Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Image Image Image Image Image

Featured Replies

Geplaatst:

Ik doe ook mee! Wel met sugar baby van het AH moestuintje, ik ben erg benieuwd! Ze zijn net boven komen kijken:

2016042316090951581461526845.jpg2016042414264542201461526885.jpg

Geplaatst:
staan ze wel warm genoeg?

Mijn 2 soorten kiemden binnen een dag of 4/5

Ze staan op een warmtematje, dus zo'n 20-25C

Misschien staan ze te droog, want ze staan in turfpotjes die nogal snel uitdrogen, maar omdat men zegt dat je meloenzaden niet te nat moet houden. Ik zal ze eens goed nat maken.

Geplaatst:

'k doe mee, eerste keer meloen.. laat de zon maar komen

heb ook de sugar baby maar zaad van intratuin.

7/12 zijn gekiemd & 1 is zeker al om weg te gooien (te veel achterstand t.o. de andere 6)

Iemand die weet of ik ze ook in een pot kan zetten en de vrucht op steen laten liggen?

Geplaatst:

Ook ik doe mee. 1 enkel exemplaar uit een AH moestuintje. Gewoon net te leuk om het niet te proberen

Gisteren gezaaid, dus nu maar afwachten.

Geplaatst:

Ben benieuwd Thijs! Mijne is ook van AH, heb wel eigen zaai en stekgrond (van pokon) gebruikt, en afgelaagd met vermuciliet, ook heb ik afgedekt met folie en gaatjes in de folie.

Hij moest binnen 2 weken ontkiemen, en dat heeft hij net precies binnen die 2 weken gedaan

foto staat op de pagina hiervoor.

Geplaatst:

Hier staan alle meloentjes inmiddels in een grotere pot. De 2 watermeloenen van AH doen het prima, en de galia,en Cantaloupe doen het ook geweldig. Deze komen gewoon in de serre te staan.Bak met compost, aarde gemaakt, en daar gaan ze straks (als het warmer wordt)in. 2 jaar geleden lagen mijn enige 2 watermeloenen shockingklem tussen de schutting. Dat willen we nu niet weer.

Geplaatst:

Ik doe ook mee met de watermeloenen dit jaar. Vorig jaar had ik een plant gekocht, geen idee welk ras het was. Er kwam slechts 1 vrucht aan , en die was dan nog redelijk klein. Dit jaar heb ik SUgar baby zaad gekocht. Helaas is maar de helft opgekomen dus ga ik nog snel wat extra bij zaaien. De vruchten zullen dan wel later komen maar dat is niet erg.

Hoe zie je het verschil tussen pastinaak en wortelpeterselie : https://tikketim.wordpress.com/

Geplaatst:

ik doe ook mee met "sugar baby" en een gele watermeloen

Geplaatst:

Ik doe ook mee van het weekend gaan de zaden van sugar baby de grond in

Geplaatst:

Naast de Sugar Baby heb ik ook de Meloen "Asian Golden Crispy", "Charentais", "Honeydew" en "Hale's Best" gezaaid.

En nu maar hopen op een warme zonnige zomer, want ze komen allemaal buiten te staan. De broeihopen liggen al op ze te wachten.

,

Geplaatst:

Ik heb ook twee Sugar Baby plantjes van AH zaadjes. Heb ze 24 maart gezaaid, ze staan nu in een groter potje op de vensterbank, helaas ze groeien maar errug traag: ze hebben beide nog maar drie blaadjes. De courgette is ondertussen al 3x zo groot! Zou het te koud zijn bij mij voor het raam?

Geplaatst:

@Blago, wees blij dat je plantjes niet te groot zijn want 24 maart zaaien is echt heel vroeg tenzij je een verwarmde kas hebt. Als de temperatuur in je vensterbank hoger als 16C is zou dat geen probleem moeten zijn.

• 3 weeks later...
Geplaatst:

Ik heb 1,5 week geleden 4 watermeloenplantjes gekocht en gepland. Nu hangen er 2 volledig verwelkt en 1 half verwelkt.

Hoeveel water geven jullie aan de plantjes. Ze staan in een serre, dus warmte is er genoeg.

• 3 weeks later...
Geplaatst:

Op de planten in volle grond (eentje buiten, eentje in de koude kas) is de eerste bloem te zien.

Op de plant in de pot is het nog afwachten.

Geplaatst:

Bij mij zijn veel plantjes letterlijk de grond uitgedrukt door een woelmuis, net nu ze zo lekker op gang leken te komen. Kan ze nog wel terugdrukken, maar het komt de groei niet ten goede als ze het al overleven Als iemand nog tips heeft om deze vandalen te verjagen dan hoor ik het graag.

Geplaatst:

Ik heb 1 watermeloen plant in de kas staan, alleen bloeien er verdorie steeds geen mannelijke en vrouwelijke bloem tegelijk zodat ik kan gaan bestuiven . Is dit een wijze les voor volgens jaar en moet ik dus meer watermeloenen zaaien voor betere bevruchting?

Geplaatst:

Oei das jammer lietske, niemand die je kent met ook watermeloen planten heeft met bloemen?

Geplaatst:

Het seizoen is eigenlijk nog maar net begonnen. Er komt vanzelf nog wel een dag dat je zowel mannelijke als vrouwelijke bloemen hebt. Komt goed.

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Eén van mijn Ledmonwatermeloenen die het, ondanks slakken en woelmuizen, nu goed doet en met de dag groter wordt. Nu maar hopen dat dat zo blijft.

P2016062615594541671466960018.jpg

Geplaatst:

Dat ziet er goed uit bassie76, heb je al knoppen of bloemen?

Mijn watermeloen (2 plantjes), gaan ook goed in de kas, de 1 begint al te kruipen, en de ander gaat de hoogte in maar zal straks ook over de grond verder gaan denk ik.

ik heb al 2 vrouwelijke bloemen gehad, maar nog geen mannen helaas

Geplaatst:

Ik heb ze in de tunnel staan. Sigaretten Baby

. Zien er goed uit. De zaden die ik van bassie had gekregen. Zijn niet uitgelomen . 2016062921135943211467271824.jpg

Geplaatst:

Aseel: Wow! Dat ziet er goed uit.

Jammer om te lezen dat de zaden die ik je heb gestuurd niet zijn uitgekomen. Ook de Ledmon niet? Bij mij kwamen die allemaal wel op. Volgend jaar beter dan maar.

Mariellexxx: Mijn planten krijgen nu ook bloemen, maar ik denk dat het nog wel even duurt voordat deze gaan bloeien. Het weer wil dan ook niet echt meewerken, het zou wel iets warmer mogen worden met ook wat meer zon.

Geplaatst:

Hebben jullie ook wel een last gehad van dat er alleen vrouwelijke bloemen kwamen? Ik heb 4 kleine watermeloentjes maar dus allemaal niet bestoven

135560199081617893071912053416204o30701467547242.jpg

De takken liggen bij mij ook op de grond en krijgen ook regen, kan dit kwaad en is er een oplossing voor?

• 2 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic