Geplaatst: 14 oktober 20205 j @HuubvG er was iemand thuis en pakket is niet bij buren maar ergens een stuk verder in de straat geleverd. Wat mij stoorde aan DPD is dat ze aangaven dat ik getekend zou hebben en het pakket op mijn adres was geleverd, na uitdrukkelijke vraag of het toch niet bij buren was geleverd, waarbij ze me ook niet de handtekening wilden laten zien en zeiden dat ik het maar moest oplossen met de leverancier. En zoals je zegt die bezorgers hebben het druk en er kan al iets mislopen maar dat wil niet zeggen dat het bedrijf moet doen alsof hun neus bloed, het ging over een aanzienlijk bedrag. Maar eind goed al goed, en niet omwille van DPD En het is een klaagbank voor iets , dat lucht ook een beetje op. 14 oktober 20205 j aangepast door redzebra
Geplaatst: 15 oktober 20205 j Ja idd voor mensen die naast drukke wegen wonen, zijn elektrische auto's wel veel beter, veel minder geluidsoverlast. Dat is één van de belangrijkste redenen dat wij ook gaan verhuizen (naast een grotere tuin).
Geplaatst: 15 oktober 20205 j @redzebra, zoiets heb ik ook eens met DPD gehad maar dan als ontvanger. Het pakketje was bij onze buren afgegeven en bij ons lag een briefje in de bus. Het pakketje was echter niet voor ons maar voor 2 huizenblokken verderop, totaal ander huisnummer dus de bezorger had behoorlijk met zijn neus gekeken. Ik heb het pakketje toen natuurlijk netjes afgegeven maar die vrouw was ook al de hele middag aan het bellen geweest met DPD en de leverancier. Daar stond wel in het systeem dat het pakketje bij de buren was afgegeven maar zij had geen briefje in de bus dus ze wist niet bij wie. DPD zou gewoon een klacht moeten aannemen over de bezorger en deze aan de leidinggevende doorgeven.
Geplaatst: 20 oktober 20205 j Op 19-9-2020 om 20:13, Amrutten zei: Zakjes zaad gekocht. Er zou plus/minus 40 pillen en 300 zaden in moeten zitten. Wat zit er in: 31 en 269. Dat is niet plus/minus, verdorie. Dat is gewoon te weinig. Ik heb de firma een mailtje gestuurd. Hééééél benieuwd of ik daar iets op hoor. Nou, nou. Probleem is gedeeltelijk opgelost. Heb het mailtje van 19 september nog maar eens gestuurd, vorige week. En vandaag, envelop met zakje zaad. Verder geen bericht o.i.d. Betreft de zaden van 40 stuks voor € 3,95, waarvan er maar 31 in het zakje zaten. Firma gaat voorlopig (jaar of 3), van mijn wishlist af. Bestellen is vaak drama, maar zelf afhalen gaat ook niet altijd goed.
Geplaatst: 20 oktober 20205 j Even te hard op de lage kas geleund vermoeid na het mest kruien. Ruit kapot en snee in mijn hand. Gelukkig is mijn hart op het minimum afgesteld, want ik slik ook flink wat bloedverdunners..... Het is een mooi systeem die eenruiters, maar elk jaar breek ik wel wat. De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 20 oktober 20205 j Och Patrijs toch! Dat is wel een klaag waard ja. Sterkte met je hand. En hoop dat je de kas weer kunt repareren! wees bevriend met kleine dingen
Geplaatst: 25 oktober 20205 j zeurklaagje: per ongeluk spekjes van AH gekocht gewogen voor en na bakken: van de 125 gram a euro 1,80 is nog 70 gram over rest was water dus 1,80/70 X 1000= euro 25 per kg de ossehaas kost hier bij de prima maroc slager 40 euro per kg
Geplaatst: 26 oktober 20205 j Hele weekend gepoogd het plafond in de woonkamer te sauzen. Wat een bagger resultaat. Overal bobbels en strepen. En de bank staat nog steeds buiten met een zeiltje er over tegen de regen. En toen brandde mn nieuwe dweiler ook nog door! Mag ik even huilen?
