Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #4

Featured Replies

Geplaatst:

Mijn oude Duitse buurvrouw heeft de tien stekken olifantsgras gehalveerd die tussen mijn schutting en het grensmuurtje opgroeiden. De reden: een blaadje was een millimeter over de grensmuur gegroeid. Wat ze heeft gedaan mag niet, maar ik kan het niet terugdraaien 😟

IMG_20210805_200640.thumb.jpg.f187c1f9cca111b899770d1b10b7f13d.jpg

IMG_20210805_202312.jpg.c434dbc4655aae382a7bf462ca8e1c4b.jpg

Ik hoorde haar met iets bezig, en ik weet hoe ze is, dus ik ben direct op de schutting geklommen (stevige zelfbouw) en toen ik zag wat ze deed, ben ik gaan schreeuwen dat ze moet stoppen (ze is vrijwel doof). Maar het was al te laat. Daarna heb ik schreeuwend geprobeerd uit te leggen dat het gestoord is wat ze heeft gedaan. De hele buurt kon meegenieten, ook omdat ik met kop en schouders boven de schutting uitstak.

Ik was WOEST, want dit soort grensoverschrijdend gedrag -letterlijk! - vertoont ze iedere keer weer. 

Ik ben wel bedaard en heb met haar dochter afgesproken dat als moeder komend voorjaar nog leeft, we in de voortuin een draadhek van een meter hoog zetten. Dan kan er niets over de grens hangen, en heeft ze geen excuus meer voor haar vernielzucht.

De strook tussen schutting en muurtje in de achtergrond moet ik maar als verloren beschouwen. Door de schutting heb ik een tijdje in de illusie geleefd dat ik van de bemoeizucht af was, maar het houdt gewoon nooit op. 

Geplaatst:
Op 27-7-2021 om 19:23, HuubvG zei:

Wat doet al dat ongedierte toch op deez aardkloot?! ;)

Morgen eens heel vroeg naar de moestuin gaan? Of leeuwen / tijgers aanschaffen dan maar? O ja, urine van roofdieren zou ze af kunnen schrikken. Maar dat mag helaas niet meer vervoerd worden.

Urine van menselijke mannen is niet sterk genoeg?

Broer Konijn, yummie. 

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

Geplaatst:

Nou… heel aardig werkt dat vind ik. Tegen slakken, rupsen en ander gespuis. Je moet t alleen niet over delen gieten die je daarna nog gaat eten.
(Wij verdunnen ca 1 op 10 delen water)

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:

Ik heb het weleens gedaan tegen katten in de tuin. In een oude gieter plassen en rondom de tuin uitgieten.

Op de volkstuin van weleer plaste ik weleens in mijn schuurtje in een urinaal en - ander onderwerp - leegde deze in de compostvaten. Het werd niet gewaardeerd, ik werd er fijntjes op gewezen dat er een toilet op het complex was...

Geplaatst:

Hahahaha. Crea Henk!
Wij gebruiken het bij N-aanbidders: kolen en sla.
Ik heb nu voor het eerst net-loze kolen. En toch niet opgevreten. Nog wel leuk om es een test mee te doen.
Verhips. Over testen gesproken, ik moet ff gaan kijken hoe t staat met het tussen tegel-tuinierproject. Water geven was vast een goed idee geweest [emoji51]

wees bevriend met kleine dingen

• 1 maand later ...
Geplaatst:

Hier doe je het niet voor. Soms is de natuur (dit keer in de vorm van meeldauw en suzukivlieg) je te slim af.

mislukt.thumb.JPG.48f16da00901dcd44ea92a574ea44e3b.JPG

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

Allemachtig, dat is sneu. (De hele kliko vol?)

Maar, hoe ziet een druif eruit, na beschadiging door de Suzuki vlieg?

Misschien niet meer geschikt als tafeldruif, maar misschien nog wel geschikt voor het maken van wijn?

(Je leest het al: ik heb gelukkig nog geen ervaringen met die vlieg. Herkennen van de beschadigingen is wel nuttig, voor ooit. Liever: nooit)

Geplaatst:

Echt niet leuk Frans. 😟

Geplaatst:

@henkg

Geen kliko vol Henk maar wel enkele tientallen kilo's.

Op het oog  lijken de symptomen van de aantasting door de suzukivlieg wat op lamsteligheid. Het grote verschil is echter dat waar bij lamsteligheid de steeltjes van de bessen bruin worden en verdrogen die bij een aantasting door de suzikivlieg groen blijven.

suzuki2.thumb.JPG.518dd743029b5caf45f7942ba751823e.JPG

suzuki3.thumb.JPG.c4c019958362964220c049de40f21e69.JPG

Aangetaste druiven smaken niet lekker of zelfs zuur dus alleen daarom al ongeschikt om nog te gebruiken voor wijnproductie. Zelfs de merels laten de bessen die het meest zijn aangetast tot het laatst hangen  (bovenste plaatje).

