Aardpeer Geplaatst: 2 mei 2015 Geplaatst: 2 mei 2015 Weer thuis na de moestuinforumdag. Leuke nieuwe gezichten , oude bekenden, lekkere gerechtjes en natuurlijk de planten, zaden e.d. om te ruilen.Joep en Jorieke en jullie hulptroepen bedankt voor de gastvrijheid op jullie erf. Geedee je prachtige paarse broccoli planten staan al in de tuin. Het leek wel een cadeautje zo mooi had je ze verpakt. De pompoenen ga ik deels vanavond eten en deels soep van maken. De overige gaan nog even de kelder in. Robo je mooie peper planten en pompoen zaden zijn ook geplant/gezaaid. Handig verpakt met de plakband strook als steun. Nog een cadeautje. En ook nog de gele punt paprika's van SuusP, ook al zo goed verzorgd en goed verpakt. De ruiltafel vind ik ideaal. Zelf vond ik op het laatste moment nog van alles om daar neer te zetten. ik heb o.a. een paar pompoen zaden van Vreeken mee naar huis genomen. Ze zijn gifblauw. Wat is daar toch mee gedaan? Quote
jasmin Geplaatst: 2 mei 2015 Geplaatst: 2 mei 2015 Wij zijn ook thuis, uitgeladen, maar nog niet uitgesorteerd. FF beentjes omhoog, koffie, napraten. Het was wel stress of alles in de microauto kon... en jaaa... alles paste... we hadden er een hard hoofd in op voorhand. Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
balkontuinder Geplaatst: 2 mei 2015 Geplaatst: 2 mei 2015 Ik ben ook weer thuis. De Senga aardbeitjes staan al in hun nieuwe bak, de rest heeft een heerlijke plons water gekregen. Zometeen weer de auto in voor een verjaardag en dan maandag eens zien wat er allemaal overgepot moet worden. Iedereen bedankt, het was een superleuke dag! Quote
Kibas Geplaatst: 2 mei 2015 Geplaatst: 2 mei 2015 De ruiltafel vind ik ideaal. Zelf vond ik op het laatste moment nog van alles om daar neer te zetten. ik heb o.a. een paar pompoen zaden van Vreeken mee naar huis genomen. Ze zijn gifblauw. Wat is daar toch mee gedaan?Dan zijn ze behandeld met een anti-schimmelmiddel. Daar gaan de bijen aan dood. Het gif komt namelijk in de hele plant terecht, ook in de bloemen. Ik wil het om die reden niet gebruiken. Quote
Melissa1611 Geplaatst: 2 mei 2015 Geplaatst: 2 mei 2015 Ik ben blij met alle mooie pantjes, tips en adviezen! Bedankt! Quote
SuusP Geplaatst: 2 mei 2015 Geplaatst: 2 mei 2015 Weer thuis afgezet door Angela. Heb heerlijk geruild, gekletst en gegeten vanmiddag. Was weer gezellig! Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Indy Geplaatst: 2 mei 2015 Geplaatst: 2 mei 2015 En omdat het wereld naked garden day was,zijn wij topless ,lekker via allerlei binnen weggetjes weer terug naar huis gereden. Iedereen weer bedankt voor alle leuke en mooie ruilplantjes. Jorieke en Joep ,nogmaals hartelijk dank voor jullie gastvrijheid,en.....................ik heb heerlijk geknuffeld met de veldvarkentjes. Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 2 mei 2015 Geplaatst: 2 mei 2015 Eerst de plantjes verzorgd en nu bankhangen Het was weer gezellig lekker gegeten, geruild (te veel), geklets (te weinig) door het mooie weer her en der een beetje rood gekleurd.Bedankt allemaal weer voor een geslaagde dag. Quote
henkg Geplaatst: 2 mei 2015 Geplaatst: 2 mei 2015 Ook weer thuis. Veel dank aan Jorieke Joep c.s.Wederom een uitstekende dag, met prima weer (dat heb ik eens anders meegemaakt: iedereen om de loeiende houtkachel, was trouwens ook een prima dag doordat contacten nog makkelijker verliepen). De zaailingentafel werd inderdaad druk bezocht. Ik had een stuk of twintig potjes met vrij gewoon (voor mij overtollig) divers spul daar neergezet. Uit nieuwsgierigheid ben ik een klein uurtje later even gaan kijken: alles weg!Helemaal goed, was ook de bedoeling. Mooi dat ze met een kleine oppot-moeite een veel betere bestemming dan de kliko hebben gekregen. Zelhem is wel een stukkie rijde, het was het waard.Beter zou zijn als Jorieke verhuist naar het midden van het land. Een stukje grond van 2 hectare met huis, op loopafstand van Utrecht centaal station, voor weinig, dat moet toch makkelijk te vinden zijn? (ik vind het overbodig om hier een smiley achter te zetten). Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
jasmin Geplaatst: 2 mei 2015 Geplaatst: 2 mei 2015 Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Yuras Geplaatst: 2 mei 2015 Geplaatst: 2 mei 2015 Als eerst, hartelijk bedankt Jorike en Joep Weer perfecte organisatie en het weer Was ontzettend leuk te zien bekende gezichten en leren kenen nieuwe. Mooi dag en mooi sfeer.Nogmaals bedankt iedereen! Quote
loes Geplaatst: 2 mei 2015 Geplaatst: 2 mei 2015 Ook weer thuis met de beentjes omhoog. geweldige dag gehad Zou iedereen willen uitkijken naar dit plantje: Opsporing verzocht Quote
Jorieke123 Geplaatst: 2 mei 2015 Geplaatst: 2 mei 2015 Zo, de rust is al weer even terug hier om het huis. Morgen even flink opruimen en her en der gaten spitten om er boompjes en planten in te zetten. Met dank aan jullie groeit hier over vele jaren een prachtig bos Het was weer erg gezellig, dit jaar ging het weer net iets beter met mijn eigen vermaak op de dag zelf (liep eerder van hot naar her om zaken voor mensen op te lossen. Geen ramp, maar dan kreeg ik weinig tijd om even te kletsen). Morgen eens even rustig kijken naar al die geweldige zakken suiker en pakken zout en rollen plee-papier die we kregen Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Cupcakeje Geplaatst: 2 mei 2015 Geplaatst: 2 mei 2015 ook wij zijn weer thuis:) de tomaten en paprika planten staan hier allemaal voor het raam alvast naar buiten te kijken. De zaadjes die nog moesten uitkomen staan lekker warm op een warmte matje. De gele framboos staat alweer op zijn nieuwe plekje. En de erwten en bonen zijn aan het weken voor ik ze kan planten schoonmams en vriendin hebben het ook erg naar hun zin gehad. Jullie kunnen binnenkort weer een aanmelding erbij verwachten beide zijn ook meteen bij thuiskomst de tuin in gedoken. Bedankt allemaal voor de mooie ruilen en de gezellige gesprekken! Quote
geedee Geplaatst: 2 mei 2015 Geplaatst: 2 mei 2015 We hebben een heerlijke dag gehad en het was bovendien schitterend weer (heb n knalrooiekop van t zonnetje en had eerder blond moeten worden maarja...té laat). Jorieke en Joep en ouders, dank jullie wel voor de organisatie van wederom een geslaagde MTFD. Leuk om "oude bekenden" weer te zien én leuk om de gezichten van "nieuwe" forummers te leren kennen.Ik wil jullie allemaal bedanken voor de gezelligheid en de leuke gesprekjes en ruilzaken. In mn keuken lijkt het nét of Sinterklaas is geweest en ik heb het bijbehorend gevoel We hebben net nog zitten nagenieten van de foto's die jullie tzt weer via Henkg(toch?? Henk??) zijn speciale "only for MTFD-gangers" ook zullen kunnen bekijken....pfff wát n zin ben vast moe Quote
Raquette Geplaatst: 2 mei 2015 Geplaatst: 2 mei 2015 Hoera! Ik vond het ook ontzettend gezellig en ik heb ZO veel plantjes en zaadjes gekregen...niet normaal meer. Ben nog een dik uur bezig geweest om alles een mooi plekje in de tuin te geven:). Dank jullie allemaal wel! Het was heel erg leuk om iedereen te ontmoeten PS. Het speeltje van Loes valt bij poes Mina erg in de smaak... Ik zit er ongeveer hetzelfde naast op de bank, maar dan met mijn arm om een biertje geklemd. Quote Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com
SuusP Geplaatst: 2 mei 2015 Geplaatst: 2 mei 2015 Hahaha, die ziet er tevreden uit Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
appelvrouw Geplaatst: 2 mei 2015 Geplaatst: 2 mei 2015 Jet en Lie (had hij nou Li Van op zijn naamkaartje )? zijn ook weer thuis..half uur later dan gepland want voor het evenwicht hebben we op de terugweg ok weer lekker omgereden. Onderweg hebben we onszelf kunnen voeren met marmercake, notenrozijnenbrood en tomatenpureemuffin..heel lekker .Alle planten staan net het huis ingesleept, morgen kijken we ernaar, we zijn uitgeteld. Ik had nog net puf om speklapjes in de pan te gooien..zo lekker , zo vers...biertje erbij..het leven is goed.Dank allen voor de mooie dag, de fijne gesprekken, de leermomenten, de ruilgoederen de extra`s die ik kreeg, en alle zoenen Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Bubbels Geplaatst: 2 mei 2015 Geplaatst: 2 mei 2015 De ruiltafel vind ik ideaal. Zelf vond ik op het laatste moment nog van alles om daar neer te zetten. ik heb o.a. een paar pompoen zaden van Vreeken mee naar huis genomen. Ze zijn gifblauw. Wat is daar toch mee gedaan?Dan zijn ze behandeld met een anti-schimmelmiddel. Daar gaan de bijen aan dood. Het gif komt namelijk in de hele plant terecht, ook in de bloemen. Ik wil het om die reden niet gebruiken. Ben ik even heel blij dat ik dit nu weet! Dankjewel! Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.
Goldfish Geplaatst: 2 mei 2015 Geplaatst: 2 mei 2015 Mijn eerste MTFD is mij prima bevallen! Baal wel dat ik vanwege oponthoud bij twee andere afspraken pas rond 13.30u aan kwam zakken. Om vervolgens in een te hoog tempo de deals te moeten afwikkelen. Dat doe ik bij de volgende MTFD dus duidelijk anders. Meer labelen, uiterlijk 11uur aankomen en meer dan 4 uur slapen de nacht er voor. Hoop dan de nu misgelopen gesprekken, gerechten en weggeeftafel dubbel en dwars in te halen! Joep & Jorieke BEDANKT! Quote
Aardpeer Geplaatst: 3 mei 2015 Auteur Geplaatst: 3 mei 2015 De ruiltafel vind ik ideaal. Zelf vond ik op het laatste moment nog van alles om daar neer te zetten. ik heb o.a. een paar pompoen zaden van Vreeken mee naar huis genomen. Ze zijn gifblauw. Wat is daar toch mee gedaan?Dan zijn ze behandeld met een anti-schimmelmiddel. Daar gaan de bijen aan dood. Het gif komt namelijk in de hele plant terecht, ook in de bloemen. Ik wil het om die reden niet gebruiken. Ben ik even heel blij dat ik dit nu weet! Dankjewel! Nou dan gebruik ik ze ook niet. Had er al mijn twijfels over. De bijen hebben we te hard nodig.Dan doe ik ze of bij het chemisch afval, of ze worden vanavond ritueel verbrand in de kachel. Quote
Gemma Geplaatst: 3 mei 2015 Geplaatst: 3 mei 2015 Iedereen bedankt voor een supergeslaagde dag!We hebben het enorm getroffen met het weer.Lekker rozig van het zonnetje en de gezelligheid gisteravond zitten genieten van alle moois.Vandaag aan de arbeid om alle rabarber te planten. Wat zal dat smullen worden! Joep en Jorieke ( en ouders ) heel hartelijk dank voor de goede zorgen!Het was weer top!iedereen bedankt voor de gezelligheid! Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
jootje Geplaatst: 3 mei 2015 Geplaatst: 3 mei 2015 Heerlijke dag weer! Oude bekenden gezien, leuke nieuwe mensen, leuke ruiltjes, nog wat dingetjes van de ruiltafel gepikt, lekker gegeten, wat was er veel! En wat een heerlijk weer was het!Iedereen bedankt voor alle leuks! En natuurlijk een dankjewel voor Jorieke en Joep! Tot de volgende keer!, Quote
Old Rose Geplaatst: 3 mei 2015 Geplaatst: 3 mei 2015 Ook wij hadden een top dag, moesten weliswaar vroeger weg als gewilt ( nieuwe kamer van jongste dochter gaan bekijken en evt ja zeggen tegen huur) Jorieke en Joep, dank voor de gezelligheid, de tijd en de gelegenheid die jullie bieden voor zo´n dag Ik heb prachtige fotos van jullie wolvarker beer hihihi ( komt later nog)En hier thuis werd ik met gejuig ontvangen toen ik de stukken buikspek liet zien Jet, dank voor je egyptische ui..ben er echt super blij mee ! Angela, dank voor je mosterdblad plantje...ons paard had onze opgegeten en ik had dus niets meer. Nu wel weer En nog zaadjes, oregano ed kunnen mee nemen van de zaaitafel. Alles bij elkaar gewoon super! op naar een volgende keer MTFD Quote ~ Waarom zou je kinderen wonderen gaan uitleggen terwijl je ze ook een tuin kunt laten aanleggen. ~
Jorieke123 Geplaatst: 3 mei 2015 Geplaatst: 3 mei 2015 Even een complimentje voor RobO: En Bouwvrouwe: Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.