Frans Geplaatst: 15 april 2014 Geplaatst: 15 april 2014 Vorstgevoelige planten , en dat zijn vooral de aardappels , toch maar even afgedekt . Dat slaapt een stuk rustiger vannacht . Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Holland Geplaatst: 15 april 2014 Geplaatst: 15 april 2014 Ik kreeg net een berichtje van thuis dat oma ook alles voor me had afgedekt Had er niet om durven vragen, maar toch fijn dat ze daaraan denken voor me als ik zelf op kamers zit. Quote Vriendelijke groeten, Holland
greetje Geplaatst: 15 april 2014 Geplaatst: 15 april 2014 soms sta ik echt versteld van alles wat zo vroeg gezaaid wordt enzo, ook in de kas en dan ineens half april toch wat Vorst wat eigenlijk heel normaal is......wordt alles als 'n soort kasplantje behandeld........?was het niet zo dat we gingen moestuinieren omdat kasplantjes zo onnatuurlijk waren? ik doe niks...ook niet bij die hele jonge slaplantjes en net verpotte munt en Maggie....maarja wie ben ik in deze? Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
Frans Geplaatst: 15 april 2014 Geplaatst: 15 april 2014 ik doe niks...ook niet bij die hele jonge slaplantjes en net verpotte munt en Maggie....maarja wie ben ik in deze?Iemand die zich net zoals anderen geen zorgen hoeft te maken om jonge slaplantjes, munt en maggie omdat die heel goed tegen een paar graden nachtvorst kunnen Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
malouis Geplaatst: 15 april 2014 Geplaatst: 15 april 2014 Ik heb alleen de aardappels die al boven staan aangeaard. De rest kan zichzelf wel redden. Quote
Gemma Geplaatst: 16 april 2014 Geplaatst: 16 april 2014 Heb alleen de tomaten en pepers en paprika's afgedekt. De rest red zich maar, zo niet, dan niet. De bloeiende peren en kersen...tja, we zien wel wat voor schade die opgelopen hebben.Zal straks ff kijken. Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Jan L Geplaatst: 16 april 2014 Geplaatst: 16 april 2014 Hiphoi het is vannacht 1°C geweest op mijn aardbeienbed Quote I love the smell of potgrond in the morning...Blog: blog/Jan+L[/color]
Bee Geplaatst: 16 april 2014 Geplaatst: 16 april 2014 Hier ook geen vriestemperaturen gehad, zelfs het gras lag niet eens wit, rond 7u was het al 4 graden... Quote
jasmin Geplaatst: 16 april 2014 Geplaatst: 16 april 2014 Mijn tuin ligt een beetje apart van de wereld: als niemand er last van heeft, zitten wíj met een witte tuin, met een echte ijslaag in de water-emmers, en nu iedereen het koud heeft, ziet mijn tuin er fruitig uit, en geeft de thermometer 4 graden aan vanochtend (geen klomphoogte overigens)Ik ga zo eens de kersenbloesem checken... Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
prettig gestoord Geplaatst: 16 april 2014 Geplaatst: 16 april 2014 Hier in het niet zo verre Oosten, Enschede, was het -4c vannacht. Ik heb ook zoiets van er zal vast wel iets minder oogst zijn van de fruitbomen, maar niet genoeg om mij een nacht elk uur te laten opstaan om te besproeien om dat te voorkomen. Komende nachten zou het boven het vriespunt blijven aldus weeronline. Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
HuubvG Geplaatst: 16 april 2014 Geplaatst: 16 april 2014 De temperatuur is hier in Hoogezand slechts tot 4 graden gedaald, ik had eigenlijk - 4 verwacht. Valt alweer mee dus. Quote
endetjes Geplaatst: 16 april 2014 Geplaatst: 16 april 2014 De bloeiende peren en kersen...tja, we zien wel wat voor schade die opgelopen hebben.Zal straks ff kijken. Waar let je op? Ik weet niet hoe schade eruit ziet. Quote
