Erny Geplaatst: 8 mei 2017 Geplaatst: 8 mei 2017 Rucola, daslook en bieslook op een lekker tomaten/olijven broodje.
speets Geplaatst: 10 mei 2017 Geplaatst: 10 mei 2017 De laatste pompoen van vorig jaar! Gesoept, met gerookte vv-ham en appelmoes na. "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
annaelizabeth Geplaatst: 10 mei 2017 Geplaatst: 10 mei 2017 Stamppot van de uitgedunde raapjes, mizuna en radijsjesblad .
Jorieke123 Geplaatst: 11 mei 2017 Geplaatst: 11 mei 2017 Van de week o.a. deze quiche/hartigetaart/omeletmetdeegbodem (hoe je het ook maar wilt noemen) met asperges en rauwe ham : Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
speets Geplaatst: 11 mei 2017 Geplaatst: 11 mei 2017 Een werkelijk ontzáglijk grote vv-karbonade. Zo zie je ze niet bij de slager Met de allerlaatste aardappels en uitjes. "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
appelvrouw Geplaatst: 11 mei 2017 Geplaatst: 11 mei 2017 Hier zijn de acaciabloesems nog niet open!Wij eten linzensoep, met wortel, oerprei, aardappels, knoflook ui, selderij, tijm, peterselie, laurierblad, oregano, tijm en niet uit eigen tuin of bewaarton tomatenpuree, kerriepoeder, komijnzaad en bouillonblokjes.. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Anna3 Geplaatst: 11 mei 2017 Geplaatst: 11 mei 2017 Restje noedels met taugé en sla met erwtenscheuten en radijsjes.
balkontuinder Geplaatst: 15 mei 2017 Geplaatst: 15 mei 2017 Ik ging naar de tuin voor andijvie en kwam terug met een grote slakrop. De andijvie kon nog wel even door.Dus in plaats van andijviestamppot met spekjes werd het een grote salade met spekjes, rode ui en geitenkaas met honingmosterddressing.
prettig gestoord Geplaatst: 15 mei 2017 Geplaatst: 15 mei 2017 Botersla, eikenbladsla, rucola met eigen kipfilet, eieren en de eerste peultjes van het seizoen erdoor Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
jootje Geplaatst: 15 mei 2017 Geplaatst: 15 mei 2017 Veldsla en rabarber crumble.....met een bolletje roomijs! Yum!
Ann123 Geplaatst: 15 mei 2017 Geplaatst: 15 mei 2017 Deze middag: een salade van knipsla, groen van sjalot, boomspinazie, mosterdblad, Chinese bieslook, radijzen, erwtenscheuten. Deze avond: een Indisch (wat in Nederland Indiaas genoemd wordt, dus uit India, niet uit Indonesië) stoofpotje met snijbiet, jonge tuinbonen, zuring, koriander en spinazie. Er zat ook ui bij maar die kwam uit de winkel. En yoghurt met rabarbermoes als dessert.
Carina1966 Geplaatst: 16 mei 2017 Geplaatst: 16 mei 2017 Raapstelensoep. En vanavond neem ik rucola mee en radijsjes denk ik. Misschien ga ik de radijsjes een keer bakken. Las daar iets over. Kaatjes Moestuin https://www.youtube.com/channel/UCbxKcMcCIfcYz1rQPoOZLcA
tuinLB Geplaatst: 19 mei 2017 Geplaatst: 19 mei 2017 Gisteren spinazie en morgen andijvie. Er was schijnbaar nog ergens een knopje andijvie blijven staan van vorig jaar.
pippi Geplaatst: 20 mei 2017 Geplaatst: 20 mei 2017 Sla stamppot. En morgen weer sla, en overmorgen weer. De sla in de kas moet op, want de rest van de paprika's moeten in de volle grond. Ik loop die sla al overal weg te geven, maar ik kom er niet vanaf. Veel te veel sla gezaaid in de kas dus.
Nadi Geplaatst: 21 mei 2017 Geplaatst: 21 mei 2017 Veldsla en rabarber crumble.....met een bolletje roomijs! Yum! Begrijp ik nou goed dat de veldsla deel is van de rabarber crumble? Apart en creatief! Hoe heb je dat gemaakt?
Inge123 Geplaatst: 21 mei 2017 Geplaatst: 21 mei 2017 Een mega sandwich van geroosterd volkoren brood met kaas en kipfilet met wortelspruitjes, pluksla, radijs, veldsla, bietenblad en fijn gesneden lente-uitjes.Hij was lekker Want tussen droom en daadstaan wetten in de weg en praktische bezwaren,en ook weemoedigheid, die niemand kan verklaren,en die des avonds komt, wanneer men slapen gaat.Willem Elschot (1882-1960)
Nadi Geplaatst: 22 mei 2017 Geplaatst: 22 mei 2017 Spinazie en gegrilde courgette brood quiche. Alleen spinazie uit de tuin:
Mellie Geplaatst: 22 mei 2017 Geplaatst: 22 mei 2017 Mmmmm eerste sla uit de tuin met kruiden en wat vijgenbalsamico en kappertjes. Was zo lekker dat het te weinig was Ik heb ook vlierbloesemlimonadesiroop gemaakt. Voor het eerst, dus ben er extra trots op. De geur is waanzinnig en het smaakt erg lekker! Aanrader.
Jeanne heijmans Geplaatst: 22 mei 2017 Geplaatst: 22 mei 2017 Ijsbergsla,en ja met slasaus uit Nederland,dacht ik. Maar nee mistte het zure van Franse dressing.ja alles went
Pestoman Geplaatst: 27 mei 2017 Geplaatst: 27 mei 2017 Eindelijk de eerste pesto gemaakt van eigen walnoten, rucola en peterselie.Op een stukje zelfgebakken en geroosterd desembrood, meer moet dat niet zijn.
Wortel Geplaatst: 27 mei 2017 Geplaatst: 27 mei 2017 Kruidenboter gemaakt voor bij de bbq met kruiden uit eigen tuin. Wat kan een mens zich rijk voelen.
Aanbevolen berichten