Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
15 uren geleden, Mellie zei:

rozenbotteljam de lekkerste jam die er is.

Zie ik het goed? Gooi jij ze gewoon compleet in de pan 🧐

En zeef je de jam dan later? Met een draaizeef ofzo?

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst: (aangepast)

O mooi! Dát scheelt een hoop werk 😅

Hier vandaag een kilo kerstomaatjes ingekookt en in kleine potjes gedaan. Heerlijk!

aangepast door speets
aanvulling
  • Like 1

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

druivensap/diksap 

Er zaten dit jaar zoveel pitten in de druiven, het is sowieso niet bepaald een pitloze druif maar 4 a 5 pitten in een niet al te groot druifje eet niet lekker. Dan maar koken, zeven, iets inkoken en in flesjes.

• Like 1
Geplaatst:

3 potten appel Rabarbercompote gemaakt en het begin van de rabarber taart. (Heb gisteren bij masterchef een rabarbertaart gezien obv biscuitdeeg. Is allemaal op de gok, maar ik gok erop dat het lekker wordt )

Geplaatst:

Als het gelukt is, zal ik een recept delen. Is een probeersel. Ik ben dol op Italiaanse melanzane. (Is gewoon Italiaans voor aubergine) geen idee of het gaat lukken.

• Like 1
Geplaatst:

6225e642efafbcb3e91263a71c95c5b9.jpg

7 kg tomaten, ui, knof, oerprei, 1 bloody hot Turkse peper omdat ik niet meer durfde -want laatste x iets te pittig voor de koters- en diverse kruiden.

Is nog aan het inkoken. Ik ga het vandaag niet meer afmaken. Morgen opnieuw even opwarmen en dan in potten. Tis mooi geweest voor vandaag.

• Like 1
Geplaatst:

4af4f218b014cc76858be4131e4b1003.jpg
@redzebra ik denk dat ik 2 Marokkaanse kookboeken heb -van die flitdingen die weinig voorstellen-, want hier staat het niet in… heb het ooit via een Marokkaanse webwinkel gekocht toen ik net begon met tajines maken. Als ik hem vindt, zal ik het posten. Heb zelf ook nooit die tajine gemaakt, maar elke x als ik het recept tegen kom denk ik: o ja, handig voor de onrijpe vijgen! Maar nooit gemaakt.

De melanzane is klaar. Veel werk zeg en met 3 kg mega veel potjes. Ik hoop maar dat het lekker wordt…

10a80691f7875d51da9b04710725f79a.jpg

bf2050c8fc21d51430e43677cb5bb9ff.jpg

• Like 2
Geplaatst:

Had voor de vakantie al kruiden te drogen gelegd. Eindelijk in potjes gedaanteverandering kruiden en 1 alleen majoraan. Heb net een nieuwe batch thijm en salie te drogen gelegd.

Geplaatst: (aangepast)

De eerste stoofpeertjes in witte wijn met steranijs, kaneel, vanille en een scheutje Ricard. En de laatste tomaten als pasta/pizzasaus. 

0DC5EF27-0EBF-4CDC-8421-A0AB08E89423.jpeg

aangepast door mdubbelm
Nu met foto…
Geplaatst:

Vandaag van onze eigen druiven, begonnen om een druiven likeur te maken.ruim een maand staan dan zeven,en dan door de kaasdoek.en hopelijk een lekker likeurtje.

Morgen een tomatenchutney maken, tomaten liggen al in de pan.

• Like 1
Geplaatst:

De afgelopen week lekker wat gemaakt! 
6 potjes frambozenjam

2 potten Mellie’s paprika salade 

4 potten paprika zoetzuur

4 flessen vruchtensiroop! ( bramen, bessen, franbozen, kruisbessendoor elkaar) 

1 potje walnootboter ( recept Landleven) 

én een wortelcake/taart….maar die is gewoon om gelijk op te ( vr) eten! 

04E5F88C-C001-435C-A1DC-D8D052297C68.thumb.jpeg.8c9b2a63f04681603a595e3f63c3fafd.jpeg

30482238-38FE-46FA-A8A7-6A1BC1361139.thumb.jpeg.3710bf1c585e903431f5a1fa7cff9ac6.jpeg

• Like 4

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...