Geplaatst: 23 mei 201411 j Tijd voor een warme douche topic, tijd voor positieve berichten, pluimpjes, in het zonnetje zetten van... Moestuinier/moderator van het jaar (Bit), moestuinier/reuzenpreiteler van de eeuw (Aalterse Willy)...Het wordt tijd om elkaar eens te bedanken voor de tips en trucs van het moestuinieren. Pluim dat het er op dit topic meestal heel gemoedelijk aan toe gaat. Weinig ingrijpen van moderatoren op een enkel incident na. MTF mensen een dikke pluim, en dan bedoel ik de hele bubs bij elkaar, zowel beheerder, moderatoren als leden. Ben benieuwd of er nog meer positiefs te bedenken valt... wie? 23 mei 201411 j aangepast door Gast
Geplaatst: 23 mei 201411 j Even jubelen over het initiatief dat iedereen telkens weer aan de dag legt om dingen zelf op te lossen en elkaar te helpen. Er heerst een prima vibe hier, veel inspiratie om zelf de handen uit de mouwen te steken en aan de bak te gaan Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Geplaatst: 23 mei 201411 j Dan wil ik HuubvG, even bedanken voor de kans die hij Willy de winnaar heeft gegeven met de administratie en het regelen van de teeltwedstrijd van dit seizoen. Ook wil ik iedereen die mijn gezwam over zwammen leest bedanken en wil ik Geedee in het zonnetje zetten i.v.m. haar top actie: help Stan aan een nieuwe rocoto peper Alle leden die elkaar proberen te helpen en steunen in goede en mindere tijden met o.a. lekkere recepten,doe het zelf en (moes)tuin tip's . Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.
Geplaatst: 23 mei 201411 j Nu wil ik wel eens al die onbekenden bedanken die me ooit geholpen hebben om iets goed te doen. Veel dingen heb ik vroeger als kind geweten, door jarenlang, praktisch mijn ganse leven, op verplaatsing te werken, weer vergeten en nu komt alles terug dank zij jullie. Waarvoor mijn dank Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 23 mei 201411 j Ik wil jullie allemaal bedanken voor de gezellige vibe hier op het forumEn ook voor alle dingen die ik van jullie heb mogen lerenVerder brengt het tuinieren rust in mijn ADD hoofd eindelijk voor het eerst in mijn leven iets gevonden wat rust creëert En zonder jullie had ik waarschijnlijk al lang de brui aan de moestuin gegevenDus ontzettend bedankt hiervoor Groetjes Loraine "Wat niet kan, moet nog gebeuren."
Geplaatst: 24 mei 201411 j Ook ik sluit mij aan op dit jubeltopic !Niet alleen alle practische , theoretische ,en morele steun,Ook de geweldige humor ,en "leven en laten leven "sfeer maakt dat ik heel graag (en wel errug vaak ) hier kom en me overal mee bemoei .
Geplaatst: 24 mei 201411 j Oei... Een Jubeltopic ?? Ik denk bij jubelen vooral aan jubelen op de tuin; meestal in mijn hoofd, maar heel af en toe ook luidkeels zingend op een vrijwel leeg complex tijdens mooi weer, mooie dingen om me heen en prachtige geuren.Jubelen over onszelf ?Ja. Er mag wel eens gezegd worden inderdaad, dat dit een heel positief forum is over het algemeen. Té postief ? Op het enge af ? Mwaaa..... nee, vind ik zelf van niet: lekker divers; breed publiek; alles door elkaar; beginners; potten en pannen liefhebbers; Linda-lezers; Groot-Grond bezitters; dromers; betweters; kruidenvrouwtjes; een enkel ouder mannetje op klompen die dan es wél aan internetten doet; wetenschappers ; een enkele groente-nicht; kabouters, autisten en maanstand-believers .... Het is eigenlijk een raar zooitje bij elkaar: net de echte wereld. Dan kom je op de MTF-dag of NMTF-middag en dan blijken dat allemaal heel diverse maar ook doodnormale mensen te zijn met allemaal hun eigen doen en laten met 1 ding echt diepgeworteld : passie. thnx HuubvG !