Geplaatst: 27 oktober 20205 j Die nieuwe berichtenbox werkt voor geen meter. Ik heb hier iemand in huis die overal op klikt, dus opeens staat dan moestuinforum open en ben je de volgende keer je nieuwe berichten kwijt. Ik las zo onlangs vluchtig een bericht van iemand met rode tulsi plantjes, wel wat ver weg, maar er is geen gewoon berichtenoverzicht meer, dus ik kan het berichtje nergens vinden. Nu stond forumpagina weer open en ik vind dus geen berichtje meer. https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Geplaatst: 30 oktober 20205 j Vanochtend was het droog, en ik had even tijd, dus ik dacht ik ga maar weer een rijtje zoete aardappels oogsten. Kom ik op de tuin: Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 10 november 20205 j Ik had me heel erg verheugd op iets tuinerigs, natuurlijk ook rekening gehouden met ‘het gaat niet gebeuren’. Nou dat laatste is inderdaad het geval. En nu ben ik effe verdrietig en pissig enzo. Ga even zwelgen in zelfmedelijden, en dan lunchen. 😉
Geplaatst: 10 november 20205 j hoi, sorry, ik heb m even niet, iets tuinerigs gaat niet gebeuren? wil je er over praten? welkom hier in Haarlem voor een goede maaltijd en gesprek hoor!
Geplaatst: 10 november 20205 j @Amrutten, hier op het forum mag je je hart ook luchten hoor, eigen lunchpakketje opeten. Gooi het eens in de groep zou ik zeggen, het gaat per slot over tuinerige dinges, dus vertel: 'wat gaat niet gebeuren (of is inmiddels al niet gebeurd)'
Geplaatst: 10 november 20205 j Ik had een aanvraag gedaan voor een perceel op een ander complex. En dat is niet gelukt. Geen wereldschokkende toestand dus. Maar toch iets waar ik me op had verheugd. Lunchpakketje is op, en de planning voor komend jaar is in de maak.
Geplaatst: 10 november 20205 j Ik had al een vermoeden. Wellicht heb je het al ergens vermeld, maar ja, er wordt zoveel vermeld hier. Ik kan niet alles onthouden. Sneu, dat wel. Wie weet in de toekomst, zei hij hoopvol positief.
Geplaatst: 21 december 20205 j Lang niet geklaagd hier, het gaat zeker heel goed in Nederland e.o. Nou, hier gaat het niet goed. Tijd voor een verse klaag: Albert Heijn, vaarwel. Lekker makkelijk, zelf je boodschappen afrekenen bij de zelfscankassa. Meestal lekker snel ook, niet hoeven wachten in de rij voor de gewone kassa. Behalve sinds een weekje zo. Drie van de vier keren moet ik wachten vóór het afrekenen, want ik kan gecontroleerd worden. En wórd gecontroleerd. Dat schiet niet op, er is iets, ik voel het, maar weet niet wát er is. Eergisteren aan een medewerker gevraagd hoe dat kan. Een steekproef vind ik oké, maar drie van de vier keren, waarom? Nu schijn ik dus in het systeem terecht gekomen te zijn, waardoor ik extra gecontroleerd word. Er zou iets gebeurd zijn waardoor dit nodig is, zegt medewerker. Het kan wel een maandje of zes duren en dan zou het weer 'normaal' zijn. Mijn conclusie dat ik in het vervolg beter naar de gewone kassa kan gaan wordt beantwoord met de opmerking dat ik dan wel langer moet wachten. Het is nu eenmaal zo en medewerker kan het ook niet helpen. Gisteren geboodschapt, lekker vroeg in het ouderen uurtje, lekker rustig, maar wel: controle. Vanochtend hetzelfde verhaal, ik heb de zelfscankassa dichts bij de balie gekozen, daar staan de baliemedewerkers lekker dichtbij. En ja hoor, net als ik wil gaan betalen komt weer dat schermpje met de tekst dat ik mogelijk gecontroleerd kan worden. "Momentje" zegt de medewerker en begint mijn boodschappen te scannen. "Laat maar" zeg ik, laat de boel liggen, het karretje staan en vraag of het hekje open kan, zodat ik eruit kan, liefst zo snel mogelijk. "Kan niet" zegt ze, dus ik wandel zo rustig als ik kan naar een van de kassa's en loop langs de klanten de winkel uit. Om voorlopig daar geen stap meer binnen te zetten. Maar daarmee ben ik er nog niet. Wel dat de dichtstbijzijnde super maar een paar honderd meter verderop is en dat ik me daar ook heel goed kan redden. Maar de vraag 'waarom' is niet beantwoord, waardoor ik me suf pieker wat er gebeurd zou kunnen zijn. Opzettelijk de boel flessen, het komt niet in mij op. Maar als ik goed terug denk, weet ik me wel twee voorvalletjes te herinneren... 