prettig gestoord Geplaatst: 18 juli 2015 Geplaatst: 18 juli 2015 Verschillende soorten bieten..omdat ik het niet kon laten Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Erny Geplaatst: 18 juli 2015 Geplaatst: 18 juli 2015 Kailan uitgeplant en wat te laat gezaaide en dus nu té kleine Physalis, Golden Pearls, Jaltomato, Tomatillo in volle grond gezet.Laatste twee pompoenplantjes de grond in. Quote
Inez Geplaatst: 19 juli 2015 Geplaatst: 19 juli 2015 Vandaag gezaaid: AardbeienCherrytomatenPaprikamixVerschillende bloemen Quote Bonaire is waar mijn huis staat en waar mijn bed slaapt!
balkontuinder Geplaatst: 20 juli 2015 Geplaatst: 20 juli 2015 Phacelia en rainbow wortelen. (gisteren) Quote
gewoon peter Geplaatst: 21 juli 2015 Geplaatst: 21 juli 2015 Gisteren heb ik nog wat sla gezaaid.Vandaag heb ik nog wat rode bietjes gezaaid. Quote
Holland Geplaatst: 22 juli 2015 Geplaatst: 22 juli 2015 Roodlof, Groenlof, Red Salat Bowl sla Quote Vriendelijke groeten, Holland
Inez Geplaatst: 22 juli 2015 Geplaatst: 22 juli 2015 Ik heb het volgende gezaaid: Cayennepeper Roma tomaatGolden cherrytomaatMini paprika geelKomkommerCitroen muntBasilicum Quote Bonaire is waar mijn huis staat en waar mijn bed slaapt!
Johmir Geplaatst: 22 juli 2015 Geplaatst: 22 juli 2015 Vanavond diverse dingen gedaan opm'n tuin, waaronder prei uitgeplant. De planten had ik in het voorjaar gezaaid in mijn koude bak. Inmiddels waren ze uitgegroeid tot potlooddik, of zelfs dikker. De plaats waar ik ze heb uitgeplant heb ik 2 weken geleden ruim voorzien van oude paardenmest.Om te planten heb ik eerst een lijn uitgezet, daarna met een spitvork de grond wat losgewrikt (niet omgespit) om een voor te maken en vervolgens met een ronde stok gaten in de voor gedrukt. Hierna het loof van de planten ingekort en de planten in de gaten gestopt. Als laatste de planten stuk voor stuk water gegeven zodat de gaten volliepen. Quote
Erny Geplaatst: 23 juli 2015 Geplaatst: 23 juli 2015 Op de moestuin sla(kkenvoer) uitgeplant. Op hoop van zegen. Diverse soorten: Batavia, Hongaarse, Aspergesla. Tussen de tomaten onder het afdak: Freckles, Roma, Gele. Quote
Almond Geplaatst: 24 juli 2015 Geplaatst: 24 juli 2015 Wat groenbemester: phacalia en mosterd.Uitgeplant: andijvie, bietjes en veldsla nu maar hopen dat de slakken ze niet gelijk opvreten Quote "Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"
prettig gestoord Geplaatst: 25 juli 2015 Geplaatst: 25 juli 2015 Sla in 3 verschillende soorten geplant en nieuwe gezaaid Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Liekie Geplaatst: 25 juli 2015 Geplaatst: 25 juli 2015 De jongens MOESTEN naar buiten (vervelend, aan elkaar plukken, ruzie, je kent het) dus laarzen aan en in de miezer en wind toch maar even naar de tuin gefietst. Van de nood maar even een deugd gemaakt met het planten van 4 andijvieplantjes Quote
zaaizee Geplaatst: 30 juli 2015 Geplaatst: 30 juli 2015 Mini-sla, normale sla, selderij, bieslook, landkers, salie, rucola, dragon, zeebietjes, melokhiya (egyptische spinazie), pak choy, boerenkool, palmkool, chinese kool, knolvenkel, broccoli, spitskool, snijbiet, koolraap, bladmosterd, mosterdsla, mosterdkool, vergeet me niet, violen, ridderspoor en aardbei. 160 pluggen en pot-gourgette, volgens Wim kan het nog net; dan wel een kleine variant kiezen zegt hij Hier kan ik echt van genieten.. Quote
widdy Geplaatst: 1 augustus 2015 Geplaatst: 1 augustus 2015 Veldsla en rucola uitgeplant. Spinazie, kool en een nieuwe portie radijsjes gezaaid. Verder de tuin wat afgewerkt (woning gekocht en vorige maand pas verhuisd) en een hoop overwoekerende geelgroene planten weg gedaan en vervangen door jonge lavendel en siergras. Quote
Erny Geplaatst: 1 augustus 2015 Geplaatst: 1 augustus 2015 Na een week regen hebben de slakken bijna alle slaplantjes op. Dus de rest van de plantjes in de potjes maar in grotere potjes gezet. En de komkommerplanten in grotere potten gezet want op de tuin is het nu weer té vochtig, de vorige week uitgezette augurken zien er niét blij uit... Dus de komkommers blijven in potten dit jaar. Gezaaid:Spinazie Bazaroet, rucola, Zeeuwse Gele Zweempjes radijs, Herfstraap Goldana, bietjes Chioggia, Parijse worteltjes, Tah Tsai/ Tatsoi, Tsoi Sim, Meiraap, Raapsteel en een (te) laat winterwortelexperiment. Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 1 augustus 2015 Geplaatst: 1 augustus 2015 Verschillende soorten sla Quote
Piroska Geplaatst: 1 augustus 2015 Geplaatst: 1 augustus 2015 sla en andijvie en boerenkool uitgeplant. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
speets Geplaatst: 2 augustus 2015 Geplaatst: 2 augustus 2015 Rucola, en koolrabi al voor de derde keer want het kwam niet op. Nu in een potje gezaaid, dat gaat wel goed. Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
julia Geplaatst: 3 augustus 2015 Geplaatst: 3 augustus 2015 De kaalgevreten rucola eruit gehaald en radijsjes ijskegel en radijsjes ronde gemengd gezaaid. Quote
balkontuinder Geplaatst: 4 augustus 2015 Geplaatst: 4 augustus 2015 Veldla, kan dat al? Oh! Dan ga ik die ook direct zaaien. En de winterpostelijn, barberakruid en rucola ook maar. Quote
julia Geplaatst: 6 augustus 2015 Geplaatst: 6 augustus 2015 Ik had afgelopen zondag zaadjes van de gewone snijbiet en van de palmkool gekregen, deze gisteren gezaaid. Wel een beetje laat! Nu hopen dat het nog wat wordt! Verder nog 2 verschillende soorten raapstelen gezaaid. Quote
aalterse-willy Geplaatst: 7 augustus 2015 Geplaatst: 7 augustus 2015 Al de uien en de look geoogst.Op de look stonden redelijk wat broedbolletjes en die heb ik in bakjes gezaaid, niet gekeken welke soort het was, ik ben geen vermeerderaar hé, dus, als er al iets op komt dan weet ik niet juist wat, moeder de vrouw moet het dan binnen twee jaar maar uitvissen.Al bij al zitten er toch wel een paar honderd zaadjes in de grond nu. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Waaslander Geplaatst: 9 augustus 2015 Geplaatst: 9 augustus 2015 Hier is de ui al meer dan een maand geoogst Winter zaai ajuin . Vorig jaar gezaaid op 10/8 is me goed bevallen dus vandaag opnieuw gezaaid (echo) in trays een 200 stuks. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.