kenbeimer Geplaatst: 15 maart 2014 Geplaatst: 15 maart 2014 Oma's prei is vandaag vervoerd naar oma. Het materieel werkt gelukkig goed mee. Bestemming bereikt. Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
Dano Geplaatst: 18 maart 2014 Geplaatst: 18 maart 2014 Die van mij gaan best goed volgens mij... Heb alle zaadje in een keer gezaaid... Toch ongeveer de helft gekiemd Quote
Cupcakeje Geplaatst: 18 maart 2014 Geplaatst: 18 maart 2014 Pff van het zaad dat ik 3-2 gezaaid heb ( 5 stuks) is niks opgekomen.de prei ernaast wel gewoon. Binnenkort dus maar opnieuw proberen Quote
aalterse-willy Geplaatst: 18 maart 2014 Geplaatst: 18 maart 2014 Denk dat dit zaad al een paar jaar oud is, net als het sla zaad wat ik onlangs kocht, geen kiemkracht meer.Bij de meesten komt maar de helft op, of nog niet. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Piroska Geplaatst: 18 maart 2014 Geplaatst: 18 maart 2014 Van de 11 zaailingen die ik had zijn er inmiddels nog nog maar 9 over, afgelopen week is er weer 1 totaal verdwenen Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
kenbeimer Geplaatst: 19 maart 2014 Geplaatst: 19 maart 2014 Mijn 14e zaadje was ontkiemd, maar ook plotseling verdwenen. Als het oud zaad betreft... Kunnen het dan wel dikke preien worden nog? Ik heb oud bietenzaad gekocht en dat bleef heel klein. Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
jaapandre Geplaatst: 19 maart 2014 Geplaatst: 19 maart 2014 Kleine update hier..Van de eerste twee zaaipogingen, is er in totaal een prei opgekomen, maar die heeft het niet overleefd.De derde poging (in kokos) op 20-2 lijkt succesvoller.Twee waren er in eerste instantie opgekomen, maar plantje 3 en 4 lijken nu ook hun kop boven de grond uit te komen steken.Maar het is nog even afwachten of ze sterk genoeg worden Ik heb wel het idee dat het langzamer kiemt dan gewone prei. Quote
Bit Geplaatst: 20 maart 2014 Geplaatst: 20 maart 2014 Van mijn zaaisels ( 3x ) zijn er nu 2 over. Gisteren in de kas gekeken, daar is er nog maar 1. En 1 hier thuis. Geen zaad meer. Quote
kenbeimer Geplaatst: 20 maart 2014 Geplaatst: 20 maart 2014 De prei bij mijn oma gaat veeeel sneller als mijn eigen. O.OVorige week gebracht toen het nét 2e blaadje had... Gisteren had het al derde blaadje. Was ff vergeten foto te maken, dus dat doe ik zaterdag als ik er kom wel. Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
weknow Geplaatst: 20 maart 2014 Geplaatst: 20 maart 2014 Ik moet zeggen, Kenbeimer, dat je in mijn ogen echt een ideale "papa" voor je mammoth-preitjes bent! Zoveel aandacht en liefde die van jou krijgen. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Sovreze Geplaatst: 20 maart 2014 Geplaatst: 20 maart 2014 Inmiddels nog één klein preitje over die de afgelopen 2 weken niet veel gegroeid is. Ik gok dat de wedstrijd voor mij uitgespeeld is.. Quote
Stan Geplaatst: 20 maart 2014 Geplaatst: 20 maart 2014 Niet zo snel opgeven hoor. Je prei kan ook de kleine dikke worden(het gaat nu niet om de ......) Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
kenbeimer Geplaatst: 21 maart 2014 Geplaatst: 21 maart 2014 Wat een scherpe foto he? Alle preitjes verloren het 1e blad, toen het 3e blad door kwam, zielig voor ons he? Ondertussen ging Platvoet slap hangen en zag er dood uit... Tot er een verrassing uit zijn "kadavertje" kwam. Heerlijk als een plantje lekker eigenwijs is, net zoals de teler zelf. Voor ik de foto nam, wat extra potgrond toegevoegd. Het worteltje lag helemaal bloot en zag er zwak uit. Ik had eigenlijk dáár een foto van moeten maken. Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
Manuela88 Geplaatst: 21 maart 2014 Geplaatst: 21 maart 2014 Even een updateje vanaf hier( sorry dat ik niet veel reageer de laatste weken maar loop nu hoogzwanger dus heb niet echt puf om achter een computer te zitten) Er zijn er van de 9 zaadjes 3 boven de grond gekomen waarvan 2 kleine sprietjes blijven tot nu toe1 is al op potlooddikte Vanaf wanneer kan je ze het beste buiten zetten ? Quote
Bit Geplaatst: 21 maart 2014 Geplaatst: 21 maart 2014 Op dat laatste krijg je ( in ieder geval van mij niet ) misschien hier wel geen antwoord ? Dit is een teeltwedstrijd he Quote
Bit Geplaatst: 21 maart 2014 Geplaatst: 21 maart 2014 Overigens zou het advies van mij een geheel foute kunnen zijn. Ik heb er maar 2 levend ( en dat is al veel gezegd ) van de 15 Quote
Esthe76r Geplaatst: 21 maart 2014 Geplaatst: 21 maart 2014 Nou wat een slap zooitje heb ik staan zeg... Zit ben ik bang geen winnaar bij... Maar we gaan door en houden moed4 sliertjes over... Quote
Jizkaha Geplaatst: 21 maart 2014 Geplaatst: 21 maart 2014 @Manuela88Potlooddikte??? Jemigdepemig zeg hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Die van mij (en de meeste anderen die ik hier voorbij zie komen) zijn nog niet eens luciferdikte Ik ben jaloers... Quote Zelluf doen
Manuela88 Geplaatst: 21 maart 2014 Geplaatst: 21 maart 2014 Geen idee eigenlijk heb ze een beetje verwaarloostHeb ze gezaait denk een week nadat ik ze zaadjes had ontvangen en er gezegt werd dat er gezaait mocht worden en staan nu nog in die potjesStaat ook al even lang als die andere en die zijn ook lucifer dikte dus waarom deze zo groot is al geen idee Quote
henkg Geplaatst: 22 maart 2014 Geplaatst: 22 maart 2014 Graag een foto van die potlooddikke prei, met een potlood ernaast! Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
aalterse-willy Geplaatst: 22 maart 2014 Geplaatst: 22 maart 2014 Een mens moet al blij zijn als er een paar willen blijven leven, van potlooddikte is er bij mij toch nog geen sprake hoor. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
bio-fee Geplaatst: 22 maart 2014 Geplaatst: 22 maart 2014 Volgens mij heeft Manuela dan gewoon het ENIGE ECHTE Mammoth Pot zaadje gekregen, en wij zaadjes van gewone prei (of bieslook, want daar lijken mijn zielige sprietjes tot nu toe nog meer op....)! Hier staan inmiddels 4 sprietjes boven van de 10 gezaaide zaadjes. Binnenkort gaan de laatstse 5 zaadjes de grond in. Quote
sansareli Geplaatst: 22 maart 2014 Geplaatst: 22 maart 2014 Bij mij zijn ze ook nog superdun. De winterprei die ik tegelijk heb gezaaid is zelfs al dikker. Quote
MartinH Geplaatst: 22 maart 2014 Geplaatst: 22 maart 2014 Bij mij is de winterprei ook dikker, en zijn al veel langer en zien er veel beter uit. Terwijl ze op dezelfde dag gezaaid zijn.... Quote mijn moestuin http://www.martinsmoestuin.nl
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.