1) een paar weken geleden Ik doe de boodschappen in het verplichte karretje, die paar boodschapjes kunnen mooi in het bovenste blauwe bakje, uitklapbare blauwe kunststof flap omhoog, dat valt er niets uit. Muts op het hoofd, mondkapje voor, bril niet op. Boodschappen uitpakken, scannen en betalen. Draai ik me weer om en zie een medewerker voor mijn karretje staan, dezelfde medewerker als vandaag, met valse blikken in mijn karretje en naar mij kijkend. Kijk ik in mijn karretje, ligt daar een pak melk. Over het hoofd gezien, zelfde kleur als het blauwe plastic bakje. Voel me betrapt, maar reken alsnog het pak melk af en ga. Zo had ik het ook gedaan als medewerker er niet bovenop had gestaan, waarom zou ik een pak melk willen stelen, kom op. 2) iets korter geleden Naast de andere boodschappen, bij de groente afdeling een knolvenkel in het karretje doen. Heb ik zomaar eens zin in en de knolvenkel uit eigen tuin was niet veel dit jaar, dus. Samen met de andere boodschappen naar de zelfscankassa, de knolvenkel op de weegschaal leggen, zoeken bij groente tot ik 'knolvenkel' tegenkom (achteraf had ik dat niet hoeven doen, want deze heeft een vaste prijs en die had ik ook op kunnen zoeken bij de zelfscankassa, maar goed). Zo gauw ik iets zie dat met 'kno' begint, laat ik de bon uitprinten. Er staat maar één ding dat met kno begint, dus móét het wel de knolvenkel zijn, neem ik aan (bril niet op hè, vanwege het mondkapje). De hele boel afrekenen, zie ik tot mijn schrik 'knoflook' op het scherm staan. Dus ik de medewerker wenken, en die vindt het duidelijk heel merkwaardig dat ik een 'venkel' voor 'knoflook' aanzie, want AH noemt het venkel in plaats van knolvenkel. En weer die hoofdschuddende, beschuldigende houding van die medewerker. Sindsdien heb ik bijna net zoveel controle gehad als ik boodschappen deed, dus Appie gaat me het komende halfjaar niet vertrouwen?! Volgens mij zijn de voorvallen 1 en 2 de aanleiding, ik weet het anders ook niet. AH wil het niet zeggen. Doei Albert Heijn, vaarwel en loop van mijn part naar de pomp.
Geplaatst: 21 december 20205 j tsja, vervelend, kun je geen 3 weesgegroetjes doen of zoiets? (maar ergens ook wel begrijpelijk, je wilt niet weten waarom de ah medewerkers iha zo wantrouwig zijn geworden....ik stond van de week achter een dame met veel goud die 4 van de 7 producten was vergeten te scannen en vervolgens een grote mond had tegen de winkelmevrouw die haar beleefd aansprak) (tussen haakjes 2: ik ben ook geen fan van winkelketens die een rode kool inkopen bij de boer voor euro 0,095 en verkopen in de aanbieding voor euro 1,79) en jonagold inkoop bij de teler/warenhuis voor euro 0,671 en in de schappen voor euro 2,19 en een bedrijfsresultaat van 813 miljoen euro in het 3e kwartaal)
Geplaatst: 21 december 20205 j 25 minuten geleden, HuubvG zei: Gisteren geboodschapt, lekker vroeg in het ouderen uurtje, lekker rustig, maar wel: controle. Ik wist niet dat het nog bestond ik vermoed hier in België niet meer . Bij de eerste golf wel degelijk en heb me er ook in geërgerd . De oudere krijgen speciale openingsuren dat ze alleen binnen mogen geen enkel probleem mee . Maar dan dat ze dan op dat uur gaan winkelen en geen enkel probleem als het niet lukt en daarna gaan winkelen iets later ga dan toch tijdens kantooruren winkelen tijdens de week . Zo had ik er zelf eens geen erg in gehad dat het al vrijdag was doordat ik in een continu systeem werk . Dus ik moest wel de zaterdag voormiddag om wat zaken om het weekend door te komen stond met de laten. Een lange rij aan het aanschuiven en tot mijn ergernis de helft de pensioenleeftijd al overschreden en met zijn 2 terwijl de voorschriften wel zijn kom alleen winkelen ,ja zij kunnen er ook geen erg in gehad hebben maar toch niet allemaal . Vorige week vrijdag om 11 uur gaan winkelen een gepensioneerd koppel goed zo binnen kantooruren . Maar wel met zijn 2 en regels alleen gaan winkelen op zich geen problemen mee . Het is hier verplicht dat iedereen die de winkel binnenkomt een winkelkar neemt . Gangen zijn breed genoeg om elkaar te passeren natuurlijk als je als koppel elkaar elk met een kar ben kunt je gemakkelijk een gang afzetten om schuin tegen elkaar te plaatsen en dan wat uitleg te vragen over wijn en terwijl kar vasthouden.. Een tijdje gewacht hij had al zeker gezien dat er mensen stonden te wachten (10 tal) ,tot er iemand riep mogen we passeren direct met kin tot op de grond heb toch respect voor elkaar .
