Lia56 Geplaatst: 5 april 2022 Geplaatst: 5 april 2022 Leuk toch... iets krijgen en dat t ook zien groeien is top! Quote
Mellie Geplaatst: 7 april 2022 Geplaatst: 7 april 2022 Ik heb 2 boompjes binnen gekregen. 1 Sharon fruit en 1 pawpaw wabash. Erg benieuwd wanneer ik eindelijk eens paw paw kan plukken. Heb nog steeds geen bestuiver voor mijn boom die al zeker 4 jaar bloemen geeft. Quote
acpronk Geplaatst: 7 april 2022 Geplaatst: 7 april 2022 Heb nog steeds geen bestuiver voor mijn boom die al zeker 4 jaar bloemen geeft. Andere pawpaw bedoel je?Pawpaw moet kruisbestoven worden, dus Wabash met de eerste (tenzij je alleen de Wabash hebt, dan een tweede erbij niet zijnde Wabash).Let ook op het bloeitijdstip (nog geen ervaring er mee, 4 van de 5 boompjes beginnen dit jaar voor het eerst te bloeien). De bloemen schijnen eerst vrouwelijk te zijn, en daarna mannelijk te worden. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Mellie Geplaatst: 7 april 2022 Geplaatst: 7 april 2022 @acpronk ik probeer ook te kruisbestuiven… lukt alleen niet echt. De wabash is mijn 4e pawpaw. Heb er nog 3 staan, maar slechts eentje geeft bloemen. Rest nog niet. 2 zwaren tot een stompje afgeknabbeld door slakken. Oa de sunflower. Andere is uit eigen kweek, geen idee welk ras de vruchten waren. Die sunflower is nu zo’n 50 cm hoog. Had dus al heel wat groter kunnen zijn. Quote
Amrutten Geplaatst: 13 april 2022 Geplaatst: 13 april 2022 Van een medetuinier 3 gekiemde aardappels cameo gekregen, om te testen. En, en,…..3 aspergeplanten. Op mijn vorige tuin had ik 10 planten staan , dus ik mis nu wel een paar lekkere maaltjes. Even geduld hebben voorlopig. 2 Quote
fre3ke Geplaatst: 14 april 2022 Geplaatst: 14 april 2022 (aangepast) Van @Lsjr33 tomatenplantjes gekregen, voor mezelf en andere moestuinforumdag'ers. En van de aardappelverkopers vond ik bij thuiskomst een zakje pootaardappelen, omdat ik ze had geschreven over een foutje dat ze gemaakt hadden. 14 april 2022 aangepast door fre3ke 1 Quote
Arja Geplaatst: 17 april 2022 Geplaatst: 17 april 2022 Eergisteren tijdens een fietstocht een siergras meegenomen die ter adoptie langs de weg stond. Quote
Arja Geplaatst: 2 mei 2022 Geplaatst: 2 mei 2022 Andijvie zaailingen van de buurvrouw gekregen, in ruil voor appelrabarbertaart. 1 Quote
Karietje Geplaatst: 3 mei 2022 Geplaatst: 3 mei 2022 Niet vandaag maar afgelopen zondag voor mn verjaardag ene gardena borstel ... https://www.amazon.nl/Gardena-combisystem-straatbezem-werkbreedte-polypropyleen/dp/B018E0KW5K/ref=asc_df_B018E0KW5K/?tag=nlshogostdde-21&linkCode=df0&hvadid=430733308238&hvpos=&hvnetw=g&hvrand=7628320196829969943&hvpone=&hvptwo=&hvqmt=&hvdev=c&hvdvcmdl=&hvlocint=&hvlocphy=1001217&hvtargid=pla-426247717404&psc=1 een opbergbak met 4 vakken.. https://www.dille-kamille.be/nl/opbergbak-met-4-vakken-en-handvat-acaciahout-33-x-21-x-21-cm-00021575.html?fbclid=IwAR1lyJPqgeNC5FjNSBOz0eYKvl_db53om6R6tw3XOqlHaLgYFP6mWTL2IXQ Mooie zonne-energielampjes die ik in de serre gehangen hebben, en automatische raamopener die ik nog moet 'ontvangen ' Quote Levensmotto : Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. 😀
