Schuli Geplaatst: 16 november 2016 Geplaatst: 16 november 2016 Deze pergola hebben we pas geplaatst We hebben 2 soorten een blauwe en een witte druiven
tuinLB Geplaatst: 16 november 2016 Geplaatst: 16 november 2016 Pastinaak en wortel geoogst voor een vervroegd kerstdiner vrijdag.
Jorieke123 Geplaatst: 16 november 2016 Geplaatst: 16 november 2016 Nog wat boompjes gepoot, op de plekken waar snottige venkel en uitgebloeide rucola stonden. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
pippi Geplaatst: 16 november 2016 Geplaatst: 16 november 2016 Begonnen met het ananaskers-oerwoud te verwijderen. Dat is goed nieuws voor de aalbessen, want ik was bijna vergeten dat ik die had, en ze leven nog, ondanks hun niet echt doordachte plek middenin dat oerwoud. Ik vond nog welgeteld drie rijpe ananaskersen, en er zaten nog ontzaglijk veel onrijpe vruchten en ook bloemen aan de planten. Als ik ze volgend jaar weer zet, ga ik ze veel vroeger zaaien en gaan ze veel vroeger de volle grond en de volle zon in. Koudeschade hadden de planten zelf nauwelijks (terwijl veel andere eenjarigen zoals de courgette en de laatste tomaten inmiddels tot prut zijn gevroren), maar die vruchten gaan never nooit meer afrijpen. Dus voor mijn gevoel kunnen ze best wat kou hebben, en zou je een hogere opbrengst kunnen krijgen als ze wat langer warmte krijgen.
appelvrouw Geplaatst: 18 november 2016 Geplaatst: 18 november 2016 Samen met wat vrienden een deel van de bovenste stenen van de Keyhole gehaald en flink wat aarde naar beneden kunnen duwen. De boel weer opgeveuld met aarde en compost. Blad geharkt..van het blad van afgelopen jaar hadden we 400 liter bladcompost..het loont dus zeker!Enkele blauwe bessen eindelijk in de grond gezet ( met pot en al). We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
speets Geplaatst: 18 november 2016 Geplaatst: 18 november 2016 Gister een compostton leeggehaald. Was mooi geworden, alleen zat er een dikke laag onverteerd blad tussen. Ik weet dat je een en ander om moet zetten, maar de spreekwoordelijke riemen waar ik mee moet roeien, zijn niet zo best meer Er is ergens gezegd dat je herfstblad in een rieten mand ofzo (plastic zak zelfs??) kunt laten staan en dat het dan ook mooie compost wordt. Maar dit blad zat al 2 jaar in de ton!Jet, hoe heb jij dat gedaan? ..van het blad van afgelopen jaar hadden we 400 liter bladcompost..het loont dus zeker! "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
appelvrouw Geplaatst: 18 november 2016 Geplaatst: 18 november 2016 Tja..@speets ik geloof dat onze beste truc toch die emmer uit het bos is..vol met boven boslaag waar die goede blad verterende beestjes in zitten. Wij hebben trouwens ook wel eens een laag blad er nog tussen.vooral van de Acer..maar dat kan ik toch wel wat fijner knijpen en anders gooi ik het op de bodem voor de nieuwe blad compost...Verder: we hebben veel verschillend soort blad door elkaar.. hazelaar, walnoot, appel, acer, wilg en boswilg...dat helpt ook denk ik. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
mkleinman Geplaatst: 18 november 2016 Geplaatst: 18 november 2016 Vanmiddag nog even snel vier vuilniszakken rotzooi van de tuin gehaald. ( Komt er ooit een einde aan.... ). En meteen nog onderweg twee volle kruiwagens paardenmest meegenomen voor in de composttonnen ( plastic ). De eerste ton was al voor 40% geslonken en was ook goed warm. De tweede ton is nu ook eindelijk vol. Wat me verder opviel is dat er een ranzige lucht uit de composthoop ( open / hout ) komt. Mijn volkstuinvereniging. Sinds september 2016 600m2 tuin op het complex.
speets Geplaatst: 19 november 2016 Geplaatst: 19 november 2016 @Jet: heb je een foto van zo'n emmer? Ik heb allerlei vragen zoals: hoe groot?/ van plastic?/ met gaten?/ zonder deksel?Of wacht... bedoel je dat je een emmer bosgrond op de bladhoop gekiept hebt? En ja: ik had inderdaad veel slecht verteerbaar blad erbij; dat helpt ook niet. "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
mkleinman Geplaatst: 19 november 2016 Geplaatst: 19 november 2016 Vandaag weer verder gewerkt aan de pergola. Alleen niet genoeg balken en schroeven gehaald. Dus tussendoor ook nog naar de bouwmarkt gereden. Het resultaat mag er wezen denk ik. Mijn volkstuinvereniging. Sinds september 2016 600m2 tuin op het complex.
Johmir Geplaatst: 19 november 2016 Geplaatst: 19 november 2016 Ziet er leuk uit!Ik heb (gisteren) weer een paadje aangelegd van stoeptegels (3m). Langzaam aan wordt mijn bestratingsplan een feit
Liekie Geplaatst: 19 november 2016 Geplaatst: 19 november 2016 250+ bloembolletjes in de grond gestopt. Nu al benieuwd naar het voorjaar!
