Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Oma's prei is vandaag vervoerd naar oma. Het materieel werkt gelukkig goed mee.

1797523_677725095617615_1188254905_n.jpg

Bestemming bereikt.

1146609_677725148950943_1900735120_n.jpg

Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.

Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids

Geplaatst:

Denk dat dit zaad al een paar jaar oud is, net als het sla zaad wat ik onlangs kocht, geen kiemkracht meer.

Bij de meesten komt maar de helft op, of nog niet.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Mijn 14e zaadje was ontkiemd, maar ook plotseling verdwenen.

Als het oud zaad betreft... Kunnen het dan wel dikke preien worden nog? Ik heb oud bietenzaad gekocht en dat bleef heel klein.

Geplaatst:

Kleine update hier..

Van de eerste twee zaaipogingen, is er in totaal een prei opgekomen, maar die heeft het niet overleefd.

De derde poging (in kokos) op 20-2 lijkt succesvoller.

Twee waren er in eerste instantie opgekomen, maar plantje 3 en 4 lijken nu ook hun kop boven de grond uit te komen steken.

Maar het is nog even afwachten of ze sterk genoeg worden

2014031915284860541395240438.jpg

Ik heb wel het idee dat het langzamer kiemt dan gewone prei.

Geplaatst:

Van mijn zaaisels ( 3x ) zijn er nu 2 over. Gisteren in de kas gekeken, daar is er nog maar 1. En 1 hier thuis. Geen zaad meer.

Geplaatst:

De prei bij mijn oma gaat veeeel sneller als mijn eigen. O.O

Vorige week gebracht toen het nét 2e blaadje had... Gisteren had het al derde blaadje. Was ff vergeten foto te maken, dus dat doe ik zaterdag als ik er kom wel.

Geplaatst:

Ik moet zeggen, Kenbeimer, dat je in mijn ogen echt een ideale "papa" voor je mammoth-preitjes bent! Zoveel aandacht en liefde die van jou krijgen.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Niet zo snel opgeven hoor. Je prei kan ook de kleine dikke worden(het gaat nu niet om de ......)

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst:

Wat een scherpe foto he? Alle preitjes verloren het 1e blad, toen het 3e blad door kwam, zielig voor ons he?

1920544_680639128659545_942001507_n.jpg

Ondertussen ging Platvoet slap hangen en zag er dood uit... Tot er een verrassing uit zijn "kadavertje" kwam. Heerlijk als een plantje lekker eigenwijs is, net zoals de teler zelf. Voor ik de foto nam, wat extra potgrond toegevoegd. Het worteltje lag helemaal bloot en zag er zwak uit. Ik had eigenlijk dáár een foto van moeten maken.

1508132_680639138659544_489829412_n.jpg

Geplaatst:

Even een updateje vanaf hier

( sorry dat ik niet veel reageer de laatste weken maar loop nu hoogzwanger dus heb niet echt puf om achter een computer te zitten)

Er zijn er van de 9 zaadjes 3 boven de grond gekomen waarvan 2 kleine sprietjes blijven tot nu toe

1 is al op potlooddikte

Vanaf wanneer kan je ze het beste buiten zetten ?

Geplaatst:

Op dat laatste krijg je ( in ieder geval van mij niet ) misschien hier wel geen antwoord ? Dit is een teeltwedstrijd he

Geplaatst:

Overigens zou het advies van mij een geheel foute kunnen zijn. Ik heb er maar 2 levend ( en dat is al veel gezegd ) van de 15

Geplaatst:

@Manuela88

Potlooddikte??? Jemigdepemig zeg hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Die van mij (en de meeste anderen die ik hier voorbij zie komen) zijn nog niet eens luciferdikte

Ik ben jaloers...

Geplaatst:

Geen idee eigenlijk heb ze een beetje verwaarloost

Heb ze gezaait denk een week nadat ik ze zaadjes had ontvangen en er gezegt werd dat er gezaait mocht worden en staan nu nog in die potjes

Staat ook al even lang als die andere en die zijn ook lucifer dikte dus waarom deze zo groot is al geen idee

Geplaatst:

Volgens mij heeft Manuela dan gewoon het ENIGE ECHTE Mammoth Pot zaadje gekregen, en wij zaadjes van gewone prei (of bieslook, want daar lijken mijn zielige sprietjes tot nu toe nog meer op....)!

Hier staan inmiddels 4 sprietjes boven van de 10 gezaaide zaadjes. Binnenkort gaan de laatstse 5 zaadjes de grond in.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...