Bearded johnie Geplaatst: 3 mei 2022 Geplaatst: 3 mei 2022 Rode en groene kool plantjes , van overbuurman Jan , hij is zo vreselijk aardig zodat ik niet durft te zeggen dat ik zelf ook voorgezaaid heb en dat ik echt niet meer weet waar ik alles neer moet zetten...... 3 Quote
fre3ke Geplaatst: 20 mei 2022 Geplaatst: 20 mei 2022 Ik kreeg een boek van @weknow, waar ik heel blij mee ben. Heerlijk, kan ik weer dagenlang lezen hoe je dingen zou moeten en kunnen doen in de tuin. Vorige week kreeg ik van een buurvrouw twee 10-liter terracotta potten, en drie 40-60 liter speciekuipen. Heel blij mee. En 30 bamboestokken die al heel lang buiten in de zon hadden gestaan. Dus iedere keer als ik er één in de grond stak, probeerde ik hem eerst op mijn knie te breken, en als dat niet ging was hij nog goed genoeg. Ik voelde me net karaktekid met al die versplinterde bamboestokken rondom me. Ik kreeg ook grote stukken plastic van haar. Grappig dat ik zo blij ben met een groot stuk plastic Maar het is zo handig in de tuin, vooral als ik plantgaten maak. Ook veel andere spullen van haar gekregen, ze was stevig aan het opruimen, en ik heb ook veel meegenomen voor de kringloopwinkel dat ze in de vuilnisbak wilde gooien. O, ik kreeg ook een vijverbak van haar, die wilde ik ook nog, het was precies het formaat dat ik wilde en de juiste diepte. En ook nog een prachtige parasolvoet, hij lijkt me uit de jaren '50 want geschilderd in dat mostergeel dat ik zo mooi vind. Van mij kreeg ze een paar tomatenplantjes en pompoenplantjes en een N.Z. spinazie zaailing, en wat compost. Ik kreeg nog meer van buren. Van de dochter van mijn directe buur kreeg ik een waardebon voor het lokale tuincentrum omdat ik een brand bij haar dove moeder had voorkomen. Moeder hoorde het brandalarm niet want ze was in de tuin aan het rommelen. Ik zei dat mijn huis anders ook in vlammen was opgegaan, maar ze was toch heel dankbaar en wilde die waardebon geven. (Ik ben eigenlijk allang blij dat ze weer normaal met me praten en me wat minder als een paria behandelen.) Met de waardebon op zak ben ik toch even het tuincentrum ingelopen en heb een 270-liter zak voor bladafval gekocht. Ik haal daarmee altijd compost en paardemest in in mijn auto, en deze is echt van goede kwaliteit. En een plantje dat nog op mijn verlanglijstje stond, de kaboutermuts. 5 Quote
Jeanne heijmans Geplaatst: 22 mei 2022 Geplaatst: 22 mei 2022 Van de overbuurvrouw een heel grote schaal met aardbeien . 1 Quote
Mellie Geplaatst: 24 mei 2022 Geplaatst: 24 mei 2022 Van @fre3ke wat restplantjes zoals haar wijnbes, tomaat, laplap, een pompoen en wat gezelligheid! 2 Quote
rorror Geplaatst: 28 mei 2022 Geplaatst: 28 mei 2022 Kennis stopte op de camping, dus met een busje de boel leeg wezen halen. Buitentafel gekregen, met natuursteen blad. En zes stoeltjes erbij. Dan nog wat sierpotten. Hogedrukspuit met toebehoren van terras en autoschoonmaak. Tuin en gereedschap, 7 alberthein tassen vol, en nog wat gereedschapkoffers. Dat wordt de komende week elke dag een tas uitzoeken. 5 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
