Erny Geplaatst: 6 juni 2016 Geplaatst: 6 juni 2016 Dat is fijn voor je Kibas! En lief van Nadi. Heb zo'n 100 knoflookbloeistengels geoogst bij buurman F. Dit om te testen of het uithalen van de bloemen uitmaakt of niet wat betreft de bolvorming. En nog wat Egyptische Ui topjes meegekregen van buuv L. Zitten nu fijngesneden door de sla. Quote
Nadi Geplaatst: 7 juni 2016 Geplaatst: 7 juni 2016 Ik heb vandaag een bos bloemen, knoflook en snijbiet gehad uit de tuin van Kibas (en heel veel tuinadvies jippy ) Zelfgemaakte madam Jeanette sambal en bajak sambal van nog een medetuinder. Quote
Frans D Geplaatst: 9 juni 2016 Geplaatst: 9 juni 2016 Aan de buurvrouw twee huizen verderop, vorig jaar wat aardbeiplantjes gegeven.Die kwam vandaag langs met drie verschillende tomatenplantjes; Moneymaker, Tigerella en Black Cherry. Nog nooit wat met tomaten gedaan, dus hier eens even zoeken hoe ik daarmee om moet gaan Quote
speets Geplaatst: 14 juni 2016 Geplaatst: 14 juni 2016 Héééé, werden die vandaag niet liefdemannekes genoemd? Vandaag 10 jonge slaatjes en idem andijvie gekregen. En een zak rucola. Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Kibas Geplaatst: 14 juni 2016 Geplaatst: 14 juni 2016 Nadi blijkt gisteren gehoost te hebben op mijn tuin, lief he. De klimcougettes stonden in een diepe plas water. Ze staan vandaag weer met de voetjes in het water, maar volgens Nadi niet zo diep meer. Er staan op nog wat plekken grote plassen in de tuin. Eén plek is nu gedempt door mijn tuinhulp en vlakbij de klimcourgettes is compost met aanhangende aarde gelegd, om daarmee langzaam wat aan te kunnen aarden. Het grondwater staat heel hoog. Quote
Nadi Geplaatst: 19 juni 2016 Geplaatst: 19 juni 2016 Een bosje bloemen van andere tuin buurvrouw en lekkere lenteuitjes die door de thaise garnalen en peultjes salade is gegaan. Mjammie Quote
lionne Geplaatst: 19 juni 2016 Geplaatst: 19 juni 2016 Gekregen, mag het ook stiekem gepikt zijn? In dat geval een paar gele frambozen die overhingen in het complex van de tuinvereniging. Quote
tuinLB Geplaatst: 19 juni 2016 Geplaatst: 19 juni 2016 Peper plantje van een vriend. Ben benieuwd heb zelf nooit eerder peper geteeld Quote
Nadi Geplaatst: 20 juni 2016 Geplaatst: 20 juni 2016 Gister een crop andijvie, een rozemarijn plant en heel veel aardbeien Quote
Jorieke123 Geplaatst: 20 juni 2016 Geplaatst: 20 juni 2016 Gisteren hulp van mijn broertje en zijn vriendin, en die dag daarvoor hulp van mijn moeder. We hebben de boompjes in Yurassic-park onder het hoge gras vandaan getrokken en gemaaid. Daarna hulp van de eenden om al die vieze naaktslakken op te vreten die er onder zaten Ik heb kersen, eieren, sla, peultjes, en varkensvlees aan ze (niet aan de eenden... ) gegeven als dank. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
RobO Geplaatst: 29 juni 2016 Geplaatst: 29 juni 2016 herdersantokumes van goede vrienden, zomaar, top! Quote
Kibas Geplaatst: 29 juni 2016 Geplaatst: 29 juni 2016 Wat voor geheimzinnigs heb je gekregen? Zelfs google kent het niet. Quote
Erny Geplaatst: 29 juni 2016 Geplaatst: 29 juni 2016 Volgens mij iets heel scherps?... Iets in deze zin denk ik...https://www.herdermessen.nl/winkel/koksmessen/koksmes-herder-santoku-carbonstaal/ Quote
RobO Geplaatst: 30 juni 2016 Geplaatst: 30 juni 2016 yep, superding, zoooo scherpals je het op een tomaatje zet snijdt ie er vanzelf doorheen glijdt ook niet weg op een wat hardere ui, scheelt weer vingersmoet je wel voorzichtig afwassen... Quote
