Old Rose Geplaatst: 9 februari 2015 Geplaatst: 9 februari 2015 Gister de eerste tomaten plantjes verspeent, en vandaag Knolselderij gezaait Quote ~ Waarom zou je kinderen wonderen gaan uitleggen terwijl je ze ook een tuin kunt laten aanleggen. ~
diesel4666 Geplaatst: 10 februari 2015 Geplaatst: 10 februari 2015 Tomatenplantjes zet je dus pas in vollegrond half mei.En in de (niet-verwarmde) kas? Quote
GTman Geplaatst: 10 februari 2015 Geplaatst: 10 februari 2015 Vandaag maar tuinbonen en peterselie gezaaid. De tuinbonen staan al in mijn retro kweekbak. Ook de net ontkiemde sla plantjes staan in de kweekbak. De peterselie staat nog binnen, in ieder geval totdat het ontkiemd. Op de foto dus de kweekbak met de tuinbonen en rechts de sla plantjes. Quote
DubbelB Geplaatst: 10 februari 2015 Geplaatst: 10 februari 2015 Eerste worteltjes (Amsterdamse Bak), Kropsla (meikoningin en zomerdiamant), Pluksla (amerikaanse roodrand) en prei (herfstreuzen) gezaaid. Allen in de koude kas. Quote
Wokfish Geplaatst: 10 februari 2015 Geplaatst: 10 februari 2015 Adjuma en spaanse peper (weet de soort niet ) Quote
AnneB Geplaatst: 10 februari 2015 Geplaatst: 10 februari 2015 Vandaag kwam m'n warmtematje met de post dus het was zaaidag! Naast de Ipomoea Transvaalensis heb ik de capsicum annuumgroep gezaaid: Yatsufusa (peper)Peter Pepper (peper)Mini Bell mix (paprika)Golden Treasure (paprika)Faludi (paprika)California Wonder (paprika) Quote Home is where the harvest is.
Erny Geplaatst: 10 februari 2015 Geplaatst: 10 februari 2015 Ik heb gisteren wat bloemen gezaaid... Bakje voor buiten en bakje voor binnen ter kieming. Quote
Missmass Geplaatst: 10 februari 2015 Geplaatst: 10 februari 2015 Veel soorten (kleine) tomaten, bloemkool, en ananaskers. Quote Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!
Almond Geplaatst: 11 februari 2015 Geplaatst: 11 februari 2015 Hele kleime hoeveelheid kleine sla soortjes: little gem en klein duimpje. Quote "Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"
Waaslander Geplaatst: 11 februari 2015 Geplaatst: 11 februari 2015 Wortels (Amsterdamse bak)radijs (national witpunt)sla (meikoning)Spinazie (viroflay)In volle grond in de kast en binnenhuis nog 4 pepers/paprika telkens 2 zaadjes Quote
Jorieke123 Geplaatst: 12 februari 2015 Geplaatst: 12 februari 2015 Ik heb puntpaprika (van Jootje), en 2 peper/paprika soorten voor paprikapoeder (van Piroska) gezaaid Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
DubbelB Geplaatst: 12 februari 2015 Geplaatst: 12 februari 2015 Rode kool (Langedijker vroege) en krootjes (egyptische platronde) voorgezaaid in de kas. Quote
Tomtombreda Geplaatst: 13 februari 2015 Geplaatst: 13 februari 2015 Hallo, ik heb de paprika's, sla, broccoli en munt gezaaid circa 2 weken geleden. Alles staat inmiddels al op.zal morgen ( hopelijk) hier een foto van plaatsen. gr, Tom Quote
wouttie75 Geplaatst: 14 februari 2015 Geplaatst: 14 februari 2015 /img] Alle pepers en paprika's verspeend, aardappelexperimentje in de kas.... uitgelopen primeur aardappeltjes van de Aldi geplant in wasmanden in boodschappen tassen in de kas... We zien wel wat het wordt ! Quote People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !
Deborah Geplaatst: 14 februari 2015 Geplaatst: 14 februari 2015 Vandaag bij Velt in Gemert geweest. Verse Crosne gezet (in 2 bakken en wat over was aan de rand van de tuin waar nog geen buren zijn).Ook bij de Boerenbond geweest en Aardbeien gekocht van Baltus (beetje vroeg maar ik gok het erop): 10 x Pineberry, 10x frau mieze schindler, 10 x Ostara voor bevruchting). De diversiteit aan aardbeien in mijn tuin begint ergens op te lijken In verhouding nu wel veel aardbeienplanten in de tuin. Ik heb mij ingehouden en niet ook nog asperge erbij gekocht (geeft zichzelf een schouderklopje). Quote Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.
Old Rose Geplaatst: 14 februari 2015 Geplaatst: 14 februari 2015 In de kas 5 soorten sla gezaait, in grote ton 2 soorten wortelen.2 Rijen pootuitjes buiten.In huis bloemkool en brocolie gezaait ( van eigen gewonnen zaad, ben heel erg benieuwd.De gestekte Berg basilicum uit het water in pottten gezet (nog steeds in huis) Quote ~ Waarom zou je kinderen wonderen gaan uitleggen terwijl je ze ook een tuin kunt laten aanleggen. ~
RobO Geplaatst: 14 februari 2015 Geplaatst: 14 februari 2015 zomerprei en meteen maar winterprei Quote
Jane Doe Geplaatst: 14 februari 2015 Geplaatst: 14 februari 2015 Tuinbonen, morgen laatste vak. Dan nog paprika's en tomaten zaaien, erwten en peulen. Quote
Wokfish Geplaatst: 14 februari 2015 Geplaatst: 14 februari 2015 Toch al maar 1 tomaatje gezaaid (Violet Jasper). Er was een zaailing kapot gegaan van de adjuma (te nat? de kiemblaadjes zijn niet helemaal uit de grond gekomen en zaten nog amper vast aan het steeltje). Quote
dennislp Geplaatst: 14 februari 2015 Geplaatst: 14 februari 2015 (aangepast) Vandaag weer de tomaten etc. gezaaid! Is ondertussen hier traditie om het op 14 februari (half februari) te zaaien.Op één tomatensoortje na is dit de lijst: Tomaten:- Dancing with smurfs (4x)- Brown cherry (4x)- Millefleur (4x)- Florida Petite (6x)- Donna F1 (4x)- Fuzzy Wuzzy (4x)- Tumbling Tom Mix (4x) Paprika's:- Sweet banana (2x)- Mini Bell Mix (6x) En tot slot nog de kleine/vroege ananaskers (4x) (Physalis Pubescens). Morgen staan op de planning:- Jaltomaat (jaltomata procumbens) (4x)- Golden pearls (solanum villosum) (4x)- Prairie fire (6x) (Dank aan HuubV!)- Oranje snoeppaprika van de Aldi (4x) Vrij veel zaailingen, maar ik heb dan ook van bijna elke soort ongeveer het dubbele gezaaid (1 á 2 zaadjes extra) van wat ik nodig heb, voor het geval er nog plantjes vallen, uitdrogen of last krijgen van ziektes/ongedierte. Of voor het geval ik plek over heb, wat meestal niet het geval is 15 februari 2015 aangepast door Gast Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
SuusP Geplaatst: 14 februari 2015 Geplaatst: 14 februari 2015 Vandaag de paprika's gezaaid (mini white bell 3x, Oda 4x, Sweet Banana 5x en "Schwanz" 4x ). Ook (te?)veel soorten peultjes en sugar snaps voorgeweekt: Golden Sweet, Shiraz, de Grace, Sugar Bon, Sugar Sprint en Sugar Snap. De eind januari gezaaide tuinbonen staan inmiddels boven, in hun kweekkasje voor het raam in de schuur (koel en vorstvrij). De erwten komen voor hetzelfde raam te staan straks. Morgen nog maar eens kritisch kijken welke kolen al gezaaid mogen... Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.