Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Het duurde toch wat langer voordat ie echt helemaal in elkaar gezet was. Er komt hier altijd van alles tussendoor

1 ruitje ging al kapot met het uitgraven en verplaatsen van het bouwwerk. Dus er zijn nu nog 3 passende ruiten bij (3e staat op moment van fotograferen achter het nadere gebouwtje).

Hij is niet zo hoog hoor Heylane, het gebouw er achter vertekend enorm. Dat is grotendeels ingegraven namelijk.

IMG321250141457728856.JPG

Geplaatst:

Mooi hoor, lekker ruim ook. Daar kun je heel wat inzaaien.

Ik moet die vriend van mij eens achter de reet gaan aanzitten. Ik kwam er van de winter achter dat ik nog een heel wat glas in mijn berging heb liggen. Die prima gebruikt kunnen worden voor een grotere, mooiere, betere koude bak. Hopelijk, staat die er dan in het najaar.

"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"

Colonel Kurtz

• 1 maand later ...
  • 2 weeks later...
Geplaatst:

Een zakje met spinaziezaad (soort:verdil)

Iemand ervaring? Kvind niet al te veel (eigenlijk geen) info.

Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over!

Geplaatst:

Een paar pallets. Ik was al een tijdje op zoek. De buurman wilde deze weggooien, of verstoken in zijn houtkachel. Geen gedoe met vervoer, op 20 meter lopen na.

Daarvan ga ik composthokken maken.

2016051216100599191463128886.jpg

Zoals altijd bij nieuwe spullen doet Flipse (ook een krijgertje, want aanloper) de kwaliteitscontrole en acceptatietest. Rare jongens, die katten.

1120183653         2025_teeltlijst (.xlsx)

Geplaatst:
Veel keizerskroonbollen (die al uitgelopen zijn) van de buren. Ben er ontzettend blij mee, hopelijk werken ze inderdaad tegen de muizen. Stinken doen ze in ieder geval wel goed. Heb ze gelijk in de tuin geplant, ben benieuwd! Mocht het niet tegen de muizen helpen, dan zijn het in ieder geval mooie planten.

Nu de kunst om ze goed te houden. Ik heb ze meermalen geplant tegen de woeldieren, maar ze zijn steeds omgekomen.

Laat nog eens weten of het helpt en of je ze goed houdt.

Geplaatst:

Een mooie en redelijk grote tomatenplant gekregen van de overbuurvrouw van de moestuin. Haar dochter is getrouwd met een Argentijnse kweker en woont daar. Van de meegenomen tomaten de zaden opgekweekt en één daarvan heb ik gekregen, heel lief! De enige meegekregen info was: een Argentijnse tomaat. Dat lijkt niet helemaal zeker daar de Spaanse zuring (dacht ik toch) die ze had staan uit Oostenrijk was meegenomen en dus Oostenrijkse zuring heette. Ben benieuwd!

Als ik buiten ga roken,

is dat meestal op eiken of beuken,

maar ook wel op appel- of kersenhout...

Geplaatst: (aangepast)

Een beet van een XXL teek op mijn rug.

(edit)

Helaas aan gekrabd maar dat kreng is wel levend uit mijn vel gehaald. Nu maar hopen dat ie niet heeft zitten overgeven van de stress. Zal de plek in de gaten houden ivm een mogelijke EM ring, die zoals Sin Fronteras aangeeft hieronder, helaas lang niet altijd verschijnt als je besmet bent.

Extra balen in mijn geval, want Lyme icm lage weerstand door chemo's of andere medicatie is een heel onprettige combinatie.

aangepast door Gast
Geplaatst:

@Goldfish. Goed oppassen maar, niet altijd krijg je een ring:

http://www.rivm.nl/Documenten_en_publicaties/Algemeen_Actueel/Veelgestelde_vragen/Infectieziekten/ISI_standaarden/ISI_Ziekte_van_Lyme

En vandaag van Tanja gekregen (geruild): vier tomatenplantjes en een bloedzuring!

Scent & Spice | Genieten, denken en doen met kruiden!

In het Pakhuis | Inspirerende en kleinschalige vergaderruimte en workshoplocatie in de Betuwe

Geplaatst:
Veel keizerskroonbollen (die al uitgelopen zijn) van de buren. Ben er ontzettend blij mee, hopelijk werken ze inderdaad tegen de muizen. Stinken doen ze in ieder geval wel goed. Heb ze gelijk in de tuin geplant, ben benieuwd! Mocht het niet tegen de muizen helpen, dan zijn het in ieder geval mooie planten.

Nu de kunst om ze goed te houden. Ik heb ze meermalen geplant tegen de woeldieren, maar ze zijn steeds omgekomen.

Laat nog eens weten of het helpt en of je ze goed houdt.

Dat probleem heb ik ook nog, maar bij de buren groeien ze wel heel goed. Ik doe dus ergens iets fout nog, maar zodra ik weet wat de oorzaak is, laat ik het je weten. Nu worden eerst de bladranden geel, dan het blad en daarna doen ze niks meer. Ze staan op zandgrond met een beetje oude mest van vorig jaar er nog in.

Geplaatst:

Ik heb gele vorig jaar gekocht op de Keukenhof, de buurman heeft er toen ook een cadeau gekregen.

Die van de buurman hebben dit jaar gebloeid die van mij hebben zich vermeerderd maar geen bloei dus. Aan de ene kant ben ik blij met de vermeerdering maar aan de andere kant jammer dat hij niet heeft gebloeid.

Geplaatst:

Ik heb weer hulp op de tuin gekregen en Nadi was zo lief om spontaan bij mijn chrysanten bio slakkenkorrels te strooien, omdat ik dat vandaag vergeten was.

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Grote bak kant-en-klare diepvriespruimen gekregen. Samen met rabarber uet gejamd.

Komt goed uit: ben net door mijn jam heen

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Allemaal AH-moestuintjes gekregen, van iemand die er geen zin meer in had

Ik las dat die perskluitjes uit cocosvezel bestaan. Dat is dan geen beste start

Maar dat zal al wel vaker gezegd zijn hier.

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

2 grote kroppen sla van de tuinbuurman!

Had zelf alleen rucola en veldsla gezaaid van het voorjaar, toen zei ik nog iedereen zaait toch weer veel te veel sla

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...