sportschool (geen tijd,ook geen zin in en te moe aan het eind van de werkdag) en naast een poging tot huishouden, haha. Maar als ik de deur van de hobby-koelkast even open doe, dan zie je fotograferen, edelsmeden, textiel van de vezel tot het kledingstuk (samenvattend gezegd) en een beetje astronomie in de vorm van koekeloeren door een telescoop of verrekijker. Camera past er ook op 😁. En veel lezen en wandelen. Veel van mijn hobbies liggen in het verlengde van elkaar. Ik heb zelf vlas geteeld, daar garen van gesponnen en een vlakje van geweven. Ooit had ik tijd had om ruwe wol goed uit te zoeken, te wassen, te spinnen en te beitsen en dan te verven met zelfgeteelde verfplanten. Of verzamelde verfpaddenstoelen tijdens een wandeling. Sjaaltje van breien en dichtmaken met een zelf gesmede speld. Ik stond met dergelijk spul ook ooit op wolmarkten. Ga ik straks weer doen, nu al zin in, spullen heb ik al, nog even wachten.🤗 (plaatjes staan op ,Instagram onder woldistel, daar voeg ik niet zoveel meer aan toe, maar opheffen vind ik ook nog niks, want het is ook een stukje geheugen-naar-aanleiding-van-foto's) Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.