Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Tip: mocht je te laat zijn dit seizoen om nog voor het einde van de wedstrijd goede vruchten te hebben, laat ze dan staan voor het zaad. Volgend jaar kun je dan vroeg genoeg zaaien. Meedoen aan de wedstrijd heeft dan toch maar mooi opgeleved dat je de lampionbes in je tuin hebt. Moestuinieren is geduld hebben.

Vraag: ik neem aan dat je vrij bent om ze in de kas verder op te kweken? Wel meer kans op meer opbrengst en de bevruchting is ook geen probleem, gewoon zo nu en dan tikken tegen de planten helpt.

Bij mij stonden een week na het zaaien erboven. Na het verspenen heb ik de twee dikste in de kas gezet. De rest mag komende week naar de moestuin in het NME park.

234369081463222313.JPG

234447491463222317.JPG

gezaaid op 12-4

de groene bak rechts achter doet niet mee

de potjes zijn voor de geef

Geplaatst:
Vraag: ik neem aan dat je vrij bent om ze in de kas verder op te kweken? Wel meer kans op meer opbrengst en de bevruchting is ook geen probleem, gewoon zo nu en dan tikken tegen de planten helpt.

Ik dacht dat ik op "Diana mooie moestuin" had gelezen dat zij de grote variant eens had geprobeerd in de serre en dat plant erg groot was geworden maar weinig vruchten .

Misschien nuttig dat je beiden apart houd bij wegen en bijhouden hoe het met de kleine versie is buiten of binnen . Denk wel dat serre een verschil kan maken op einde van het seizoen . Zeker omdat planten niet al te vroeg gezaaid zijn.

Geplaatst:

Ik dacht dat ik op "Diana mooie moestuin" had gelezen dat zij de grote variant eens had geprobeerd in de serre en dat plant erg groot was geworden maar weinig vruchten .

Misschien nuttig dat je beiden apart houd bij wegen en bijhouden hoe het met de kleine versie is buiten of binnen . Denk wel dat serre een verschil kan maken op einde van het seizoen . Zeker omdat planten niet al te vroeg gezaaid zijn.

Ik heb de grote soort in de kas gehad en met hetzelfde verschijnsel. Nu je het zegt herinner ik het me weer. Ik haal ze er alsnog uit en stop ze in de vollegrond.

Geplaatst:

Ik heb de grote soort in de kas gehad en met hetzelfde verschijnsel. Nu je het zegt herinner ik het me weer. Ik haal ze er alsnog uit en stop ze in de vollegrond.

Als je toch plantjes heb voor de geef kunt je natuurlijk met 1 of 2 planten proberen wat het geeft kleinere soort in de serre . En wedstrijd loopt tot vrij laat voor buitenplanten denk ik op einde seizoen kan serre wel een voordeel bieden vermoed ik

Geplaatst:

Die zien er al een stuk beter uit dan die van mij. Nadat ik ze buiten heb gezet lijken ze helemaal gestopt met groeien.

Ze zien er zeker niet slecht uit maar lijken al een week of 2 stil te staan.

Geplaatst:

Ah maar echt warm is het ook niet (consistent) geweest dus misschien daardoor. Ik heb ze ook pas woensdag buiten gezet dus een stilstand zou nog hier ook kunnen. Ik denk ook dat ze al aardig hun potjes benut hebben dus moet het maar misschien een keertje verpotten...

Geplaatst:

Ik had er veel te veel, dus wel leuk om een experimentje te doen. Buiten hebben ze het zwaar. Vooral met die koude dip met ijsheiligen hadden ze bijna het loodje gelegd. In de kas doen ze het goed. Waarbij opvalt hoe meer water hoe kleiner het plantje. Wat nog niks wil zeggen over de opbrengst natuurlijk. Ik laat ze nog even staan, maar het zijn er te veel om ze allemaal tot het einde te houden.

Buiten

2016052608253274361464244175.jpgIn de kas met druppelbevloeing

2016052608262791111464244196.jpg

In de kas met 1x daags een heel klein beetje water met plantenspuit.

2016052608263812601464244216.jpg

Geplaatst:

2016053115163615841464700764.jpg

Is het toch het kleinste plantje met het eerste bloemetje. Ik keek er bijna overheen. Het bloemetje is maar een cm groot. Leuke plantjes!

Geplaatst:
Ben ik dan de enige die ze nog steeds heel klein heeft?

Pff, gelukkig heb ik medestanders. Bij mij wilde de zaadjes maar niet kiemen, een miniplantje heb ik nu terwijl ik toch redelijk wat gezaaid had..

Geplaatst:

De eerste (van vijf) staat nu net in de volle grond. Maar eens zien of ie er morgen nog staat (slakken, veel slakken hier).

De bedoeling is om er twee in de volle grond te zetten, en twee in potten.

2016060217145268481464881452.jpg

Bij het uitplanten zag ik een dief. Dieven, laten zitten? Dit is geen vraag, het is een wedstrijd dus iedereen moet dat zelf maar uitzoeken ...

(Over aangeven hoe groot iets is op een foto: een luciferdoosje is iets minder handig, die zijn er van heel klein tot heel groot.

Klein: Euromunt, iets groter: aansteker, groter: standaard bierflesje (30 cl). Dat in BE de gangbare inhoudsmaten 33 en soms 25 cl zijn, ach wat scheelt het.) Een goed afleesbare liniaal of deels uitgerolde rolmaat / rolmeter of een ouderwetse duimstok is helemaal mooi.

1120183653         2025_teeltlijst (.xlsx)

Geplaatst:

Ik had alle zaadjes gezaaid en ze zijn ook vrijwel allemaal opgekomen (wat ik eigenlijk niet verwacht had ). Had er teveel, dus.

Ik heb een aantal weggegeven, hartstikke leuk om te doen, ontvangers kenden 'm niet en waren er blij mee.

De "wedstrijdplanten" zijn inmiddels in het diepste geheim naar de volle grond verhuisd, met top secret teeltmaatregelen (augurkje, iemand?), maar daarna had ik er nog twee over.

Die staan nu in potten in mijn achtertuintje.

Liep me ook al een tijdje af te vragen of toppen wel of niet gewenst was.

Only one way to find out...

DSC192869421465036788.JPG

The difference between a flower and a weed is a judgement

Foonfoto dagboekje van mijn volkstuin

Geplaatst:

Hier een kleine update van mijn kant. De ananaskers doet het goed. Heb nu verschillende plantjes in de tuin staan (volle grond) op verschillende plaatsen. Kwestie van risicospreiding.

567941465151694.jpg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...