angela († maart 2025) Geplaatst: 16 april 2014 Auteur Geplaatst: 16 april 2014 Is niet nodig hoor Kenb.Er is daar genoeg te doen onder andere paaseieren zoeken, en een boel dieren ik denk dat de kinderen zich wel vermaken. Quote
Kruidje Geplaatst: 16 april 2014 Geplaatst: 16 april 2014 Ik wil ook meedoen bij die As-emmer. Voor Jorieke: Pot pindakaas Voor de lunch: Groene sla en witloofsla met sinaasappel. Quote Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu
Nynkef Geplaatst: 17 april 2014 Geplaatst: 17 april 2014 Wijziging: Gemma maakt de pastasalade en ik neem Turkse broden mee en humus en nog een ander smeerseltje Quote
Loraine Geplaatst: 17 april 2014 Geplaatst: 17 april 2014 Ik neem voor Jorieke haar voorraadkast een pak biologisch gemalen koffie mee Quote Groetjes Loraine "Wat niet kan, moet nog gebeuren."
kenbeimer Geplaatst: 17 april 2014 Geplaatst: 17 april 2014 Kan iemand me die as-emmer uitleggen? Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
appelvrouw Geplaatst: 17 april 2014 Geplaatst: 17 april 2014 Jorieke wilde een asemmer. Die heeft Angela gekocht. Wie wil doet mee aan dit kado. Je betaald hooguit 80 cent (of minder..dat ligt er aan of er nog meer mensen meedoen.) Ik zorg voor een kaart. Daar kan je -ter plekke- je naam opschrijven als je meedoet. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
HuubvG Geplaatst: 17 april 2014 Geplaatst: 17 april 2014 Misschien wil Angela in #1 even nader uitleg geven over 'de emmer'. Als je het hele topic doorleest wordt langzaam maar zeker duidelijk wat er met de emmer bedoeld wordt. Als je alles omtrent de MTFdag gevolgd hebt, weet je het ook, maar mensen die zoals Ken en ik laat inhaken, hebben mogelijk de berichten over de aanschaf van een asemmer niet meegekregen... Angela, wil je nog noteren dat ik voor de voorraadkast pindakaas meeneem? Ik zou dat nog doorgeven, bij deze. Ik doe ook mee aan de emmer... Quote
Indy Geplaatst: 17 april 2014 Geplaatst: 17 april 2014 Is er nog een behoefte aan kruidenboter?? Quote
spike Geplaatst: 17 april 2014 Geplaatst: 17 april 2014 hallo is de lijst bij gewerkt ? waar is nog behoefte aan voor de maaltijd? dan weet ik waar ik uit kan kiezen. Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 17 april 2014 Auteur Geplaatst: 17 april 2014 De lijst is bijgewerktMisschien aardappel salade?Maar je mag zelf weten hoor. Quote
Erny Geplaatst: 17 april 2014 Geplaatst: 17 april 2014 Of nog een hartige taart/quiche (vega/non-vega) erbij ofzo...? Misschien ligt het aan mij maar ik tel al wel heel veel saladedingen... (ja... heb gister zitten inventariseren en kijken wat er nog mist... ) Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 17 april 2014 Auteur Geplaatst: 17 april 2014 Dat klopt wel maar zulke dingen zijn makkelijk te eten.Gewoon opscheppen en naar binnen lepellen Geen snij, smeer of opwarm werk Maar roep maar ik noteer. @Indy altijd lekker. Ik denk wel dat er genoeg pinda kaas is nu voor Jorieke's kast??Misschien wat andere dingen die ze veel gebruikt rijst, suiker, zout, toiletpapier?? Quote
HuubvG Geplaatst: 17 april 2014 Geplaatst: 17 april 2014 @Angela, wil je ajb bij het volgende bijwerken de groentetaart veranderen in groentenomelet? Mijn siertuinkennis maakt gehaktballen, die mag je ook bij mij bijschrijven (ze neemt haar eigen eten mee, dieet). Bedankt voor het vele werk dat je eraan doet. Kleine opmerking over de voorraad, het geeft toch niks als er veel voorraad is? Ze kunnen het heel lang bewaren. Als er volgende keer nog pindakaas over is van dit keer, kun je dat altijd aangeven dat ze dan geen pindakaas meer hoeven. En van mij krijgen ze de allerlekkerste PCD pindakaas, die speciaal door MTF lid Conny in Rotjeplof gehaald wordt! Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 17 april 2014 Auteur Geplaatst: 17 april 2014 Jorieke schrijft dit:- Suiker. Gewone doodnormale kristalsuiker. Daar gebruiken we heeeeel wat kilo's van per jaar. Voor VEEL inmaken, het maken van wijn en bier, etc. We maken per jaar erg veel liters limonadesiroop bijvoorbeeld. Met veel fruit, maar er moet toch ook echt suiker doorheen. En er gaan ook vele potten jam doorheen als je geen pindakaas en hagelslag meer eet Om dat laatste stukje staat pindakaas erop. Maar ze vroeg voornamelijk om suiker en nog wat andere dingen, en nu staan er 5 potten pindakaas op de lijst dat is prima want ze blijven inderdaad lang goed gewoon meebrengen dus maar voor mij wel een reden om even de aandacht te vestigen op andere dingen zoals suiker zout rijst enz. Quote
Erny Geplaatst: 17 april 2014 Geplaatst: 17 april 2014 Ik vind juíst hartige taarten / quiches heel makkelijk om zo te eten... zo uit het vuistje, zonder opwarmen etc... geen bordje nodig... En voor de afwisseling is het ook wel leuk. (sorry voor de bemoeienis, ben van de catering... ) Eh... nee... ga zelf niet aan het bakken... Je mag me al wel vast voor 2 grote Turkse broden noteren... Voor bij al die smeersels en salades... En rijst voor de voorraadkast. Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 17 april 2014 Auteur Geplaatst: 17 april 2014 krenten bollen zijn misschien ook nog een idee? Quote
Conny Geplaatst: 17 april 2014 Geplaatst: 17 april 2014 Hahaha Huub, het is Rotjeknor hoor in plaats van Rotjeplof. Noteer mij maar voor suiker en toiletpapier. Quote Leef je leven dag voor dag. https://www.facebook.com/conny.coomans
angela († maart 2025) Geplaatst: 18 april 2014 Auteur Geplaatst: 18 april 2014 helemaal goed Conny Quote
Sovreze Geplaatst: 18 april 2014 Geplaatst: 18 april 2014 Oke Angela, zo is het ook wat duidelijker. 1) Ik wil graag meedoen met de asemmer (waarvan ik nog niet helemaal weet wat het is). 2) Ik schrijf me bij deze ook voor de suikertand van Jorieke. Suiker suiker suiker. Verder wil ik aangeven dat wij niet lang aanwezig zullen zijn, niet uitgebreid mee-eten, geen hele toeren gaan uithalen of de halve koelkast meeslepen omdat wij ook een Paasdag bij de familie vieren. We zullen dus relatief vroeg aanwezig zijn en zullen ook vlot weer weg zijn. We nemen wat sapjes mee voor de liefhebbers en een kleine hoeveelheid bio wergwerpservies. Ik hoop dat het een gezellig dag wordt en iedereen verder de vrijheid heeft om van de dag te genieten Quote
HuubvG Geplaatst: 18 april 2014 Geplaatst: 18 april 2014 ... ... Eh... nee... ga zelf niet aan het bakken... ... ...Ah, waarom niet? Quote
RvO Geplaatst: 18 april 2014 Geplaatst: 18 april 2014 helaas,Ik lig met koorts op bed en kom daarom helaas niet naar de mtfd.Alsof de duvel er mee speelt, alweer op een mtfd. daardoor kan ik ook niets meenemen. Met een paar mensen had ik willen ruilen, dat regel ik t.z.t. via pb. Groet, rvO Quote
HuubvG Geplaatst: 18 april 2014 Geplaatst: 18 april 2014 Vervelend RvO, beterschap nogmaals. RvO zou bestek meenemen, wordt hieraan gedacht? Anders neem ik mijn eigen bestek mee, ik ga niet weer met mijn handen eten... Quote
appelvrouw Geplaatst: 18 april 2014 Geplaatst: 18 april 2014 Tja wordt hieraan gedacht? Aardige vraag..Wie kan er nog op de valreep voor bestek zorgen? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
RvO Geplaatst: 18 april 2014 Geplaatst: 18 april 2014 Mijn idee was om plastic bestek te kopen. Kan hier gewoon bij de blauwe supermarkt. Dien de rekening maar in. Normaal heb ik het niet zo op plastic wegwerpspul, maar soms ben ik toch even praktisch voor principes. Groet, Remy Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.