Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Voor Goldfish

Featured Replies

Geplaatst:

Dank jullie allemaal hartelijk voor jullie mooie woorden en gedachten!

Geplaatst:

Tjee Goldfish, heftig.....ik wens je veel fijne dagen met je familie, geniet van alles wat nu nog kan.

Dikke knuffel.

Geplaatst:

Sterkte en geniet zoveel mogelijk nu het nog kan.

Geplaatst:

Jeetje wat vreselijk. Ik weet niet wat ik moet zeggen. Het enig dat ik dacht was "k*t!".

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.

Geplaatst:

Succes en heel veel sterkte van deze kant.

Geplaatst:

vincent...

ik wist niet eens dat onze goldfish zo heette

ben erg geschrokken van jouw verhaal en tja wat zeg je dan,hé

in ieder geval veel kracht, moed om de dingen te doen om een liefdevolle tijd met je gezin, vrienden te hebben.

zo te lezen sta je redelijk nuchter in de situatie, hou dat vast! zolang als je kunt

ik stuur je graag mijn positieve energie zoals velen hier op het forum

geniet van het leven.........

neem het in je op samen met hen die jou lief zijn...

Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

Geplaatst:

Lieve mensen,

Dank voor jullie support !!

Er is woensdag een MRI gemaakt om een definitief oordeel te vellen over de afwijkingen in mijn lever. Zitten daar ook uitzaaiingen dan ben ik niet meer te genezen en kan het snel gaan (6-12 mnd, met veel geluk wat meer) vooral door die vervloekte buikvliestumoren.

Het GEWELDIGE nieuws van donderdag is dat ik (b)lijk te horen tot de 3% van de fase IV darmkanker patiënten die wel buikvliesuitzaaiingen hebben, maar GEEN uitzaaiingen in longen en of lever. De afwijkingen die eerder gezien zijn, worden nu als goedaardig beoordeeld. Alleen over 1 vlekje bestaat onduidelijkheid, maar dit lijkt een bloedvatafwijking te zijn. En mocht alleen dat ene plekje fout zijn, dan is dat mogelijk nog wel "dood te koken" met een soort lokale magnetronstraling. Wel vertrouwt men de lever nog steeds niet helemaal, en zal deze elke 3 maanden door de MRI gaan.

Dit betekent dat ik de screeningsprocedure voor de zware en erg riskante HIPEC in mag gaan. Gaat HIPEC door (en overleef ik dat, sterftekans is ongeveer 5% door complicaties) en slaat dit aan, dan maak ik 20-30% kans op genezing (of in elk geval meerdere jaren om door te vechten).

Hoe ik mij voel? ik schrijf daar bijna dagelijks een blog over op :

http://www.kanker.nl/Vincent1972/blog

Ik ben terug op een smal pad, maar nog steeds een pad dat mij omhoog uit het ravijn weg kan leiden.

Geplaatst:

Van dit topic wordt ik heel stil, weet niet wat te schrijven en hoe te reageren. Dan is het beter te zwijgen.

Heel veel sterkte voor jou, je gezin en familie.

Geplaatst:

Dat is heel goed nieuws, gezien de omstandigheden.

Bij alle narigheid ook even een oppepper.

Sterkte man!

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:
  • Auteur

The only way is UP! Met jouw instelling en doorzettingsvermogen moet het wel goedkomen, groeten aan vrouw en guppies

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:

Ook ik heb er geen woorden voor

Maar we willen jou en jouw familie ook vanuit het hoge noorden, heel veel sterkte en kracht toewensen de komende tijd.

• 4 weken later...
Geplaatst:

Hoi Goldfish ! ineens zag ik jouw naam voorbij flitsen , en ik dacht ineens:

"Ja wat ontzettend voor je allemaal , en iedereen leeft vanzelf met je mee,

maar ...... hoe gaat het nu met je ??" Is het nare nieuws al een beetje gezakt ? en wordt je behandeld?

Hoe gaat het nu met jouw gezin ?? Als je geen zin hebt om te antwoorden hoeft het niet hoor, maar je bent

nog niet uit mijn gedachten , en denk nog wel eens aan je (en pink een traan weg )

groeten , en wederom veel sterkte !

