Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

Vandaag een paar mooie anijvie zaailingen in de volle grond gezet nadat de aardappeltjes gerooid waren. Nu heb ik nog zo'n 1,5 m2 grond over waar ik nog wat voor moet verzinnen

Geplaatst:

Sla en andijvie gezaaid. Ook koolrabi en rode kool geplant.

Geplaatst:

Ik heb voor het eerst snijbiet gezaaid, ik ben benieuwd naar de smaak!

Geplaatst:

Hou ze in de gaten met de zwarte luis! Heb ik momenteel erg last van in de snijbiet.

Vriendelijke groeten,

Holland

Geplaatst:

Is dat dezelfde zwarte luis als bij de tuinbonen? Dan zet ik mijn potje bonenkruid naast de pot snijbiet, dat lijkt te werken, want ik heb geen zwarte luis gehad bij de tuinbonen!

Geplaatst:

Ja das dezelfde. Ze komen denk ik ook van me tuinbonen af die staan er vlak naast. Had het eerst niet in de gaten. Had wat aan oma gegeven en die zei eerlijk dat ze ze niet gegeten had. Ik verbaasd naar de tuin en jawel hoor... De hele onderkant van de bladeren zat er vol mee .....

Vriendelijke groeten,

Holland

Geplaatst:

Oei! Ga ik hier ook in de gaten houden. Tot nu toe alleen last gehad van eoa zwarte larve die in het blad (echt ERIN dus) leeft. Maar die zijn alweer gevlogen dus die bladeren sla ik over met eten.

Geplaatst:
Hou ze in de gaten met de zwarte luis! Heb ik momenteel erg last van in de snijbiet.

Oh ik ook! Ik baal er enorm van!

Geplaatst:
Is dat dezelfde zwarte luis als bij de tuinbonen? Dan zet ik mijn potje bonenkruid naast de pot snijbiet, dat lijkt te werken, want ik heb geen zwarte luis gehad bij de tuinbonen!

Goed om te weten, dat probeer ik volgend jaar ook bij de tuinbonen én pastinaak. Heb de tip gelijk genoteerd, zodat ik de moestuin volgend jaar beter in kan richten.

En verder heb ik andijvie en witte kool voorgezaaid.

Geplaatst:

Zaden die ik vandaag gezaaid heb.

Kropandijvie

Roodlof

koolrabi paars

winter prei

Koolrabi wit

Geplaatst:

boontjes: amethist, dubbele witte zonder draad en flambo

Geplaatst:

Boontjes gelegd, schorseneren klaar gelegd.

(klaargelegd ja, die moeten er morgen in, vandaag had ik geen zin meer)

Geplaatst:

Volgens plan schorseneren gezaaid, en rode bietjes en basilicum.

Geplaatst:

Ik ben er twee maanden te laat mee. Zaai het meestal als de bonen erin gaan, tussen de bonenrijen zeg maar, maar daar was ik door het koude weer ook al heel laat mee. Kijk wel wat er van komt. Als er weer een zachte winter komt, groeien ze misschien nog wat langer door.

Geplaatst:

Witte kool en rode kool uitgeplant.

Geplaatst:

Doorgeschoten knolvenkel deels opgeruimd, ben te vroeg geweest met zaaien en uitplanten, zowel in als buiten de kas.

Stuk of wat Algerijnse sla buiten de kas uitgeplant.

Snackkomkommer opgeruimd, wegens aanhoudende groeistilstand.

Veelbelovende passiebloem verwelkte opeens, helaas op moeten ruimen.

De laatste twee waren gekochte planten, extra jammer dus.

Geplaatst:

Eindelijk weer wat gezaaid

Kattenras voor de kat!, wat sla baby leaf, wortels, bietjes, radijs, andijvie en op goed geluk veldsla omdat ik te lui was om daar de zaai info van op te zoeken

"Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"

Geplaatst:

oh de veldsla heb ik toevallig ook in m'n handen gehad en juist WEL de zaai-info opgezocht. Toen weer terug in't bakkie en maar wat anders gepakt: chioggia bietjes en rode bietjes, raapjes, krulandijvie en boerenkool (2 soorten).

Geplaatst:

gisteren de laatste aardappelen in de grond gedaan. Waren de laatste aardappeltjes van vreeken. Ben benieuwd zo'n late oogst. Gaat het lukken.

Verder nog pastinaak, wortelen en slabonen geplant die nog kunnen. We gaan het zien.

Geplaatst:

koolrabi, rogge, venkel

Geplaatst:

snijbiet.... ben benieuwd...

Geplaatst:

Koolrabi (derde ronde dit jaar), sla en andijvie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic