Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dag Allemaal,

Een veel te late reactie Hier slechts een preitje van circa 5 cm.

Appelvrouw en Bit, een dikke proficiat met jullie preistammen. Geef me zeker eens de adressen van de boeren door waar jullie je mest halen.

http://www.miemuis.be Voor vrolijke, handgemaakte kinderkledij uit biologische stofjes.
  • 4 maanden later ...
Geplaatst:

Een heel erg laat antwoord van mij (met excuses, dankzij mijn werk kom ik bijna nergens meer aan toe... ) : geen resultaat. Helaas. Maar ga het binnenkort maar weer eens proberen met een en ander.

Hartelijke groeten,

Roosmarij.

Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Ik heb er ook nog een overgehouden. Hij was te klein om op te eten en heeft de winter prima overleeft. Is wel wat dunner dan het exemplaar van Dennis. Laat hem ook in het zaad schieten.

• 2 maanden later ...
Geplaatst:

Dit jaar heeft de enig overgebleven Mammoth Pot Prei het erg naar de zin.

Krijgt geen extra verzorging of aandacht, alles puur natuur.

Is ze niet prachtig?

IMG562489041433272928.JPG

Geplaatst:

Ik heb ook twee plantjes laten staan. (Eigenlijk meer, maar die gingen kapot) Hopelijk gaan ze dit jaar bloeien, maar meestal stellen planten het bij mij een jaartje uit.

Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.

Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids

• 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
Geplaatst:

Mijn prei bloeide, ik heb de bloem er een hele tijd terug uitgehaald omdat er andere alliums in bloei stonden waar ik zaden van wil oogsten. Ik had de prei alleen nog niet opgeruimd, tot gisteren. En toen ik 1 van de 2 uit de grond trok, bleken er 2 broedbollen aan te zitten. Best groot, zie hier wat foto's:

IMG989855821437732224.JPGIMG989954631437732230.JPGIMG990126181437732235.JPG

Ik heb ze weer gepoot, eens zien wat ze gaan doen.

• 1 maand later ...
Geplaatst:

Mijn prei heeft gebloeid en ik wil de zaden oogsten. Wanneer zijn de zaden oogstklaar, is daar een trucje voor om te zien of moet je gokken?

• 5 maanden later ...
Geplaatst:

12670306_1034527463270708_2414316455919424784_n.jpg?oh=db9701096fb367c07200f8c5f047b71a&oe=57664B99

Maar één kleine bloem van mijn vele preien, maar toch een stuk of wat zaadjes weten te oogsten. Hopelijk kiemen ze een beetje.

• 1 year later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...