Jump to content

Naaktzadige oliepompoen

Jooze

Recommended Posts

Op 12-5-2014 om 10:23, geedee zei:

naaktzadige pompoenen tegen gekomen:

Triple Treat

Baby Bear

Lady Godiva

Kakai

Herakles

Gleisdorfer

Courge d'amande

Styrian Hulles

Hercules

Styriaca

Rankenloze Olkurbis (thea)

COMET OLKURBIS(piroska)

DANAYA een russische oliepompoen(piroska)

De baby bear is geen naaktzadige, lees ik net hierboven. Dus kan uit het lijstje verwijderd worden. 

13 uren geleden, Gitta zei:

@EdelSpintIk heb dit jaar blijkbaar een naaktzadige pompoen gekweekt. De baby bear. Hier heb ik de zaden van geoogst, maar ook het vruchtvlees van gegeten in een pompoensoep. Dat smaakte prima. Dus daarvan is beide te gebruiken. Van de andere zaden weet ik het niet. Was de eerste keer pompoen voor mij afgelopen jaar.

Dank Gitta, voor je reactie. Helaas was ik daar ondertussen achter gekomen (eigenlijk gelukkig, maar gezien het tijdstip toch helaas). Ik had allerlei plannen gemaakt en uitgezocht welke kruising het beste zou werken, uitgezocht hoe het met de genen werkt etc en koos (ook uit voorkeur) om een kruising met Baby Bear te maken, tot ik na het bestellen van wat zaden er achter kwam dat Naked Bear (F1) al een feit is. Haha. Teleurgesteld geraakt. Maar besloten om toch het experiment (nu uitgebreid met andere rassen) vanaf volgend jaar voort te zetten, ook om na (tot 8 ) jaren een zaadvast ras te ontwikkelen die keer op keer te gebruiken. Ben benieuwd!

Edited by EdelSpint
  • Like 2

Weet je al waar je op gaat selecteren?

Ik had Baby Bear op mijn lijstje staan want klein en kan klimmen dus perfect voor een kleine tuin. Nu lees ik over de Naked Bear en ik dacht ook direct aan dubbeldoel. Mijn hoofddoel blijft lekker vruchtvlees en de zaden zijn een leuke extra. De kleine vorm van de Baby Bear is ideaal voor de kleine tuin maar als je gaat voor de opbrengst dan zijn grotere pompoenen beter dus daar zit vast nog een leuke uitdaging in. 

• Like 2