Ga naar inhoud

Wat heb je net gegeten? (uit eigen tuin) #3

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Noedle soepje met uit eigen tuin: Rode Tuinmelde, Daslook en bloemetjes, Bieslook en bloemetjes, ui.

Geplaatst:

Wat plaats je toch altijd heerlijk recepten RobO

knoflooktopjessoep ga ik ook proberen.

Slastamppot

asperges in quiche, asperges als soep, asperges met bossen peterselie..

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

SobaNoodleSalad met uit eigen oogst: Peterselie, uitje, bieslook + bloem, daslook + bloem, chiliolie, azijn met eigen kruiden.

Verder koriander, silken tofu, wasabisesamzaad, balsamico, rijstazijn, limoensap, fishsauce, kikkomansojasaus, gember, komkommer en heerlijke krieleitjes van Joriekekipjes en natuurlijk de sobanoodles.

Geplaatst:

Was zonder wok hoor, alles rauw behalve de noodles en de eitjes.

En bedenk net dat ik er ook nog wakame (zeewier) door had.

Geplaatst:

Wok.

Jasmijn rijst met uet; paksoi, de laatste ui van afgelopen seizoen, paprika (diepvries ), knoflook, peultjes (diepvries)

Verder bijgekocht taugé en komkommer.

Met reepjes varkens vlees van Jorieke.

http://www.buitenthuis.blogspot.com

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Geplaatst:

De eerste oogst erwten zowaar Heb er wel wat wortelen van vorig jaar (diepvries) bijgedragen want die waren nog niet zo ver Zalig lekker tgov die erwten uit pot

Geplaatst:

Wraps met geitenkaas, gerookte kip en paprika van eigen kweek, lente-ui van eigen kweek, peultjes en sugarsnaps van eigen kweek. Groentjes gewokt met sambal en dan alles tussen de wrap.

Lekkerrrr!

Geplaatst:

UET: Heiligenboontjes, kidneyboontjes, bonenkruid, tomatensaus, uien, selderij, kastanjes, paprika's, cayennepepers, knoflook

alles samen met gehakt en champignons tot chili getoverd

Geplaatst:

Ooh ja... peultjes, heerlijk... dat mis ik wel heel erg dit voorjaar... Heb dus geen peultjes kunnen verbouwen dit jaar... Moet ik een heel jaar wachten op die overvloed.

Die gele peultjes had ik vorig jaar... weet ff niet meer welk soort het was, kwamen van Weknow. Waren ook erg lekker.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...