Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Het weer in 2015

Featured Replies

Geplaatst:

Mijn berichtje was mede bedoeld als een mini weer-alarm. Vooral omdat ik lees dat sommigen zelfs al afrikaantjes (en ander spul dat al bij -1 graad overlijdt) hebben gezaaid.

Ja, ik ga af en toe een kaarsje branden. Zolang in dat mini kasje zeer vorstgevoelige zaailingen staan. Jaja: te vroeg gezaaid, en binnen kan ik niet alles kwijt. Af en toe een kaarsje is me makkelijker dan elke nacht zeulen naar binnen, en weer terug. Gelukkig heb ik me met de tomaten ingehouden: die zaden zitten nog in de zakjes, die zaai ik pas 1e week april.

Ik brand kaarsjes, maar alleen voor 2 a 3 graden verschil. Ik ben/word niet Rooms katholiek.

Geplaatst:
Het wordt koud morgenochtend heel vroeg (ma 23 maart 2015)

• KNMI heeft het over -3 graden

• Buienradar over -0 graden

• Weeronline over -1 graden

Alles op 2 meter hoogte, locatie De Bilt. Morgen zien we wie er gelijk had.

Er staat vannacht weinig wind. Op klomphoogte (vorst aan de grond) zal het nog een paar graden kouder worden, denk ik.

Voor de zekerheid ga ik in mijn plastic Lidl kasje twee kaarsjes branden. Die branden echter max 8 uur. De wekker op 01:00u zetten dus, en dan de kou in om verse kaarsjes aan te steken, zodat ze tot minimaal 08:00u blijven branden.

Buiten doe ik niks. De aardbeien in de volle grond moeten er maar tegen kunnen (nog lang geen bloesem), de knoppen van bottende fruitstruiken staan op 1 meter hoogte of meer, verder staat er nog niks.

Was het nodig? -> morgen meer ...

Nou, dat het flink koud was hier regio Utrecht is wel duidelijk, alle daken waren wit bevroren.

Geplaatst:

Hebben de twee theelichten (groot model) geholpen?

Zonet even op buienradar gekeken naar de gemeten minimum temperaturen de afgelopen nacht, op 2m en op 10 cm hoogte:

• De Bilt: -3 / -6
    Rotterdam: -1 / -4
    Twente: -3 / -8

Aan de grond was de temperatuur dus tussen 3 en 5 graden lager.

Mijn weerstation: - 1,4 / ?

In mijn plastic kasje, met twee kaarsjes aan, op grondhoogte: -0,6

Hebben die kaarsjes geholpen? Dat weet ik niet, ik weet immers niet hoe koud het geworden zou zijn zonder kaarsjes. Een volgende keer met koud, onbewolkt en vrijwel windstil weer zal ik eens meten zonder kaarsjes.

(O ja: 8 uren na aansteken brandden de kaarsjes nog)

Op deze foto zie je één lichtje:

IMG116087591425055835.JPG

Geplaatst:

Ik begon me al zorgen te maken over de brandveiligheid maar nu zie ik Hoe je dat doet mRemt het te vroeg zaaien natuurlijk wel goed af ie kaars, lijkt me geen gevaar te zijn

Wat een @#$/&*! slecht weer is het hier geweest dit weekend regen, koude, wind, ... remt

Geplaatst:

hier binnen gebaald datiknietkonzaaien

Geplaatst:

Schijtweer hier !

Geplaatst:

Net 1 van de leibomen extra goed vast gezet. Het boompje had teveel last van de harde wind

To plant a garden is to believe in tomorrow.

Geplaatst:
Schijtweer hier !

hier niet eens...de mest spoelt meteen weg

Geplaatst:

geertlaurent schreef:

Wat een @#$/&*! slecht weer is het hier geweest dit weekend regen, koude, wind, ... remt

't Was hier niet anders.

Maar ja, 't heeft ook voordelen, we hoeven niet te sproeien

Hortus est amicus meus.

Geplaatst:

Heerlijk kaas-maak-weer, het huis is ook weer opgeruimd. En ook wat andere klusjes gedaan.

