Geplaatst: 10 augustus 20205 j Even jubelen: Met drie plakken komkommer is de hele boterham belegd / wat een grote en lekkere knaap is me dat https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/379-grorks-blog/https://www.moestuinforum.nl/topic/23955-zij-en-heur-landleven/
Geplaatst: 20 november 20205 j Door storm Ciara en daarna Corona, ging ons verblijf in een slaapstrandhuisje dit jaar niet door. Maaaaaaaar....... de blik optimistisch gericht op een betere toekomst, weer een huisje kunnen boeken in het voorjaar. In 2021 gaat het lukken !!
Geplaatst: 23 november 20205 j Ik ben zo opgelucht. Ik liep rond de schemer de schuur in en er bleek een roodborstje naar binnen te zijn gevlogen. Dat is me nog niet eerder overkomen. Hij ging rondfladderen toen ik het licht aan deed en ik zei meteen 'gotver', want het ik had geen idee hoe ik die naar buiten ging dirigeren. Gelukkig is het gelukt. Toen ik het licht uitdeed, ging hij richting het raam in plaats van de deur, want ik (gevaarlijk monster) stond het dichtst bij de deur. Ik ben naar buiten gelopen en heb op het raam gebonkt en toen ging hij weg van het raam, richting dat andere lichte gat, de deur. Als het al donker was geweest, had ik hem nooit eruit kunnen krijgen. Het is dus niet echt jubelen, maar wel heel grote opluchting hier. 23 november 20205 j aangepast door fre3ke
Geplaatst: 24 november 20205 j mooi! maar eerlijk gezegd, ik denk dar die wel weggekomen was hoor, wij hebben hier ook een vast bezoekertje als ik wat in de kas heb gerommeld ik laat de deur open en dan is ie zo weg de eksters niet trouwens, die eten eerst de slakkenkorrels op o sorry, jubeltopic, de kurkuma groeit hier binnen lekker door, yes!
Geplaatst: 28 november 20205 j Blij, heel blij met de kiekjes uit eigen tuin zoals van de gourgettebloem of deze eigenwijze watermeloen en zeker deze foto want er waren dit jaar dieprode paprika's. Prachtig! https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/379-grorks-blog/https://www.moestuinforum.nl/topic/23955-zij-en-heur-landleven/
Geplaatst: 19 maart 20214 j ha, na 3 apparaatjes om een bluetooth te koppelen van TV naar koptelefoon (koppelde niet, koppelde niet, vertraging geluid) problem opgelost... verlengsnoertje!
Geplaatst: 1 april 20214 j @RobO soms is gewoon een draadje toch wel heel simpel de oplossing Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Geplaatst: 20 april 20214 j Geen puf om foto's te gaan maken en te gaan bloggen enz., dus hier een korte juich: de asperges steken hun neusjes boven de grond!
Geplaatst: 25 april 20214 j Donderdag komen de mannen van Stappaerts mijn nieuwe tuinkas plaatsen. Hoe blij kan een mens zijn met een glazen huisje. Sta te popelen om hem in te wijden
Geplaatst: 25 april 20214 j Wat een heerlijk vooruitzicht! Komt de kas in je huistuin of op een volkstuin?
Geplaatst: 26 april 20214 j De kas komt hier in de achtertuin. We hebben een flink perceel. Dus dat past. Ooit wel begonnen op een volkstuin, sinds een paar jaar een ander huis met een grote tuin. Een dagelijks genot. Zo vanuit de keuken de tuin op en vice versa.
Geplaatst: 3 juni 20214 j Vandaag nog een paar bloemen ontdekt, ik zie er inmiddels een stuk of vijf in deze plant, en nog niks in de andere. Maar deze heeft ook meer zon. En jemig de peemig, wat worden die jongens groot! Nog een jubel: wolkbreukje met 20 mm regen in 10 minuten. Verfrissend! ⛈️ 3 juni 20214 j aangepast door Arja
Geplaatst: 4 juni 20214 j Geplaatst: 10 november 2020 Ik had een aanvraag gedaan voor een perceel op een ander complex. En dat is niet gelukt. Geen wereldschokkende toestand dus. 4 juni 2021: Geduld wordt beloond. Contract getekend voor perceel op ander complex. M.a.w. tot einde van het jaar ben ik grootgrondbezetter met ruim 330 m2 te verzorgen. Vanaf nieuwe jaar nog maar 90m2. En dat is genoeg. Heerlijk, nieuwe plannen maken.
