jootje Posted December 1, 2024 Share Posted December 1, 2024 Baby bear is echt geen naaktzadige pompoen. Waarschijnlijk een verdwaald zaadje van een naaktzadige pompoen. zag wel dat er een naaktzadige pompoen is die Naked bear heeft… 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gitta Posted December 1, 2024 Share Posted December 1, 2024 Op 12-5-2014 om 10:23, geedee zei: naaktzadige pompoenen tegen gekomen: Triple Treat Baby Bear Lady Godiva Kakai Herakles Gleisdorfer Courge d'amande Styrian Hulles Hercules Styriaca Rankenloze Olkurbis (thea) COMET OLKURBIS(piroska) DANAYA een russische oliepompoen(piroska) De baby bear is geen naaktzadige, lees ik net hierboven. Dus kan uit het lijstje verwijderd worden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
woldistel Posted December 1, 2024 Share Posted December 1, 2024 Geedee is hier sinds 2021 niet meer op het forum geweest, @Gitta Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EdelSpint Posted December 1, 2024 Share Posted December 1, 2024 (edited) 13 uren geleden, Gitta zei: @EdelSpintIk heb dit jaar blijkbaar een naaktzadige pompoen gekweekt. De baby bear. Hier heb ik de zaden van geoogst, maar ook het vruchtvlees van gegeten in een pompoensoep. Dat smaakte prima. Dus daarvan is beide te gebruiken. Van de andere zaden weet ik het niet. Was de eerste keer pompoen voor mij afgelopen jaar. Dank Gitta, voor je reactie. Helaas was ik daar ondertussen achter gekomen (eigenlijk gelukkig, maar gezien het tijdstip toch helaas). Ik had allerlei plannen gemaakt en uitgezocht welke kruising het beste zou werken, uitgezocht hoe het met de genen werkt etc en koos (ook uit voorkeur) om een kruising met Baby Bear te maken, tot ik na het bestellen van wat zaden er achter kwam dat Naked Bear (F1) al een feit is. Haha. Teleurgesteld geraakt. Maar besloten om toch het experiment (nu uitgebreid met andere rassen) vanaf volgend jaar voort te zetten, ook om na (tot 8 ) jaren een zaadvast ras te ontwikkelen die keer op keer te gebruiken. Ben benieuwd! Edited December 1, 2024 by EdelSpint 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
loes Posted December 2, 2024 Share Posted December 2, 2024 Weet je al waar je op gaat selecteren? Ik had Baby Bear op mijn lijstje staan want klein en kan klimmen dus perfect voor een kleine tuin. Nu lees ik over de Naked Bear en ik dacht ook direct aan dubbeldoel. Mijn hoofddoel blijft lekker vruchtvlees en de zaden zijn een leuke extra. De kleine vorm van de Baby Bear is ideaal voor de kleine tuin maar als je gaat voor de opbrengst dan zijn grotere pompoenen beter dus daar zit vast nog een leuke uitdaging in. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts