Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Het weer in 2015

Featured Replies

Geplaatst:

Henk dat is nogal een verschil met het weer hier

vandaag 12:30

12112154_1085775044788714_9169306167405992228_n.jpg

Geplaatst:

In Ukkel is het warmterecord voor de eerste november gebroken.

20,9° rond drie uur deze namiddag.

Bij ons tot 19° (gezien) Prachtige dag juist zoals gisteren.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

was mooi gister, heb in de avondschemering gefietst door/op/in de duinen

was ook mooi net: zonsopgang met roze wolkjes....

Geplaatst:

Vanochtend -een paar minuten voor zonsopkomst- hier niet roze, maar geel-oranje. William Turner kleurtjes. Mooi.

Henks-tuincam-20151104-073943090079291446622770.jpg

Precies 10 minuten later (6 minuten na zonsopkomst):

Henks-tuincam-20151104-074943356886131446623648.jpg

Het prachtig mooie weer hier van de afgelopen dagen is echter nu voorbij.

Geplaatst:

Hi Henk,

Dezelfde lucht maar dan een stukje noorderlijker (regio Rotterdam).

Mooi was het he? Heel de woonkamer zag paars in dit licht

IMG_1006.jpg

To plant a garden is to believe in tomorrow.

Geplaatst:

Jongens de lente is gekomen!! 22 graden in mijn achtertuintje..ik zie al narcissen opkomen! Ik wacht op de vogeltjes die beginnen te nestelen.

Laat die winter maar zitten

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

grrrr...hier een natte 14 graadjes 99fe8ab7_i-m-jealous.gif

Geplaatst:

Gisteren zag ik een Ipheion in bloei... De blauwe druifjes hebben ook al flink wat loof gemaakt. Dat deden ze vorig jaar ook in de herfst, is dat gebruikelijk? Heb dit jaar pas vorige week bollen geplant, omdat ze vorig jaar in september geplant werden en alles meteen begon uit te lopen.

Geplaatst:

Dat is helemaal gebruikelijk hoor, jawel. Bij blauwe druifjes komt het loof soms in september al de grond weer uit zetten.

Dat er nu van alles bloeit is ook heel gebruikelijk hoor. Mijn bramen bloeien nog. Ik zag 3 weken terug nog appel bloeien. Rodo's kunnen een bloem laten zien. Een Blauwe regen met een enkele late bloem enz enz. Elk jaar zijn zulke dingen wel waar te nemen, bij zulk extreem weer dan he ? Na ja . Extreem weer ? elk jaar zulke extreme uitzonderingen maakt het dus allemaal weer vrij gewoon

Geplaatst:

Leuk om te weten

Blijkbaar had ik een tuinboon laten vallen, want vond een bloeiende tuinboon plant De bosaardbeitjes staan ook nog steeds te bloeien. Heb er pas nog een paar smakelijke afgehaald, en een paar gele frambozen.

Kwa weer zijn er topinamboer stengels losgeraakt door de wind, die hangen er nu een beetje bij.

Geplaatst:

Vette hagelbui hier mét harde windstoten. Ben blij dat ik binnen zit en niet op de fiets.

Geplaatst:

Is het bijna Sinterklaas? Hoor de wind waait door de bomen....

Het gaat hier behoorlijk tekeer... volgens buienradar windkracht 7, zitten vast nog hardere windstoten bij.

Geplaatst:

Een stukje verderop is op het vliegveld(je) windkracht 8 gemeten...

Geplaatst:

nou hier 9, wind tot 105 km/h rond 2.30 uur, werd/bleef er wakker van

mijn fiets was er van omgevallen

Geplaatst:

De wind kwam tot hier nu is het doodstil en een stuk kaler in de tuin..het meeste blad ligt nu wel op de grond.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Alle mensen, wat een wind! We hebben zeer slecht geslapen, en ik had het gevoel alsof niets meer op zijn plaats zou staan vandaag. Maar er was weinig aan de hand. Ja, de normale zaken zoals omgewaaide plastic tonnen, weggewaaide deksels bij de varkens, en wat zeilen opgewaaid.

Geplaatst:

Hier ook een onrustige nacht gehad. Een stellage van tonkinstokken waarlangs de akebia groeit, is omgewaaid en leunt nu tegen de kas.

Geplaatst:

Het spookte inderdaad flink vannacht.

vanmorgen even langs de tuin gereden, gelukkig weinig schade. Alleen een plexiplaat is losgewaaid.

Komende nacht schijnt het weer zo hard te gaan waaien

To plant a garden is to believe in tomorrow.

Geplaatst:

Hier waaide het ook aardig, maar niks in vergelijking met de storm in Nederland natuurlijk. Geen schade verder. Komend weekend wordt wel sneeuw verwacht, de winter komt er nu echt aan.

Geplaatst:

sneeuw? morgen de dahlia's eruit! en de yacon!

hier alleen een omgewaaide fiets gelukkig

Geplaatst:

Nog wat gerepareerd aan het wilgentenen tussenstuk tussen mij en mijn buurman. De wilgentenen kunnen nog wel mee, maar het metaal waarmee ze aan elkaar vastgeweefd zitten is doorgeroest. Zulke harde wind is dan de druppel. Maar ik weef het gewoon weer vast, kan het hopelijk tot het voorjaar weer mee Verder alleen wat door de tuin gewaaide dingen, een emmer en een paar potjes.

Binnenkort hier ook nachtvorst aan de voorspellingen te zien, jammer van de dahlia's die nog staan te bloeien. En helaas voor de eenzame bij die ik vanmorgen nog zag

Geplaatst:

Het sneeuwt! Gelukkig dooit het ook weer, maar het ziet er wel mooi uit.

Geplaatst:
Sinterklaas56341448799957.jpg

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Het waait ZW7 .... Gelukkig heb ik mijn eenruiters op mijn koude bak goed vastliggen (vergrendeld met een slotbout aan de bak).

Geplaatst:

Hier ook windstoten van ongeveer windkracht 7. Maar nu vooral echt ON WEER...

Flinke flitsen snel gevolgd door hard gedonder... én het regent natuurlijk... maar dat is niets nieuws.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.