appelvrouw Geplaatst: 6 oktober 2015 Geplaatst: 6 oktober 2015 Tja, het ziet er trouwens best wel uit als kipfilet Ik heb anderhalve kilo fijngehakte groene tomaten met wat ui en paprika en pepers in het zout staan. Morgen wordt dat green tomato relish to eat with hotdogs.. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
RobO Geplaatst: 7 oktober 2015 Geplaatst: 7 oktober 2015 zooo, lekker... ik had hier van die kipstuckjes in een gekregen pakket, zag er goed uit idd maar de mondervaring was een soort van nattige kauwgum en de smaak miste umami ...toen maar opgelost zoals alle koks uit het oude Rome ook deden....scherp zoutig sausje erover als we dan toch vega eten ga ik voor tofu, tempeh, droogbonen, ei en ont ingemaakt: tomatensap (modieuze woordjes cursief ) Quote
appelvrouw Geplaatst: 7 oktober 2015 Geplaatst: 7 oktober 2015 Wow!! Mooi die gedroogde appels, echt super zitten de appel stukjes nog aan elkaar?Enne wat heb je in het tonnetje zitten? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 7 oktober 2015 Geplaatst: 7 oktober 2015 Hier vanmorgen groene tomaten relish en appel groene tomatenchutney met pepers..beiden uit het Amerikaanse boek van Ball`s. Alleen de pepers heb ik erbij verzonnen... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
annemiek123 Geplaatst: 7 oktober 2015 Geplaatst: 7 oktober 2015 ohh prachtig ja al die gedroogde appels! idd wel veel werk om al je appels tot iets te verwerken, maar daarna wel lang na genieten! Quote Groetjes Annemiek http://moestuintjeaandedommel.blogspot.com
annemiek123 Geplaatst: 7 oktober 2015 Geplaatst: 7 oktober 2015 hier net de Kweepeer (appels) gelei in potjes gegoten, nu heerlijk kweepeer in siroop aant maken, met kruidnagel, kaneel en citroen..... Quote Groetjes Annemiek http://moestuintjeaandedommel.blogspot.com
Roelie Geplaatst: 7 oktober 2015 Geplaatst: 7 oktober 2015 In de emmer zit nu 15 liter sap wat cider gaat worden. Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 8 oktober 2015 Geplaatst: 8 oktober 2015 Ben bezig met de kweeperen maar krijg het niet in een keer verwerkt zo veel is het.Maar het word:Kweepeer geleiGrove kweepeer jamMembrillo Iemand nog een idee voor iets anders? Quote
annemiek123 Geplaatst: 8 oktober 2015 Geplaatst: 8 oktober 2015 angela kijk eens op http://www.kweepeer.nl/recepten/ik vond de kweepeer op siroop heerlijk. Quote Groetjes Annemiek http://moestuintjeaandedommel.blogspot.com
RobO Geplaatst: 8 oktober 2015 Geplaatst: 8 oktober 2015 (aangepast) spruitjes, aardappelpuree uit de pers, deze ennuh: stoofpeertjes gieser 9 oktober 2015 aangepast door Gast Quote
speets Geplaatst: 8 oktober 2015 Geplaatst: 8 oktober 2015 @ Angela: stoofkweeperen. Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Roelie Geplaatst: 8 oktober 2015 Geplaatst: 8 oktober 2015 De gedroogde appeltjes zijn nog uit één stuk. Daar is een handig apparaatje voor waar je een appel op prikt, aan een slingertje draait en vervolgens wordt de appel geschild,in een spiraal gesneden en van het klokhuis ontdaan. zie 3e foto. Quote
appelvrouw Geplaatst: 9 oktober 2015 Geplaatst: 9 oktober 2015 Aha, ik dacht al zoiets. Het apparaatje ken ik niet. Angela: kweeperenlikeur? Recepten zat op het web. Hier ook gelei, gisteravond heeft de pan met de kweeperen de hele avond op de kachel gestaan, vannacht uitgelekt.Nu 8,5 potten dieprode gelei, mooi om wat weg te geven aan enkele oudere buren hier die er gek op zijn. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
angela († maart 2025) Geplaatst: 9 oktober 2015 Geplaatst: 9 oktober 2015 Nog meer kweeperen verwerkt gelei grove jam/chutneyen 2 grote potten (2.5L) met stukken kweepeer net zoals stoofpeertjes ingemaakt En toen was ik heb beu en ben gestopt met de kweeperen maar ze zijn nog niet op.De membrillo heb ik vanmiddag nog een keer in de oven gehad om nog wat droger te worden. Ik had trouwens ook nog 6 kweeperen van een andere soort deze heb ik apart verwerkt, het duurde veel langer voordat ze kapot kookten en waren veel roder van kleur en ook iets zoeter van smaak Quote
speets Geplaatst: 10 oktober 2015 Geplaatst: 10 oktober 2015 Vanmorgen de gepekelde (deels koudgerookte) en gekookte ham geproefd. Lekker hoor, maar wel (ongezond) zout. Het klinkt zo simpel: ham, paar dagen in de pekel, koken, klaar. Maar het was al met al een heel gedoe, ook door dat roken, maar alle begin is moeilijk Volgende keer draag ik een muts en een oude jas tijdens het roken, en kook ik in de schuur, want na zo'n hele dag in de (gerookte) gekookte hamlucht heb ik er niet zo'n trek meer in, eerlijk gezegd. Nu de Lonzino nog, want daar was het eigenlijk om begonnen. Maar dat duurt nog wel een maandje... Al met al geeft het wel een kick om zelf beleg te kunnen maken van veldvarkens en aanverwanten, want daar is nog niet zo makkelijk aan te komen Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
RobO Geplaatst: 13 oktober 2015 Geplaatst: 13 oktober 2015 zo! 6 liter duivensap gesapt, courgette geweckt Quote
Erny Geplaatst: 13 oktober 2015 Geplaatst: 13 oktober 2015 Duivensap... Dáár krijg ik wel hele rare beelden van in mn hoofd... Quote
HuubvG Geplaatst: 13 oktober 2015 Geplaatst: 13 oktober 2015 (aangepast) Gedroogde, gevijzelde pepertjes in olijfolie. 14 oktober 2015 aangepast door Gast Quote
Indy Geplaatst: 13 oktober 2015 Geplaatst: 13 oktober 2015 4 liter druivensap uit mijn druiven geperst,en daar wijn van opgezet.Ik ben benieuwd. Quote
Old Rose Geplaatst: 13 oktober 2015 Geplaatst: 13 oktober 2015 30 potten Frambozen jam gemaakt, 6 potten framboos/ braam..en 9 potten aardbei met pruimen sap.nu is de vriezer eindelijk ontdaan van al het losse fruit Quote ~ Waarom zou je kinderen wonderen gaan uitleggen terwijl je ze ook een tuin kunt laten aanleggen. ~
RobO Geplaatst: 14 oktober 2015 Geplaatst: 14 oktober 2015 Duivensap... Dáár krijg ik wel hele rare beelden van in mn hoofd... 404 hitjes Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.