Maar inderdaad, wat een weer! Het komt hier dan zo hard aanwaaien... de wind giert door de raampjes, en wil alle dakpannen er af hebben (niet gelukt overigens)

Geplaatst:

Hier stormachtig weer, regen en wind hoewel de zon wel doorkomt.

Geplaatst:
  • Auteur

Vanavond was 't wel heerlijk weer! Stilte voor de storm?

Geplaatst:

ja,

Geplaatst:

Jeetje wat moet het bij julie stormen dan zeg..bij mij is de windkracht echt wel minder dan in Nederland, maar ik waai zowat mijn huis uit. De houtkachel heeft er ook last van.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Op zondag 31 maart 2013 "zong" Bing Kustlijn: (I'm dreaming of a) White Easter

het-sneeuwt-t3538-270.html

Het lijkt zich, precies twee jaar later, te gaan herhalen.

Het sneeuwt, minus temperaturen en een harde wind, momenteel met snelheden van zo`n 100 km/h , stijgende tendens naar zo`n 130 km/h vanmiddag.

Sneeuw-op-31-3-1588461427786990.jpg

Men verwacht donderdag hier veel meer sneeuw.

Ik wil de tuin in, tuinieren!

Onze nieuwe habitat :

https://youtu.be/BapOVa6jPgg

Zittauer Gebirge ( Natur, Wandern, Entspannung, Ruhe )

Geplaatst:

Maart doet wat april wil en roert zijn staart nog even flink heen en weer. Maar goed dat ik gisteren en het eind van de dag, toen het rustig weer was, in de tuin nog het een en ander verplant en gepoot heb.

Geplaatst:

Vorig jaar omstreeks deze tijd was het bijna 20 graden.

Oke, later kregen we alsnog nog een koude (vorst) periode.

Momenteel regent het hier, de sneeuw zal snel smelten.

sneeuw-op-31-3-15-s-middags62511427805225.JPG

Ik woon rechts achter de schoorsteen.

Onze nieuwe habitat :

https://youtu.be/BapOVa6jPgg

Zittauer Gebirge ( Natur, Wandern, Entspannung, Ruhe )

Geplaatst:

Schijtweer!

Deurtje uit mijn kleine staande kastje gewaaid....komt niet meer goed, en hij zat gewoon dicht! Snik!

Geplaatst:

In november hier een soort 'muurkas' van vliesdoek gebouwd. Hij heeft veel overleefd, maar nu hangen er alleen nog maar een paar losse stukken Voortaan maar niet alleen een net onder het vliesdoek (ter versteviging voor sneeuw etc.), maar ook aan de buitenkant.

Geplaatst:

hier nog geen schade gemerkt.

net wel ff manlief gesproken die moet overwerken door alle schade. in de stad meerdere gebouwen waar delen van het dak wegvlogen, flats waar gevelbeplating van naar beneden komt en veel bomen die omwaaien.

Geplaatst:

Echt wel een rotweer nu

Ik werk op de schadedienst van een makelaar... Deze namiddag dus heel wat meldingen van omgewaaide bomen en zo. Hoorde net op de radio ook dat een stuk dak van het radisson hotel in Antwerpen gaan vliegen is. Hopelijk niet te veel schades hier bij iedereen!

Geplaatst:

Hier zijn de zonnepanelen van de buurman gaan vliegen. Hopelijk niet te veel schade aan de achterliggende huizen en auto's

Geplaatst:

Fietste gisteren zonder te hoeven trappen, had wind mee, zag ik een groot paneel PC, het soort dat in polycarbonaat kassen gebruikt wordt, dat dubbelwandige, tegen een vrouw met kinderwagen + kind aanvliegen. Ik schatte de afmetingen wel een flink tafelblad, zo'n 80 × 150 cm. Gelukkig geen ongelukken, de vrouw ging al aan het bellen naar gemeente of politie of zo. In de buurt wordt een grote kas gebouwd op een kinderboerderij, maar voor zover ik weet worden daar alleen glasplaten gebruikt. Waar zoiets vandaan komt waaien? Gewoon midden in een woonwijk.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.