Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

stilte...

Featured Replies

Geplaatst:

Hoi allemaal,

Het is waarschijnlijk niet iedereen opgevallen dat het van mijn kant al een tijdje stil is.

Daarom ook mijn berichtje.

Het zal wel vrij rustig blijven, in elkgeval voorlopig.

Ik heb het altijd enorm naar mn zin gehad hier op het forum en met de verschillende meetings.

Veel leuke gezellige mensen mogen ontmoeten.

De reden dat het zo stil was en is zijn een paar privé omstandigheden (oa dat mijn moeder terminaal kanker heeft en dat we wachten op gezinsuitbreiding mbv pleegzorg ).

Dus veel aan de gang hier wat zijn aandacht vraagt.

Daarom afgelopen jaar al minder tijd gehad voor de moestuin met als resultaat een groot stuk overwoekerd door tijd gebrek.

Dat was voor ons het moment om te besluiten te minderen of zelfs te stoppen met de moestuin.

We houden onze tuin wel aan maar maken hem meer onderhoudsvriendelijk en vooral kind vriendelijk.

Aangezien ik hier altijd een hele leuke tijd heb beleefd wilde ik het jullie toch even laten weten.

Zal wel soms blijven lezen en misschien her en der wat posten, maar niet meer erg actief.

Bedankt iedereen voor alle leuke contacten.

Dikke knuffel van Gemma

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Geplaatst:

Ow nee kan nu weer alles opnieuw typen zucht. Even anders gaan zitten, zodat ik met 2 handen kan typen gaat een stuk sneller.

Leuk je hier weer te lezen, wij blijven gezllig appen.

Wij wensen jullie heel veel geluk, plezier, gezelligheid en gezondheid met jullie pleegkindje. Na zoveel tegenslagen en lang wachten komt het eindelijk steeds dichterbij. Nog even volhouden!

Zoals beloofd zal ik op pamperjacht voor jullie gaan en die komen we dan met onze tuinkaboiters brengen, kunnen we eindelijk gezellig theeleuten.

Mocht er nog wat zijn, zeg je het maar. Wij gebruiken melk pre ha en 1 van bebivita ( https://www.bebivita.de/start.html ) Voor pre ha €7 afgerond en 1 €4 afgerond is dat goed te doen, voordeel van pre ha is dat je het naar behoefte mag geven en met 1 en de rest de aangegeven hoeveelheid. Nu geven we pre ha en 1 gemixt en dan kunnen we ook naar behoefte geven. Met acties en afgeprijst kopen we dan de merken, maar natuurlijk koken we vers.

We zullen veel plezier hebben met al jouw zaden (mocht iemand wat zoeken, laat het dan even weten per pb).

Gemma we appen ...

Geplaatst:

We hadden al via pb contact gehad dus ik was al op de hoogte, maar blijft jammer Gemma!

Hopelijk zien we je toch nog een keer langskomen zowel hier als op de MTFD.

Heel veel sterkte met je moeder, en de pleegzorg komt vast goed.

Ik zie je in ieder geval wel langskomen op FB.

Geplaatst:

Sterke met uw moeder!

Geplaatst:

Heel veel sterkte met het verzorgen van je moeder en alle zorgen die er zijn omtrent haar ziekte. Maar ook heel veel succes met een nieuw pleegkind.

Bedankt voor je eerlijke berichtje en we zien elkaar af en toe vast nog wel op FB.

Geplaatst:

met groet ook van hier !

Geplaatst:

Ja, soms is het leven een en al bezigheid en drukte..leuke en minder leuke dingen

Ik wens je dan ook alle kracht toe die je nodig hebt om dat te doen wat moet en wat je hart je ingeeft.

Heel veel sterkte met je moeder en veel plezier met je nieuwe pleegie.

En die tuin? die loopt niet weg en is geduldig tot je weer tijd hebt en met plezier op je kop erin kunt staan

~ Waarom zou je kinderen wonderen gaan uitleggen terwijl je ze ook een tuin kunt laten aanleggen. ~

Geplaatst:

Veel sterkte met je moeder Gemma, dat valt niet mee.

Gelukkig zijn er ook lichtpuntjes, ik hoop dat die je helpen door deze moeilijke periode heen te komen.

Toch leuk als je af en toe nog even op het forum komt.

Geplaatst:

Heel veel sterkte met je moeder.

Voor het nieuwe jaar wil ik je ook heel veel geluk wensen voor jullie als gezinnetje.

Geplaatst:

Heel begrijpelijk, en als je straks weer in rustig vaarwater zit,dan gaat het wel weer kriebelen. Want je wilt toch weer verse fruit en groente voor je(pleeg) uk. Heel veel sterkte met je moeder,ik weet uit ervaring dat dat een hele heftige emotionele tijd is,en dat dat ook bijdraagt aan het gevoel nu.

Ik hoop je echt weer te ontmoeten in de loop van de tijd.

Geplaatst:

Hoi Gemma,

Dank voor je bericht. En vooral sterkte met de zorg voor je moeder. En vooral ook veel vreugde als straks kinderstemmetjes in je volkstuin weerklinken. Er blijft daar vast wel het een en ander te plukken. Het was een plezier om je te leren kennen en bij jullie in Drachten mijn eerste Noordelijke Moestuinforumdag te beleven. Dank voor alles. En wie weet nog eens tot ziens. Dat zou leuk zijn.

met groene groet,

koolrabi

https://zolekkergezond.nl/

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.