Geplaatst: 2 april2 Apr Afgelopen zondag 2x mooie Matteüs Passie uitgevoerd. Ik werd gisteren in de supermarkt ineens herkend. Dat verwacht je ook niet. Was echt super leuk om te doen. Ei waar ben je? Of heb ik je al gevonden?
Geplaatst: 2 april2 Apr Oh tof, @Gitta . Je wordt nog beroemd! Zong je de solo’s? Ik heb heel lang klassiek gezongen, leer nu licht, uitdaging! * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 2 april2 Apr Ik zong een solo als een van de vrouwen die Petrus herkend als leerling van Jezus. Ei waar ben je? Of heb ik je al gevonden?
Geplaatst: 3 april3 Apr Echt een heel mooi broodje gebakken, het hoogste broodje tot nu toe. Speltbloem zuurdesem met anijs. Super gerezen, een jubel waard. Bedoeld voor de verjaardag van Lie, hij is gelijk met de Paashaas jarig.. 3 april3 Apr aangepast door appelvrouw We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 8 april8 Apr Toen ik vanochtend de slaapkamergordijnen opendeed, zag ik opeens het portable kasje in de tuin staan. Had man (die altijd heel vroeg uit de veren is) als verrassing voor me opgezet ☺️. Tomatenzaailingen staan er meteen in. Ook 2 zaadrollen en een biquino. Hij moest wel lachen want nog voor mijn eerste slok cappuccino stonden ze er al in. Normaal moet ik altijd een half uur wakker worden.
Geplaatst: 8 april8 Apr Dat is nog eens een leuke verrassing @Dahli 😍Ik weet nog hoe blij ik was met mijn eerste kasje… al die nieuwe mogelijkheden dan hè!! 😍🌱👩🍳🌱🐣🌱🌷🌱
Geplaatst: 11 april11 Apr Ik had vandaag mijn neefje van 10 op bezoek. Hij heeft op school een moestuintje waarbij elke leerling een klein stukje zelf mag inrichten. Hij heeft vandaag (weloverwogen) 2 peper soorten bij mij uitgezocht. De Big Bomb en de Aji Mango. Deze blijven nog even bij zijn vader in de vensterbank tot na ijsheiligen en mogen dan zijn tuintje in. Hij was helemaal blij met zijn 2 plantjes en daar wordt ik dan ook weer blij van.
Geplaatst: 12 april12 Apr Wat leuk!Ik vind persoonlijk dat elke lagere school verplicht een moestuin zou moeten hebben, desnoods alleen een grote bak.Kinderen raken zo vreselijk de verbinding met alle leven kwijt...
Geplaatst: 12 april12 Apr Ja, leuk is dat. Bij mijn kinderen op school is dat 4 jaar geleden ook opgestart. Ieder jaar begin april wordt er van alles in gezaaid en gepland. Zo leuk als scholen dat doen. Heel leerzaam. Ei waar ben je? Of heb ik je al gevonden?
Geplaatst: 12 april12 Apr Dat zou een moois streven zijn maar als ik bij mijn kinderen op school zie hoeveel tijd erin zit van leerkrachten en vrijwilligers dan is dat voor de meeste scholen niet haalbaar. Dat is dan wel een volledige moestuin+koken maar het begon met een bak op poten en die raakte steeds vergeten.
Geplaatst: 12 april12 Apr Een vriendin van mij had jarenlang een heel leuke baan: moestuindocent bij de schoolmoestuinen in Amsterdam Zuidoost. Op die manier werkt het natuurlijk wel, een structureel programma met vakleerkrachten en lesplannen en materialen en een flink stuk grond. Grotendeels (denk ik) gefinancierd vanuit de gemeente. Maar we raken wel enigszins off-topic nu. Dus ik doe snel een jubel: mijn asperges komen weer boven de grond! Over een paar dagen eten we de eerste, nu al zin in!
Geplaatst: 12 april12 Apr Hier ook een jubel. De verse zaden spinazie zijn goed ontkiemt. Dus wat later dan gebruikelijk toch nog spinazie. Erg blij mee. Ei waar ben je? Of heb ik je al gevonden?
Geplaatst: 12 april12 Apr Dat vind ik zeker een jubel waard.Spinazie lukt mij echt niet.Ik ga maar weer over op de NZ spinazie.
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Vandaag (na 2 weken weer) op de tuin geweest. Niet dat dat de jubel is hoor.Ik ging mijn entingen bekijken, en nieuwe maken.Een jaar of 3 geleden had ik voor het eerst pruim en kers geënt. Dat was niet zo succesvol. Kers eentje (nog geen 10% slagingspercentage) en pruim 2 (meer richting de 20%). Dat was toen binnen in huis.Dit jaar voor de tweede keer pruim en kers geënt. (Vorig jaar tel ik dan niet mee, toen was het enthout grotendeels bevroren geraakt in de vriescel.) Dit was 3 weken en 2 dagen geleden (of 4 weken en 2 dagen geleden, ik weet het niet meer).In ieder geval, alle pruimen (inclusief Japanse en Russische, en een perzik) van @Bartoh zijn aangeslagen, tenminste ik ga er voorzichtig vanuit dat ze zijn aangeslagen. Ze beginnen uit te lopen. Mijn eigen pruimen heb ik dan weer niet geënt, want ik ben niet zo snel met enten. Een ent duurt iets van 10 minuten geloof ik (al deed ik het eerder in iets van 6 minuten per ent).En bij de kersen (allemaal van mezelf) ga ik er heel voorzichtig ook vanuit dat hier ook 100% geslaagd is. Hier zie ik alleen nog geen nladeren, alleen sterk gezwollen knoppen. Op 1 oogent na, die was ik vergeten met een elastiekje vast te binden en er zat ook geen plastic omheen, die is dus verdroogd. Normaal doe ik Engelse griffel, en af en toe spleet bij dikkere onderstam.De peren en nashi van 2 weken geleden lijken ook goed te gaan. Alle nashi lopen uit, maar de winterrietpeer verkeert nog in rust, ook geen zwellingen. En vandaag nog was peer en nashi geënt. Het gaat wat ver om hier nu 20 foto's te posten, maar ik zal een moestuinseizoen aanmaken. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.