Geplaatst: 6 juni 201213 j Ik wou het niet zeggen facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 6 juni 201213 j Zeg dat nou niet. Ik hoop niet dat het zooooooo... lang gaat duren! Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu
Geplaatst: 8 juni 201213 j Onweer en een plensbui.... en tóch moet ik straks maar tussen de buien door naar de tuin... Oeps... en mét hagel!!
Geplaatst: 8 juni 201213 j Hier net om half 4 is er een harde wind en een flinke bui overheen getrokken. Geen onweer.. Kwartiertje later was t weer over. Good things come in small packages
Geplaatst: 8 juni 201213 j Weinig tuin over hier... dat is lekker thuiskomen van werk. Kas is kapot geslagen, de kolen, erwten, tomaten en paprika's zijn om. Allemaal weg kunnen gooien. Als het nog even zo doorwaait gaat de schutting er voor een tweede keer aan en de courgette e.d. staan nu ook behoorlijk wankel. Ik kan wel janken.
Geplaatst: 8 juni 201213 j Gauw nog wat opnieuw zaaien wat nu nog kan. Chinese kool, boerenkool, broccoli gewoon opnieuw zaaien, kan makkelijk. Jammer wel van je kas. Tomaten en paprika's kun je waarschijnlijk ook wel vergeten nu Overigens kan je courgettes ook nog zaaien. Tot in juli kan je ze nog uitplanten.Geen leuke thuiskomst Is die windhoos van gisteren misschien vandaag bij jullie over getrokken Good things come in small packages
Geplaatst: 8 juni 201213 j Weinig tuin over hier... dat is lekker thuiskomen van werk. Kas is kapot geslagen, de kolen, erwten, tomaten en paprika's zijn om. Allemaal weg kunnen gooien. Als het nog even zo doorwaait gaat de schutting er voor een tweede keer aan en de courgette e.d. staan nu ook behoorlijk wankel. Ik kan wel janken. O Sovreze..wat k****!!Wanneer is dat gebeurd dan? Ik zag wel iets op tv over de windhoos in Limburg..had jij die ook dan? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 8 juni 201213 j Hier is de wind ook niet normaal. Zit denk richting windkracht 9 De tuin lijkt nu wel een halve bunker Gras vol met stokken met strak plastic er over , vervolgens met overal en nergens touwen naar toe om alles stevig te houden.. Maar het overleefd de wind, terwijl de potten al door de tuin vlogen M'n tomaten etc. kunnen dus weer rustig van het zonnetje genieten Gelukkig hier totaal geen regen gehad, dat was wel een erge rot combinatie geweest.. > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 8 juni 201213 j Oh Sovreze wat erg Ik heb nog een paar plantjes van tomaten over, maar denk dat het een beetje te ver is. Zou opsturen gaan denk je?Iemand bij jou in de buurt die nog wat over heeft???
Geplaatst: 8 juni 201213 j Hier is het al zowat de hele dag droog, gisterenavond viel de regen hier wel enorm hard naar beneden, de grond kon het niet slikken en.... heel m'n bouwwerk voor de tomaten stond onder water en ik was in een paar seconden doorweekt toen ik naar binnen liep. Misschien toch aan een verhoging vlak voor de ingang denken . Vind het nu wel lastig weer, twee van de drie komkommers zijn al kapot gegaan in de nacht van maandag op dinsdag en nu liggen meer dan de helft van de zonnebloemen kapot op de grond na die regen .
Geplaatst: 8 juni 201213 j had een plastic kas gekocht, zo een als de lidl, maar dan groter.vanmorgen scheerlijnen eraan gemaakt vanmiddag stond alles nog goed, maar vanavond toch geknakt.met z'n 4en het zeil eraf gehaald en het frame staat en ga iets bedenken om het toch weer functioneel te maken.appelbomen xtra banden om de paal en de groente die in de kas staan xtra verstevigd en hopen dat ze het overleven.van de 3 balkontomaten is 1 top geknakt en de 3 trostomaten staan (nog ) wel.1 snackpaprika ook de top geknakt. zag op het complex een kas staan met die plastieken platen en die waren er bijna allemaal uitgewaaid.dus die schaffen we maar niet aan.viel me op dat de ronde kassen "weinig" moeite met de wind had. maar even on topic geen regen trouwens
Geplaatst: 8 juni 201213 j Jongens wat erg allemaal, hier ook verschillende planten omgevallen hoor. en als ik het zo bekijk dan komt er weinig vooruit gang in, er zullen hopelijk toch wel betere tijden komen!!
Geplaatst: 8 juni 201213 j Wat erg allemaal! Zie het pas nu... Hier heeft het stevig gewaaid maar geen schade. Tomaatjes hebben wat blaadjes minder - dat is niet zo erg. Ben benieuwd wat de regen van het weekend gaat brengen. Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu
Geplaatst: 9 juni 201213 j Na check op moestuin ook geen schade.. de tomaten in de open lucht lijken het goed te doen. Met windkracht 5 is het ook niet echt het moment om er een kapje omheen te bouwen... Maar ze doen het goed gelukkig.... Tot nog toe geen last van de watervloed.....
Geplaatst: 9 juni 201213 j hopelijk hebben de plantjes de nacht overleefd, maar heb er een hard hoofd in.hier aan de kust is het windkracht 6-7 en dat blijft vandaag de hele dag nog en vanavond gaat het weer liggen.
Geplaatst: 9 juni 201213 j Ook hier is het bar en boosKoud, harde wind met rukwinden (en die zijn vooral slopend) en korte maar heftige regenbuien.Herfst !! De meeste woorden worden in stilte gesproken ..... @Nique
Geplaatst: 9 juni 201213 j Windkracht of niet, het kan hier in deze hoek sowieso flink hozen, ook door hoe de huizen naast elkaar staan.... één grote trechter. Dit jaar al 2 keer de schutting opnieuw moeten zetten. Mensen op de hoek hebben nergens last van
Geplaatst: 12 juni 201213 j @Eva: hier ook niet Al mocht het wel van mij. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 12 juni 201213 j hier aan de kust wel.straten leken wel rivieren!!de kelder van mijn ouders was een zwembad.en mijn oudste in het onweer avond4daagse hopelijk geen trauma.
Geplaatst: 12 juni 201213 j Vanmorgen t nieuws gezien. Vreselijk al die ondergelopen gebouwen. Ongelofelijk dat dat zo snel kan vollopen.Hier een paar druppels gehad, verder nop. Good things come in small packages
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.