Nadi Geplaatst: 30 juni 2016 Geplaatst: 30 juni 2016 Wow ik ben jaloers RobO. Ziet er goed uit die mes. Wat een speciale kado van je vrienden. Quote
Kibas Geplaatst: 12 juli 2016 Geplaatst: 12 juli 2016 Ik heb 2 komkommers en een courgette van de tuinbuurman gekregen. Hij zei: "Dan heb je voor de komende dagen wat" (komkommers en courgettes zijn naast witlof de enige groenten die ik niet gelijk na de oogst hoef te eten. Als ik steeds kleinere hoeveelheden eet, kan het 3 dagen blijven liggen). Ik antwoordde: "Ik eet er een beetje van, maar de rest ga ik invriezen, zodat ik deze winter af en toe nog wat afwisseling heb. Waarop hij weg liep en terug kwam met nog een komkommer en courgette: "Om in te vriezen, ik wilde het zelf eten vandaag, maar jij kunt het beter gebruiken". Ik vind het zooooo lief! Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 12 juli 2016 Geplaatst: 12 juli 2016 Kun je komkommer invriezen Kibas? Ik heb altijd gedacht dat na het ontdooien je dan prut overhoud? Quote
Kibas Geplaatst: 12 juli 2016 Geplaatst: 12 juli 2016 Nee, prut is het niet, het is nog steeds een plakje. Maar de knapperige bite is er wel af. Vers is het veel lekkerder. Maar omdat ik niet uit de winkel kan eten (omdat er histamine vrij komt in voedsel als het ouder wordt) en aangewezen ben op mijn tuin en op wat ik direct na de oogst invries, is variatie in mijn menu in de winter zeer welkom. Quote
Nadi Geplaatst: 12 juli 2016 Geplaatst: 12 juli 2016 Ik heb 2 komkommers en een courgette van de tuinbuurman gekregen. Hij zei: "Dan heb je voor de komende dagen wat" (komkommers en courgettes zijn naast witlof de enige groenten die ik niet gelijk na de oogst hoef te eten. Als ik steeds kleinere hoeveelheden eet, kan het 3 dagen blijven liggen). Ik antwoordde: "Ik eet er een beetje van, maar de rest ga ik invriezen, zodat ik deze winter af en toe nog wat afwisseling heb. Waarop hij weg liep en terug kwam met nog een komkommer en courgette: "Om in te vriezen, ik wilde het zelf eten vandaag, maar jij kunt het beter gebruiken". Ik vind het zooooo lief! Aww dat is inderdaad echt heel lief!! Quote
Erny Geplaatst: 13 juli 2016 Geplaatst: 13 juli 2016 Van de buurvrouw twee courgettes die anders toch te groot zouden groeien. En van iemand anders op het complex een prachtige verroeste lier. Zag ze er mee sjouwen op de steekkar en zei dat ik hem mooi vond. Of ik hem wou hebben was het antwoord. Zij wilden hem kwijt want ivm met wat scherpe uitsteeksels te gevaarlijk voor loslopende kinderen en honden. Moest ik even over nadenken en toen Ja gezegd. Nu is het een mooi ornament in mijn tuin. Quote
aalterse-willy Geplaatst: 14 juli 2016 Geplaatst: 14 juli 2016 Zo een lier zou veel mensen kunnen dienen. Heb vroeger een bouwlift gebouwd met iets Verstuurd vanaf mijn SM-A300FU met Tapatalk Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Jorieke123 Geplaatst: 15 juli 2016 Geplaatst: 15 juli 2016 2,5 van dit soort kiepkarren vol met hout. Van de winter gezaagd door Joep, bij de buurman langs zijn weilanden en tuin. En nu werd het even afgeleverd. Nog een boel werk, om alles netjes gekloofd en wel onder afdakjes te krijgen. Maar we zullen er warmpjes bij zitten de komende winters Er zit wat dood spul bij, dat kunnen we al snel stoken. En ook verser hout, eik en populier bijv. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
speets Geplaatst: 21 juli 2016 Geplaatst: 21 juli 2016 Vier kilo opal-pruimen Allemaal gejamd. Daar was het echt weer voor, met die 30° C Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.