Schuli Geplaatst: 19 november 2016 Geplaatst: 19 november 2016 Bladeren opgeruimd,Rotte palen uit de grond gehaald
bassie76 Geplaatst: 19 november 2016 Geplaatst: 19 november 2016 Drie fruitboompjes geplant twee pruimen en een appel. De pruimen zijn een: Belle de Thuin vanwege de enthousiaste reacties op dit forum en andere internetsites plus een Warwickshire drooper. Deze laatste n.a.v. een youtube bijdrage van Stephan Hayes die deze waarschijnlijke heeft.De appel is een Canada reinette die ik vorige week gekocht heb bij de fruitshow van het Olde Ras in Doesburg.
Jizkaha Geplaatst: 20 november 2016 Geplaatst: 20 november 2016 250+ bloembolletjes in de grond gestopt. Nu al benieuwd naar het voorjaar! Wow Liekie, dat is veel! Wordt vast heel mooi Ik heb gisteren de dahlia's eruit gehaald en daarvoor in de plaats een paar Eremurus in de grond gezet. Ben heel benieuwd hoe dat er straks uitziet. Verder nog een beetje met de spitriek gespeeld, gewied, klimmende windewortels eruit gehaald enzo. Maar eigenlijk is het alweer te nat on nog iets substantieels te doen Ik zit met smart te wachten tot ik in de nieuwe tuin kan beginnen, die ligt op het "hoge" droge gedeelte (en staat ook vol met onkruid, jippie ) Zelluf doen
Tikketim Geplaatst: 22 november 2016 Geplaatst: 22 november 2016 Van het weekend mijn compost gezeefd. Het was paardenmest met eikenblad, vorig jaar rond deze tijd opgezet. Een gedeelte van het eikenblad was nog niet verteerd maar het meeste wel. Om te zeven heb ik een oude auping raster van een bed gekocht in de tweedehands winkel. Voor 10 euro heb je dan een zeef van +- 2 vierkante meter. Hoe zie je het verschil tussen pastinaak en wortelpeterselie : https://tikketim.wordpress.com/
appelvrouw Geplaatst: 22 november 2016 Geplaatst: 22 november 2016 @Speets inderdaad een emmer bosgrond bij de bladcompost kieperen Ik heb vanmiddag mijn blauwe bessen in grote potten en stuukkuipen eens goed onder handen genomen en er een nieuwe laag blad en bladcompost bijgedaan. Twijfel of ik moet mesten... Trouwens ik lees dat jullie zeven? Ik zeef zelden of nooit meer mijn compost, knijp het wel een beetje fijn indien nodig en trek grotere takjes er met de hand uit. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Erny Geplaatst: 22 november 2016 Geplaatst: 22 november 2016 Maandag eindelijk weer op de tuin bezig geweest. Veertien hoog beladen kruiwagens met stro/mest, van de kinderboerderij, naar mn tuin gereden. Gelukkig lag de mest vlakbij. Dat dekt lekker af zo.
mkleinman Geplaatst: 23 november 2016 Geplaatst: 23 november 2016 Aan het einde van de dag de laatste dwarsbalkjes geplaatst op de pergola, die is nu eindelijk af. En we hebben een enorme hoeveelheid aan resthout verbrand in een ton. Onze tuin is bijna helemaal vrij van rotzooi. Mijn volkstuinvereniging. Sinds september 2016 600m2 tuin op het complex.
malouis Geplaatst: 23 november 2016 Geplaatst: 23 november 2016 Me wezenloos gegraven om wilde braam, japanse duizendknoop en kweek te verwijderen (en nog iets woekerends waarvan ik de naam niet weet).
Jorieke123 Geplaatst: 25 november 2016 Geplaatst: 25 november 2016 100 boompjes gepoot, voor ons hakbosje. Goed bezig, maar nu ook redelijk 'op'. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Erny Geplaatst: 25 november 2016 Geplaatst: 25 november 2016 Wow, da's veel!! Wordt zo wel een mooi bos. Heb gister de mest over de bedden verspreidt en vandaag in de kas de laatste pepers geoogst.
appelvrouw Geplaatst: 26 november 2016 Geplaatst: 26 november 2016 Dat wordt een flink hakbos. Snelgroeiende bomen? Begonnen met karton te leggen in de voormoestuin...ik heb veel te weinig helaas.. Morgen maar eens om karton vragen bij de buren. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
henkg Geplaatst: 26 november 2016 Geplaatst: 26 november 2016 Honderd boompjes, incl. plantgaten, op één dag?Tjonge. Dan heb ik vandaag erg weinig gedaan: alleen 12 grote vuilniszakken met compost van het milieupark gehaald. O ja: De toevoer naar de buitenkranen afgesloten, en afgetapt, en de WC, douche en gootsteen in het tuinhuisje vorstvrij gemaakt. 2025_teeltlijst (.xlsx)
Wortel Geplaatst: 26 november 2016 Geplaatst: 26 november 2016 Vandaag bij Dave Storm geweest en een kas uitgezocht! 18feb17 wordt hij geplaatst. Zin in!
Aanbevolen berichten