appelvrouw Geplaatst: 28 mei 2022 Auteur Geplaatst: 28 mei 2022 Mooie krijg zeg! Ik kreeg ook mooi, een komkommer ( is het een Sonja?) een salie plantje en iets lekkers te drinken van @Jorieke123 via @Anna3 en Peter waarvan we ook nog eens hulp kregen bij het wieden van hele lastige stukken met boterbloemen waar ik niet meer aan toe kwam. Plus de frambozen gewied en opgebonden, precies op tijd want er zitten al veel vruchten in. Verder kregen we van hen ook smeerwortelzalf, bier, kaas en boodschappen hulp. 2 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 28 mei 2022 Geplaatst: 28 mei 2022 Ja een Sonja! 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
marcelru Geplaatst: 28 mei 2022 Geplaatst: 28 mei 2022 Twee fruitboeken van @weknow met allemaal fruitrassen erin. Gratis toegestuurd ook nog! 4 Quote
Mellie Geplaatst: 2 juni 2022 Geplaatst: 2 juni 2022 Ooo zo veel leuke dingen van mijn lieve vriendin die op bezoek kwam! 2 pepino plantjes omdat vreeken geen zaden ervan had. 2 zakken tuberoos en wat zaden, maar vooral heel veel gezelligheid. Wat hadden we elkaar lang niet gezien zeg… al bijna 2 jaar! en over 20 dagen gewoon weer! Joepie Quote
Pomodori Geplaatst: 2 juni 2022 Geplaatst: 2 juni 2022 Van een buurman een aantal tomatenspiralen gekregen die hij al jaren ongebruikt had liggen. Nu hopen dat ik hem een paar mooie tomaten cadeau kan doen straks. 1 Quote
appelvrouw Geplaatst: 6 juni 2022 Auteur Geplaatst: 6 juni 2022 Heb ik een berg planten weg kunnen geven, kreeg ik er net zo hard weer een berg bij! Een bak vol met koolrabi, rutabaga( koolraap) en knolletjes ( navetjes) Van mijn vriendinnen die wel weten dat ik graag wat minder in de tuin ga doen kreeg ik een vierkante decimeter moestuin😃😅 voor op t balkon. Best lollig, met dille, viooltjes, chiaplantjes, munt, klavertje vier, oost Indische kers en dragon. Rechts de bak met de kolen, knollen en knolletjes..pfft veel te veel weer hoe kom ik daar weer vanaf😱 5 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Arja Geplaatst: 9 juni 2022 Geplaatst: 9 juni 2022 (aangepast) Van mijn ouders kreeg ik vandaag een bos calla's, een doosje nieuwe aardappelen en een potje jam, alles uit eigen tuin en keuken. Edit: vergat ik nog het leukste onderdeel, tevens aanleiding voor het bezoek: mijn vader had wat druppelslangen over en mijn partner verheugt zich nu op het gepruts en geknutsel, en wie weet leidt dit alles ook nog tot een leuk bevloeiingssysteem. 9 juni 2022 aangepast door Arja 2 Quote
Plotiemoos Geplaatst: 11 juni 2022 Geplaatst: 11 juni 2022 Vandaag heb ik een punthoofd gekregen van dat de slakken mijn komkommerplant hebben opgegeten (geen sonja) ondanks dat er allemaal blauw slakkenkorrels liggen. 3 Quote
Arja Geplaatst: 26 juli 2022 Geplaatst: 26 juli 2022 Van mijn buren kreeg ik een zakje watermeloenzaad uit Italië, een aardigheidje omdat ik voor hun katten en kippen gezorgd had. Het zal een uitdaging worden hier iets mee te kweken, want ik heb geen kas. Misschien kan ik wat zaden uitbesteden via de ruildoos komende winter. 2 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.