Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Nou, van mij mag je je koppie echt wel boven het maaiveld uitsteken en volledig voor de mooiste/grootste Koolrabi gaan hoor... Is alleen maar goed voor de competitie.

Maar... denk dat als je dit keer ook wint we daar wat consequenties aan moeten verbinden? Bijvoorbeeld het organiseren van de volgende wedstrijd?

Geplaatst:
Ik had twee jaar terug een megakoolrabi..mag ik ook nog meedoen ( al twee wedstrijden gewonnen..radijs en prei)?

Hier in het dorp mag ik niet meer meedoen omdat ik ieder jaar de wedstrijd mooiste vogelverschrikker won. En en passant ook nog het goede gewicht raadde van de zwaar gevulde groentemand van een van de verkopers..

Let wel op hoogmoed komt voor de val , zegt men hier wel eens

Geplaatst:

Leuk! Met koolrabi ga ik ook meedoen! Die stond hier sowieso al op de planning, zowel de paarse als de witte. De paarse is uitstekend bevallen hier in huis. De kids zijn er dol op! Zeker als er een roomsausje overheen ligt

Geplaatst:

Vorig seizoen had ik een paar plantjes gekregen maar de ganzen hebben ze soldaat gemaakt.

Nog nooit koolrabi gekweekt of gegeten, ken het dus hoegenaamd niet maar ik wil wel meedoen, vind wel een plaatsje in een verloren hoekje?

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:
Nog nooit koolrabi gekweekt of gegeten

Zeker het proberen waard. Smaakt als bloemkool maar dan iets meer bite. In blokjes koken of stomen tot net gaar. Evt. snufje nootmuskaat of ( doen wij niet) melksausje. Lekker!

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Wij eten thuis wel eens de "witte" koolrabi Dit doordat mijn ouders dit ook "koolraap" noemde en wij daardoor 't verschil in eerste instantie niet eens zo in de gaten hadden. Totdat ik met een vriend van me mee was op een groentebezorgroute en hij de "koolraap", die thuis ook op de kast lag, koolrabi noemde Sindsdien eten we thuis af en toe koolraap, maar ook zo nu en dan koolrabi En weet ik nu dus ook wat het is

Vriendelijke groeten,

Holland

Geplaatst:
Nog nooit koolrabi gekweekt of gegeten

Zeker het proberen waard. Smaakt als bloemkool maar dan iets meer bite. In blokjes koken of stomen tot net gaar. Evt. snufje nootmuskaat of ( doen wij niet) melksausje. Lekker!

Of op het laatst paar plakjes kaas op de koolraby

http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.

• 4 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...