Geplaatst: 24 mei 201411 j Mooi geschreven @Bit ik sluit mij daar bij aan.Ben er helemaal meeeens @Huub Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 24 mei 201411 j Ik vind dat de mensen die iedere keer weer de zadendoos en zaden enveloppen regelen wel even in het zonnentje mogen
Geplaatst: 24 mei 201411 j Auteur Bit, natuurlijk was dit draadje als een tegenhanger van 'de klaagbaak' bedoeld, maar ik kon niet zo gauw één woord bedenken.Je mag ook jubelen/juichen dat het vandaag mooi weer is, of dat de piepers zo goed groeien. Het hoeft niet per se over het forum of over elkaar onderling te gaan dus hè?
Geplaatst: 24 mei 201411 j Hier pickzwart de lucht ben in huis gevlucht.Het donderd en de heksen jubelennnnnnnnnn Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 25 mei 201411 j Dit is mijn eerste echte seizoen en ik heb superveel aan alle tips gehad alles verloopt eigenlijk prima en dat heb ik te danken aan alle informatie. Ook vind ik dat iedereen hier echt open is. Iedereen willen helpen, gezellig willen ruilen. Dat werkt erg aanstekelijk.De zadenenveloppen vind ik ook geweldig En een andere jubel. Ik heb deze week mijn eerste aardbei uit de tuin gegeten van dit seizoen. Daar hoefde geen suiker bij hoor wat een verschil met de winkelaardbeien.En ik heb de eerste sugarsnaps gespot! Biologisch voedsel van Flevolandse boeren voor een eerlijke prijs
Geplaatst: 25 mei 201411 j jubel,jubelnootjes nog an toe!kreeg vandaag zomaar wat stekjes en laurierstek greet helemaal happy! Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 25 mei 201411 j Hierbij wil ik graag even van de gelegenheid gebruik maken om te jubelen :Mijn gezaaide goudsbloemen,(afgelopen maandag ) komen op, en mijn Dahlia'sgeven eindelijk teken van leven !! Jubel de jubel de jubel !!
Geplaatst: 25 mei 201411 j Auteur En mijn eerste ijsbloem bloeit. In de kas. Weer helemaal vrolijk. Even naar de klaagbank dat ik geen foto's kan inzenden momenteel.
Geplaatst: 26 mei 201411 j Er zitten weer emmers en emmers vol met bramen aan te komen!: facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 26 mei 201411 j Jummie ik moet binnenkort toch nog naar de stad voor een voorraadje santen blokken, dat kennen ze hier niet.dan beland er vast nog allemaal ander lekkers in het mandje.
Geplaatst: 26 mei 201411 j Die platte perzikken lagen ook bij de Aldi, met naam en toenaam. Alleen ras even vergeten; iets met een C... Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Geplaatst: 29 mei 201411 j Jubel jubel, eindelijk mezelf aangemeld voor een moestuin! Dit seizoen zit ik nog aan de grenzen van mijn tuintje vast, maar hopelijk daarna meer ruimte. Eindelijk zaaien zonder vrees dat hondlief het weer opgraaft, vriend het lelijk vindt, buren er aanstoot aan nemen... En ook voor de lange termijn kunnen planten, dus dan kan ik een perzikboom planten, zonder me suf te voelen dat ik er nooit fruit van ga kunnen plukken. Jeej! Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Geplaatst: 29 mei 201411 j Super Suus Ik kwam er vandaag achter dat de gekochte kruisbes roze/rode bessen gaat geven super zulke verrassingen! Biologisch voedsel van Flevolandse boeren voor een eerlijke prijs
Geplaatst: 29 mei 201411 j Jubel! Mijn Rankspinazie komt op! Ik kon er alleen maar tegenstrijdige berichten over vinden op internet, hoe te zaaien, en heb ze uiteindelijk in een potje gezaaid en 3 weken in de koelkast gezet. Daarna het potje water gegeven en in het zonnetje gezet en JAAAAA, ze kwamen allemaal na 1 dag al op!
Geplaatst: 29 mei 201411 j Koelkast en hopala, zullen wel gedacht hebben willen niet nog eens in de kou gezet worden.
Geplaatst: 10 juni 201411 j Jubel de jubel...Zo groot als een voetbal is ie! Precies op tijd voor t WK Ik vind m zó mooi....en dit is nog maar pas het begin!Het wachten is op de paarse/lila bloei Benieuwd wat de bijen en hommels ervan gaan vinden.....
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.