Heleen

Geplaatst:
Hoe ik mij voel? ik schrijf daar bijna dagelijks een blog over op :

http://www.kanker.nl/Vincent1972/blog

link van vincent's blog

ondanks zijn ziekte erg onderhoudend geschreven

Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

Geplaatst:

@ Greetje, Heleen en alle anderen: hartelijk dank voor jullie reacties. Voor de personen die geen zin of tijd hebben om een stuk of 20 posts op mijn blog te lezen, een korte samenvatting:

- In juli is een tumor van 5cm verwijderd uit het laatste stuk van de dikke darm. Ik ben razendsnel hersteld van de operatie.

- afgelopen dinsdag ben ik eindelijk (had drie weken eerder gemogen wat mij betreft, maar ja... doorverwijzing hier, onderzoekje daar etc.) begonnen aan de eerste vier chemokuren (CapOx-schema). 1 dag infuus + twee weken pillen, 1 week rust. Is een middelzware kuur. Sommige personen werken twee van de drie weken gewoon door, anderen liggen uitgeblust op de bank.

- de eerste bijverschijnselen heb ik al ondervonden: kaakkramp, gevoelige vingertoppen etc. Ik ben in mijn laatste post "Bingo" maar een spelletje Chemo-Bingo gaan spelen met als doel het verzamelen van alle "vaak voorkomende" bijverschijnselen.

- per saldo vallen de eerste drie dagen niet mee of tegen, maar ik realiseer mij dat hoe meer kuren ik krijg, des te meer gif zich heeft opgehoopt in mijn lichaam. Bovendien slik ik voor de laatste dag deze eerste serie vandaag een pepmiddel.

- nieuwe CT scans van afgelopen woensdag blijven hoop bieden: behalve de bekende problemen in buikvlies en lymfen zijn er geen uitzaaiingen elders zichtbaar.

- wanneer dit zo blijft (duim voor me, brand een kaarsje, bid etc.) bij nieuwe scans van alles begin november, mag ik doorgaan naar een hele zware operatie rond de jaarwisseling. De enige kans om een kansje te maken om in elk geval het buikvlies schoon te krijgen.

- ben ik daarvan hersteld krijg ik weer vier kuurtjes en zou ik zo rond mei/juni 2016 een paar hele belangrijke stappen gezet kunnen hebben.

- ondanks alles is de kans op totale genezing (afhankelijk van wie je spreekt en welke tabel je leest) ongeveer 5- 10% of wellicht iets meer.

In elk geval ga ik met hulp van leden van de vereniging, en wat buurjongens die ik inhuur kijken of ik mijn volkstuin in 2016 nog kan aanhouden.

Verder heb ik - daartoe gestimuleerd door Prettig Gestoord- stoute plannen om naar de MTFD van 26 september te komen.

groetjes en bedankt voor alle aanmoedigingen,

Vincent/Goldfish

www.kanker.nl/Vincent1972/blog

Geplaatst:

Duimen voor je en een kaarsje branden zal ik zeker doen.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.

Geplaatst:

Heel veel sterkte en kracht met je behandeling. En heel veel plezier op mtfd.

Geplaatst:
  • Auteur

Fijn te lezen dat de bijwerkingen mee lijken te vallen. Hopen dat het zo blijft!

Je hebt nog een flinke weg te gaan, maar de steun is en blijft er voor jou en jouw gezin!

Als je je goed genoeg voelt voor de MTFD hoor ik wel waar ik je kan oppikken

Geplaatst:

Sterkte Vincent!!

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

• 1 maand later ...
Geplaatst:
  • Auteur

Vandaag in de stralende zon tussen alle kiwi's gezeten wetende dat jij op hetzelfde moment met je vierde ronde chemotherapie begon. Moest even aan je denken en in gedachten een straaltje zonneschijn jouw kant op gestuurd.

Zet em op!

Geplaatst:

Dank jullie wel! Het nieuws van de dag is dat ik de gewenste zware operatie doorgaat half december. Wel zal de operatie mogelijk een slagje zwaarder worden dan gedacht omdat men hier en daar wel dingetjes ziet die niet 100% zeker okay zijn. Grote kans dat ze die zullen wegsnijden.

Geplaatst:

spijtig dat de operatie zwaarder wordt dan verwacht, maar wel fijn dat er een optie is om de twijfelgevallen weg te snijden.

hopelijk herstel je van die operatie ook sneller/beter dan verwacht net zoals de eerdere operatie.

(moest gisteren ook aan je denken toen ik zaden van polygama bestelde. deze winter toch een poging doen met zaaien. )

Geplaatst:
zonnenstraal80761446661455.jpg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.