Geplaatst: 4 juni 20214 j Jubel: vandaag mijn 2e Pfizer-prik gehad. Dat is ook een klaagje waard. Ik was -zonder voordringen- gewoon aan de beurt, o.b.v. leeftijd. Onlangs ben ik 70 geworden: Bah. In het Vlaams: ik heb een nieuwe voordeur gekregen. Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 4 juni 20214 j Van Harte, @henkg Ik moest m even opzoeken: ik heb een nieuwe voordeur gekregen. En ik maar denken dat de Zeeuwen voorrang kregen bij het prikken. En om te jubelen, vandaag de eerste peulen en al wat dagen rijpe aardbeien. Het kost wat moeite, vervroegen en platglas, maar krijg je wel kleine pleziertjes. De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 4 juni 20214 j dat is letterlijk he 😄, die staat dan in je tuin. Donderdag ook eerste prik en tegelijkertijd laatste Johnson, gemengde gevoelens, snel maar Pfizer lijkt me toch een beter percentage te halen i.v.m met nieuwe variaties. 4 juni 20214 j aangepast door redzebra
Geplaatst: 4 juni 20214 j @henkg Eigenlijk pas best laat dat je de tweede prik hebt gehad. Ik mag vanaf vandaag bellen voor een afspraak.(1983) Nog niet gedaan, maar een jaargenoot van mij al wel, en die kan 16juni al voor de eerste prik er naar toe. Om te jubelen, de eerste peper plantjes zijn vandaag opgepot in hun definitieve plaats. Ze zien er wel wat slecht uit, maar ik heb goede hoop dat er toch nog wat oogst is.
Geplaatst: 8 juni 20214 j Net de 2e prik gehad. Wat kun je blij worden van iets simpels. Gegrijnsd de hele weg naar huis. Over een goede week kan er eindelijk weer eens geknuffeld worden met familie en vrienden. Dit is alvast een goeie dag.
Geplaatst: 8 juni 20214 j Hier ook nog een prikhanger..de afspraak voor mijn tweede is 2 juli. Mijn jubel is dat ik in ieder geval een afspraak heb kunnen maken bij mijn huisarts die een tijdje weg was. Hopelijk kan hij de prik een beetje vervroegen..de eerste was begin april ergens..Ik wil nu ook wel eens knuffelen!! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 18 juli 20214 j Net mijn 2e prik gehad! En gisteren in de tuin een lijster die in de schaal met vers water uit de regenton kwam badderen.
Geplaatst: 18 juli 20214 j Wij gaan vandaag voor het eerst weer eens op pad, op bezoek bij vrienden die sindsdit jaar een moestuin hebben. Iedereen is ingeënt. Zo blij dat dit weer kan! Ik ben nog steeds huiverig voor nieuwe ontwikkelingen en mutaties, nu het virus weer zo opleeft. Niets is vanzelfsprekend, en onze gezondheid helemaal niet.
Geplaatst: 18 juli 20214 j Gefeliciteerd alle met jullie pieksers, hier aankomende week aan de beurt kijk er wel tegeno. Maar er is geen ontkomen aan, die prik is vast een nieuwe pas. Maar we blijven voorzichtig, de enige bezoek ontvangen we buiten en doen alleen boodschappen als het nodig is. Zoneman gaat zijn laatste week naar Kindergarten dan zomervakantie en dan Grundschule, hopelijk blijven we gezegend gezond en wel. Zo en nu even even jubelen ... dat we onverwacht aspergeklauwen hebben ontvangen jubel de jubel. Hadden we niet mee gerekend, dachten uitverkocht en niet zo snel verzenden maar we zijn zeer tevreden over vreeken. Bedankt en tot de volgende bestelling.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.