jasmin Geplaatst: 16 april 2014 Geplaatst: 16 april 2014 We hebben allemaal mensen op het terrein die in hun eerste jaar zitten, en die al vrolijk bonen, tomaten, courgettes enzo hadden gepoot in de tuin. Ik haat het om de slecht-nieuws-mevrouw te zijn, en al die mensen te attenderen dat ze te vroeg zijn, dus dat heb ik niet gedaan. Mensen moeten ook de kans krijgen zelf iets te leren. Maar tóch gisteren iemand getipt de zojuist geplante tomaten weer uit te spitten vanwege de naderende nachtvorst. Geen idee of ze me serieus nam. Beginnelingen kunnen ongelofelijk arrogant zijn in hun optimisme... niks geloven van een ander. IJsheiligen zijn maar een mythe tenslotte... En vorige week was het mooi weer, dus die tomaten zullen het wel redden.... (hoezo logica?) Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Valerie Geplaatst: 16 april 2014 Geplaatst: 16 april 2014 Deze nieuweling is toch steeds met de plantjes aan het slepen hoor die staan 's nachts echt niet buiten nog.Ik zie ook op facebook allemaal mensen die komkommer/tomaten etc planten kopen bij een tuincentrum en al hebben uitgeplant. Ik hoop dat ze de boel overleven maar met dit soort nachten zie ik het somber in. Quote Voedselkollektief AlmereBiologisch voedsel van Flevolandse boeren voor een eerlijke prijs
RobO Geplaatst: 16 april 2014 Geplaatst: 16 april 2014 (aangepast) nou, hier toch wel wat zwarte aardappelblaadjes zelfs onder het vliesdoekkomt wel weer goed want de rest is nog groen tip voor de volgende keer: de blaadjes die het vliesdoek raakten zijn zwart geworden, die daaronder niet, dus volgende keer het vliesdoek iets boven de plantjes laten hangen! 17 april 2014 aangepast door Gast Quote
Bit Geplaatst: 16 april 2014 Geplaatst: 16 april 2014 Hier nul schade. Helemaal top. Ook op de grond niet gevroren. Laagste gemeten temp op de tuin ( op de grond ) : +1,9 gr Quote
kiekenboerinneke Geplaatst: 16 april 2014 Geplaatst: 16 april 2014 Geen idee van m'n aardappelen, straks even op het dak kijken. Er is maar 1 bak waar loof uit steekt.En op het dak is het altijd een paar graden warmer dan beneden in de tuin, de roofing houdt lang warmte vast en geeft deze 's nachts terug vrij. Ik denk niet dat ze er teveel last van hadden.De aardappelen die beneden staan zijn voldoende aangeaard en liggen op een dikkere laag aarde dan in de tonnen op het dak.We zullen wel zien wat eruit komt M'n aardbeien hebben nog geen bloesems ( van de ananas en de framboosaardbei zijn de plantjes nog iets te jong, ze beginnen net blaadjes te krijgen, de andere staat er al nu voor z'n derde jaar... Curieus of ik er nog iets van ga krijgen ) en vanmorgen was er - op een half bruin blaadje na - ook geen schade te bespeuren.Ze hebben mij altijd wijsgemaakt dat als aardbeien geen bloesems hebben ze wel enkele graden vries kunnen verdragen... Zolang de wortels maar niet bevriezen. Quote
loes Geplaatst: 16 april 2014 Geplaatst: 16 april 2014 hier heeft het vanochtend wel gevroren. mijn vriend moest om 6 uur de autoruiten krabben. Quote
malouis Geplaatst: 16 april 2014 Geplaatst: 16 april 2014 Vanochtend om 6 uur was het -1,9 °C.Het dak was wit, en de plas was bevroren. Quote
methikal Geplaatst: 16 april 2014 Geplaatst: 16 april 2014 Van 8 aardappelplantjes zijn er 3 die zwarte bladeren hebben. Zijn deze plantjes nu kansloos en moet ik ze uithalen en nieuwe poten of even aankijken? Quote
RobO Geplaatst: 16 april 2014 Geplaatst: 16 april 2014 mijn idee: laten staan, er komen vast wel weer nieuwe uitlopers van benedenals je op zeker wilt gaan kun je nog nieuwe poten, die komen dan iets later Quote
Erny Geplaatst: 16 april 2014 Geplaatst: 16 april 2014 Plantjes groeien er inderdaad wel weer doorheen. Komt gewoon weer nieuw groen uit het hart straks. Quote
tds Geplaatst: 17 april 2014 Geplaatst: 17 april 2014 Hier heeft het gelukkig niet gevroren. Aardappelplanten staan al 20cm boven de grond, dus dat kon wel een probleem worden.Kiwibes ok, druivelaars ok, basilicum ok, bataat ok.Alleen de aardbeiplantjes laten hun bladeren wat krullen.Hopelijk zijn we er nu bijna van af. Quote
kiekenboerinneke Geplaatst: 17 april 2014 Geplaatst: 17 april 2014 Alles ok onder de vliesdoeken.. Alleen de amethystboon die op het dak staat laat z'n blaadjes wat hangen... ( Ik heb die dan ook véél te vroeg gezaaid ) Komt ie er doorheen, ok, zo niet gewoon opnieuw zaaien.De rest is ok. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.