angela († maart 2025) Geplaatst: 21 september 2014 Geplaatst: 21 september 2014 Ik heb 1 van mijn meloenen geoogst en hij was rijp en smaakt prima. Quote
MartinH Geplaatst: 10 maart 2015 Geplaatst: 10 maart 2015 Ik ga het dit jaar ook eens proberen. Zojuist 6x Sugar Baby gezaaid.... Zijn er nog meer mensen die dit jaar aan de watermeloen gaan?? Quote mijn moestuin http://www.martinsmoestuin.nl
Deborah Geplaatst: 10 maart 2015 Geplaatst: 10 maart 2015 (aangepast) Ja: Sugar Baby van de Lidl, maar nog niet zo vroeg. 11 maart 2015 aangepast door Gast Quote Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.
Balto Geplaatst: 10 maart 2015 Geplaatst: 10 maart 2015 Ik ga het ook proberen! Ga wel pas begin april of eind deze maand zaaien. Quote
Gemma Geplaatst: 11 maart 2015 Geplaatst: 11 maart 2015 Wij gaan zeker weer (water) meloen kweken.Was een enorm succes afgelopen jaar. 15 enorme watermeloenen gehad, en lekker!!! Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Sils Geplaatst: 11 maart 2015 Geplaatst: 11 maart 2015 Heb hier ook een zakje liggen..!! ,(Sugar Baby van de lidl) We zullen het zien of het wat wordt. Hebben jullie allemaal een kas of gaat ie gewoon naar buiten zodra het kan? Ikzelf heb geen kas dus moet het buiten proberen. Al komt er 1 meloentje aan dan ben ik al blij..!! Quote Zonder bijen geen leven..........!!! Groeten uit Friesland..!!
Winters Geplaatst: 11 maart 2015 Geplaatst: 11 maart 2015 En ook ik heb sugar baby van de lidl liggen.Ik heb geen kas, dus ik ga ze denk ik zaaien als de kans op nachtvorst voorbij is. Vorig jaar was ik eigenlijk iets te laat met mijn meloenen, ze kregen wel bloemen, geen vruchten. Quote
Jenneke Geplaatst: 11 maart 2015 Geplaatst: 11 maart 2015 Ja, ik ga ook maar eens een poging wagen, ook de Sugar Baby van de Lidl. Ben van plan 1 of 2 planten in m'n Lidl-kasje te zetten en misschien een paar in de voortuin (als het lukt de Jungle daar op tijd op te ruimen) die ligt beschut op het zuiden. Quote
iels999 Geplaatst: 11 maart 2015 Geplaatst: 11 maart 2015 Dit jaar voor het eerst een hobbykasje. en de kinderen willen heel graag watermeloen proberen. We gaan dus een poging wagen! Quote
bassie76 Geplaatst: 11 maart 2015 Geplaatst: 11 maart 2015 Ik ga dit jaar ook proberen watermeloenen te kweken, van het soort Mickey Lee. Niet in een kas, maar buiten. Om de grond op te warmen en ook warm te houden wanneer er eenmaal plantjes staan ga ik deze binnenkort bedekken met zwarte mulchfolie of gronddoek. Ik weet nog niet of ik ze ga voorzaaien. Watermeloenen schijnen slecht tegen verplanten te kunnen. Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 11 maart 2015 Geplaatst: 11 maart 2015 Ik twijfel nog ik wil eigenlijk ook Piel de sapo proberen.Voor alle twee weet ik eigenlijk niet of ik genoeg ruimte overhoud. Quote
Menno Geplaatst: 15 maart 2015 Geplaatst: 15 maart 2015 Mijn ervaring met sugar baby is dat deze net te laat rijpt in de kas. Geen supermarkt kwaliteit dus,.. Quote
Moonwalker Geplaatst: 21 maart 2015 Geplaatst: 21 maart 2015 Ik ga dit jaar voor het eerst watermeloen proberen, ook de sugar baby van de Lidl.Ik heb een hobbykasje en ben benieuwt of het wat gaat worden. Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 21 maart 2015 Geplaatst: 21 maart 2015 Vorig jaar had ik ook Sugar baby ging prima.Lekkere meloen. Quote
Piroska Geplaatst: 21 maart 2015 Geplaatst: 21 maart 2015 Net watermeloenzaadjes ontvangen van en vriendin die uit Iran kwam Deze ga ik proberen. Volgens de Iraniërs moet je het pitje eerst 3 dagen in een natte sok bewaren en daarna met een stukje hout ( niet de vingers dus) in de grond drukken. Nah, dat ga ik gewoon doen, wie weet wat een geweldige plant er uit komt! Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Jenneke Geplaatst: 21 maart 2015 Geplaatst: 21 maart 2015 Eigenlijk moet je dan ook een paar zaadjes gewoon zaaien, benieuwd of er verschil gaat zijn. Moet je een schone of een vuile sok gebruiken Quote
suus76 Geplaatst: 22 maart 2015 Geplaatst: 22 maart 2015 Jazeker, ook de sugarbaby hier. Ga ze vandaag zaaien, ik denk zes plantjes. Quote
bassie76 Geplaatst: 2 juni 2015 Geplaatst: 2 juni 2015 Hoe gaat het met de watermeloenen?Hier (Mickylee en Red Star) maar zozo, maar het is dan ook niet echt weer voor watermeloenen.... Quote
bassie76 Geplaatst: 14 juli 2015 Geplaatst: 14 juli 2015 Met het warme weer de afgelopen weken hebben de watermeloenen hier een enorme groeispurt gemaakt. Deze week ook al een enkele bloem gezien. Quote
MartinH Geplaatst: 14 juli 2015 Geplaatst: 14 juli 2015 Hier ook een paar bloemen en een aanzet van een meloentje Quote mijn moestuin http://www.martinsmoestuin.nl
bassie76 Geplaatst: 19 juli 2015 Geplaatst: 19 juli 2015 Tussen de vele mannelijke bloemen ook een stuk of vier met een vruchtbeginsel gespot die vandaag bloeiden. En ook al vlogen er genoeg 'bestuivers' rond deze bloemen voor de zekerheid toch ook maar handmatig bevrucht. Quote
Kleintje75 Geplaatst: 20 juli 2015 Geplaatst: 20 juli 2015 Hoeveel planten zijn dat op die foto? Quote
Jenneke Geplaatst: 20 juli 2015 Geplaatst: 20 juli 2015 Nadat 2 van m'n 5 Sugar Baby-planten in 1 nacht tot de grond toe opgevreten waren door een slak, en de derde spontaan omviel nu nog 2 mooie planten over. Ze staan allebei in m'n Lidl-kasje, 1 in een Action-wasmand, de ander in een grote pot. Een paar dagen gekleden zowaar het eerste bloemetje met vruchtbeginsel gespot En vandaag zag ik er zelfs nog 2. Ze zitten alleen allemaal aan dezelfde plant (die in de wasmand). Hoeveel meloentjes kun je maximaal aan de plant laten zitten? Waarmee kun je het beste bijmesten, ik heb biologische A-Z moestuinmest van Ecostyle in huis of kan ik beter iets anders gebruiken? Quote
sluipwesp Geplaatst: 21 juli 2015 Geplaatst: 21 juli 2015 Hier al mooie vruchten aan de Sugar Baby planten, maar staan wel binnen. Quote
Balto Geplaatst: 21 juli 2015 Geplaatst: 21 juli 2015 WOW! Ziet er super uit, zo groot al ook. Aan mijn plant zit er één van 2cm doorsnede, en nog een mini mini met bloempje. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.