Ga naar inhoud

Wat heb je net gegeten? (uit eigen tuin) #3

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De laatste pompoen van vorig jaar!

Gesoept, met gerookte vv-ham en appelmoes na.

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Een werkelijk ontzáglijk grote vv-karbonade. Zo zie je ze niet bij de slager

Met de allerlaatste aardappels en uitjes.

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Hier zijn de acaciabloesems nog niet open!

Wij eten linzensoep, met wortel, oerprei, aardappels, knoflook ui, selderij, tijm, peterselie, laurierblad, oregano, tijm en niet uit eigen tuin of bewaarton tomatenpuree, kerriepoeder, komijnzaad en bouillonblokjes..

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ik ging naar de tuin voor andijvie en kwam terug met een grote slakrop. De andijvie kon nog wel even door.

Dus in plaats van andijviestamppot met spekjes werd het een grote salade met spekjes, rode ui en geitenkaas met honingmosterddressing.

Geplaatst:

Deze middag: een salade van knipsla, groen van sjalot, boomspinazie, mosterdblad, Chinese bieslook, radijzen, erwtenscheuten.

Deze avond: een Indisch (wat in Nederland Indiaas genoemd wordt, dus uit India, niet uit Indonesië) stoofpotje met snijbiet, jonge tuinbonen, zuring, koriander en spinazie. Er zat ook ui bij maar die kwam uit de winkel.

En yoghurt met rabarbermoes als dessert.

Geplaatst:

Sla stamppot. En morgen weer sla, en overmorgen weer. De sla in de kas moet op, want de rest van de paprika's moeten in de volle grond. Ik loop die sla al overal weg te geven, maar ik kom er niet vanaf. Veel te veel sla gezaaid in de kas dus.

Geplaatst:
Veldsla en rabarber crumble.....met een bolletje roomijs! Yum!

Begrijp ik nou goed dat de veldsla deel is van de rabarber crumble? Apart en creatief! Hoe heb je dat gemaakt?

Geplaatst:

9c43210a226a4646bfa368f8e8b43022.jpg

Een mega sandwich van geroosterd volkoren brood met kaas en kipfilet met wortelspruitjes, pluksla, radijs, veldsla, bietenblad en fijn gesneden lente-uitjes.

Hij was lekker

Want tussen droom en daad

staan wetten in de weg en praktische bezwaren,

en ook weemoedigheid, die niemand kan verklaren,

en die des avonds komt, wanneer men slapen gaat.

Willem Elschot (1882-1960)

Geplaatst:

Mmmmm eerste sla uit de tuin met kruiden en wat vijgenbalsamico en kappertjes. Was zo lekker dat het te weinig was

Ik heb ook vlierbloesemlimonadesiroop gemaakt. Voor het eerst, dus ben er extra trots op. De geur is waanzinnig en het smaakt erg lekker! Aanrader.

d2c52de66a023882343e6d4ba3bedd7b.jpg

Geplaatst:

Eindelijk de eerste pesto gemaakt van eigen walnoten, rucola en peterselie.

Op een stukje zelfgebakken en geroosterd desembrood, meer moet dat niet zijn.

IMG381899841495909063.JPG

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...