Geplaatst:

Kan niet meer met ipad forumen 😭 Geen foto's meer zichtbaar en kan geen brichten plaatsen. Gedwongen via de laptop, die eigelijk alleen voor het werk is. En kan niet meer blind typen, door de Duitse toetsenbord.

Geplaatst:

@Frans Mijn zwager had het er ook al over dat bij all zijn kennisen de druiven de zelfde symtomenen hebben. Die hebben ook alles weg kunnen doen.

Afgelopen weken waren zwaar ellendig hier, vandaar weinig reacties van mij. Schoonvader heeft een hartstilstand gehad. Reanimatie heeft een te lange tijd geduurd. Pas na 40min in de ambulance weer een hartslag. Helaas was de schade daardoor te groot, er was geen hersenactiviteit meer. We hebben in het ziekenhuis een aantal dagen later afscheid van hem moet nemen op 66jarige leefdtijd. Afgelopen woensdag is hij op een natuurbegraafplaats te Arnhem begraven onder een heideveld. Erg mooie plek om daar te mogen liggen. Je mag daar geen gedenksteen plaatsen omdat het een natuurgebied moet blijven. Dus er ligt een houten schijf op met zijn voornaam. 

Geplaatst:

Jemig, wat treurig @rorror. Sterkte gewenst, ook voor je partner. Het enige mooie aan je bericht is de natuurbegraafplaats, wat fijn dat jullie gekozen hebben voor zo'n natuurlijke manier van begraven. 

Geplaatst:

Gecondoleerd @rorror - dat is echt veel te jong. 

Geplaatst:

Gecondoleerd Rorror

2 uren geleden, Jane Doe zei:

Kan niet meer met ipad forumen 😭 Geen foto's meer zichtbaar en kan geen brichten plaatsen. Gedwongen via de laptop, die eigelijk alleen voor het werk is. En kan niet meer blind typen, door de Duitse toetsenbord.

Toetsenbordinstellingen kan je aanpassen ;) 
Dan komen de letters niet meer overeen met wat er op de toetsen staat maar dat maakt met blind typen niets uit. Dat deed ik altijd toen ik in belgie woonde want Belgen hebben net een ander toetsenbord dan Nederlanders. 

Geplaatst:

Gecondoleerd Rorror. 

Geplaatst:

Gecondoleerd@rorror

Ik kan ook al ongeveer een week geen foto's meer zien die via de website zijn geplaatst, foto's van gebruikers die via tapatalk posten kan ik wel zien.

• 2 weken later...
Geplaatst:

zeurklaagje:

horeca te H heeft het moeilijk...

bestel ik een tapbiertje, is alles op/uitverkocht/afgesloten...alleen nog flesjes chouffe... 6 euro pffff

Geplaatst:

🤣 nee hoor, 17 uur is winetime/beero'clock hiero

Geplaatst:

De walnotenboom van de buurman die ieder jaar goed is voor duizenden noten. Hij lust ze niet en  laat het aan mij over ze weg te geven (je moet ze dan wel zelf oprapen :))

Dit jaar hoeft dat niet want door een schimmelaantasting  zijn ze voor bijna 100 % mislukt.

noot1.thumb.JPG.c171b0ca84e020f804dd6c644ed84805.JPG

noot2.thumb.JPG.f8153e8aa9ab195c485310987927f333.JPG

noot3.thumb.JPG.d1640d2c152ed38b3b3d5f129068173f.JPG

• 2 weken later...
Geplaatst:

Wie doet dit nou? 🥺

Zouden de muizen - naast alle kippenvoer - trek hebben gehad in iets hartigs??

Er hingen tientallen limónpepertjes aan de struikjes. Ik heb er nog 4 over, plus die 6 aangevretene!

Dat moet toch wel flink branden in die bekjes... en kontjes...

Net goed. Rotbeesten !%&?@#"*

DSCF9043.JPG.24628f2123f69be427a4351c599e531a.JPG

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

pff, weer wat geleerd, ga morgen de laatste papr en pepr halen

klaag: onze Bosch oven van 1 jaar en 4 dagen oud koelt de ovendeur met een ventilator

die blijft nu 24 uur draaien...dus iets stuk

maar wat?

Geplaatst:
  • Auteur
Op 17-10-2021 om 11:37, speets zei:

Wie doet dit nou? 🥺

Zouden de muizen - naast alle kippenvoer - trek hebben gehad in iets hartigs??

Er hingen tientallen limónpepertjes aan de struikjes. Ik heb er nog 4 over, plus die 6 aangevretene!

Dat moet toch wel flink branden in die bekjes... en kontjes...

Net goed. Rotbeesten !%&?@#"*

DSCF9043.JPG.24628f2123f69be427a4351c599e531a.JPG

Dat doen ze bij mij ook @speets En ze hebben zeker hun voorkeuren voor bepaalde pepertjes. Zo kan ik de pepers echt ook niet laten afrijpen in mijn huisje, want dan denken de muizen dat ze voor hen zijn. Mijn Lemondrops beginnen nu ook eindelijk geel te worden dus hoop dat de kasmuizen ze nog even alleen laten.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.