Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Een prima keuze voor een wedstrijd. Helaas kan ik niet meedoen. Ik ken de plant en voor mij is het seizoen steeds te kort. Te weinig licht en zon. De bessen komen er aan, maar voor de eerste vorst zijn ze nog niet rijp. Zinloos dus voor mij. Ik zal het topic zeker volgen.

Ik sla dus na jaren meegedaan te hebben een jaartje over.

Geplaatst:

Ik doe ook mee.

@Hoekman: Volgens mij is het de kleine soort dat ze doen, deze bessen rijpen veel vroeger dan bij de grote soort. De bessen zijn wel kleiner. De struiken zouden dan ook minder plaats moeten innemen of zelfs in pot kun je ze zetten.

Geplaatst:
Een prima keuze voor een wedstrijd. Helaas kan ik niet meedoen. Ik ken de plant en voor mij is het seizoen steeds te kort. Te weinig licht en zon. De bessen komen er aan, maar voor de eerste vorst zijn ze nog niet rijp. Zinloos dus voor mij. Ik zal het topic zeker volgen.

Ik sla dus na jaren meegedaan te hebben een jaartje over.

je woont toch in nederland? (volgens je profiel wel)

dan zou het voor iedereen hier zinloos zijn en dat geloof ik niet.

Geplaatst:

Succes iedereen! Ik doe ook niet mee, omdat dat grote plant bij SQFG niet past. Ik heb hem vorige jaar uitgeprobeerd, maar hij werd, inderdaad, niet op tijd rijp en nam te veel ruimte. Ik ga wel door met de miniananaskers physalis pubescens, dat bij mij elke jaar goed lukt. Misschien kan ik ook besjes tellen?

Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)

Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy

Geplaatst: (aangepast)

Willen jullie nu niet lezen of ben ik het hier die het niet begrijpt?

Het is de kleine soort volgens de link in eerste post, dus de Physalis pubescens, deze geeft in de zomer al besjes.

aangepast door Gast
Geplaatst:
Succes iedereen! Ik doe ook niet mee, omdat dat grote plant bij SQFG niet past. Ik heb hem vorige jaar uitgeprobeerd, maar hij werd, inderdaad, niet op tijd rijp en nam te veel ruimte. Ik ga wel door met de miniananaskers physalis pubescens, dat bij mij elke jaar goed lukt. Misschien kan ik ook besjes tellen?

Als je de physalis pubescens dan zaait met het wedstrijdzaad kan je niet alleen tellen(wegen volgens reglement) maar zelfs het resultaat inzenden

edit:spuit11 er was nog een pagina.

Geplaatst:

Staat het dan niet duidelijk in de openingspost? Misschien daar aanvullingen voor zodat je door een link verderop in het topic niet op het verkeerde been wordt gezet?

want teeltinfo is voor alle soorten vergelijkbaar dus voor info kom je al snel uit bij linkjes zoals die van erny.

Geplaatst:

Ik had niet door dat het om een ander soort ging wat veel eerder afrijpt. De normale annanaskers gaat in mijn schaduwtuin absoluut niet. Ik zal er nog even over nadenken of ik mee ga doen.

Geplaatst:
Morgen Julia, dan kan komende week alles verzonden worden

Ik heb nog geen verzendinstructies ontvangen. Gaat er iets mis? Of ben ik te ongeduldig?

Geplaatst:

Ik denk dat Nathanya bedoelt of er een postzegel met nr 1 of een zegel met nr 2 op moet.

Nr 2 is vanaf 20 gram, ik ben er vanuit gegaan dat de zaden minder zullen wegen dus ik heb er een zegel nr 1 op geplakt.

Die van mij is dus onderweg

Geplaatst:

Ik wilde zoals eerder gezegd gewoon het bedrag voor een postzegel overmaken. Bij overboeken staat 1,50 voor niet Belg/Nederlander. Welk bedrag moet ik overmaken voor verzending binnen nederland?

Waarom hebben jullie veel meer werk van overboeken? Zo komt het tenminste over in de mail...

terwijl mijn ervaring is dat het minder werk is. ook voor de deelnemers die natuurlijk ook liever in de tuin werken.

Geplaatst:

Oók 1,50 Loes Nu kan het zijn dat je denkt: "Huh, verzenden vanuit NL naar NL is toch goedkoper?" Dat bedrag is vooral tot stand gekomen vanuit een eerlijkheidsprincipe, we hebben niet gekeken naar de kosten die wij exact maken. Het kost ons welliswaar niet €1,50 aan verzend- en verpakkingskosten, maar de mensen die een envelop met daarin nog een envelop opsturen zijn ook circa 1,50 kwijt (2 postzegels + 2 enveloppen). Het leek ons wel zo eerlijk om iedereen ongeveer dezelfde kosten te laten maken. Daarnaast leek 1,50 per deelnemer ons ook niet duur, kijkend naar de zaden die toegestuurd worden, het aantal uren dat wij er in steken, etc.

Geplaatst:

Het voordeel van een al geadresseerde envelop is dat ze niet steeds bij hoeven houden wie er betaalt heeft, geen enveloppen hoeven kopen en schrijven, geen postzegels hoeven halen en plakken, alleen zakjes zaad in de enveloppen schuiven dichtplakken en op de bus doen gaat, lijkt mij in ieder geval, veel makkelijker en sneller.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...