Geplaatst: 21 december 20205 j @HuubvG,Ik heb eerlijk gezegd geen ervaring met de zelfscan van de appie maar hoe weten ze wie je bent? Als dat gelinkt zit aan je bonuskaart dan helpt een nieuwe bonuskaart misschien. 21 december 20205 j aangepast door loes
Geplaatst: 21 december 20205 j @loes, Ja maar zo wil ik toch geen boodschappen doen? Ik heb mijn bonuskaart onbruikbaar gemaakt en weggegooid. Verder de goede tip van @RobO opgevolgd en AH driemaal een weesgegroetje toegewenst. 1 uur geleden, RobO zei: 813 miljoen euro in het 3e kwartaal Die eu 180 a 320 per maand van mij kunnen ze wel missen dus.
Geplaatst: 21 december 20205 j Nee zo wil je inderdaad geen boodschappen doen maar je zal toch ergens boodschappen moeten doen en bij andere winkels met zelfscan hebben ze ook dit soort fratsen. Voor mij wel weer een extra reden om gewoon bij de kassa te betalen, lekker ouderwets maar zonder gezeik en als er iets niet goed wordt aangeslagen is dat niet mijn schuld. Die handscanners zijn ook niets voor mij, daar ben ik veel te warrig voor. Laat mij maar gewoon mijn geschreven boodschappenbriefje volgen, alles op een band flikkeren, weer in de kar flikkeren en dan bij de fiets tetris ik alles wel passend.
Geplaatst: 22 december 20205 j @loes "bij de fiets tetris ik alles wel passend" 🤣🤣 (oja, nog vergeten dat Delhaize in de appie zit tegenwoordig, ik ken ook veel andere combi's waarbij de buitenlandse partner de nederlandse goed leegtrekt, we wonen hier bijvoorbeeld vlak bij Tata)
Geplaatst: 22 december 20205 j (het lijkt wel een virus) Nou ja, dat inpakken lukt bij mij altijd wel. Opvouwbaar tasje altijd bij me aan de sleutelhanger, Is al ingepakt voordat de kassajuf vraagt of ik het bonnetje mee wil. Wel is het zo dat ik bijna dagelijks mijn paar boodschapjes doe, omdat ik zo mijn dorst/honger onder controle kan houden. Als ik voor een hele week boodschappen zou doen, zou een te groot gedeelte daarvan dezelfde dag nog op gaan. En ze hebben liever volle karren, vooral nu. Zo meteen ga ik weer, keuze uit Lidl en Jumbo, gewoon langs de gewone kassa, net als Loes. Mocht ik weer naar appie gaan, al is het maar voor dat lekkere stevig brood meergranen, dan zonder pasje en langs de gewone kassa.
Geplaatst: 22 december 20205 j Ik gebruik meestal de zelfscans in de supermarkten, vind het zeer handig. Meestal ga ik naar Delhaize, gaat vlugger dan de kassa en alles kan ik al direct tetrissen in mijn plooibox. Nu met corona ook geen last van contact met de bediende. Hier nog maar enkele keren controle gehad. Ik denk dat zolang alles goed gaat, krijg je weinig controle. Gaat het eens fout, dan zit je met de gebakken peren en zul je veel controle krijgen. Ergens wel te begrijpen want ik denk dat verleiding om te stelen bij een zelfscan wel veel groter is aangezien het zo gemakkelijk gaat. De mensen die eens onbewust een vergissing begaan, hebben dan pech.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.