Geplaatst: 2 juli 20223 j Ik bedoel dat als ik bij een topic wat schrijf, en even naar een andere site ga zonder de reactie te plaatsen, de editor mijn reactie onthoudt. Ik kan de reactie dan alsnog aanpassen/plaatsen zodra ik terugkom op de pagina. Of de editor 'clear' maken en opnieuw beginnen. Bij blogs werkt het niet zo: even weg van de pagina en alles is weg. 2 juli 20223 j aangepast door fre3ke
Geplaatst: 4 juli 20223 j covid is gearriveerd... & ik ben er nogal goe ziek van. ook mijn zoontje van 3 begint er van te hebben precies.. Levensmotto : Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. 😀
Geplaatst: 4 juli 20223 j Ach gossss… veel beterschap. Hopen dat ie snel ophoepelt. Uchu uchu hopelijk valt het allemaal mee [emoji257]
Geplaatst: 5 juli 20223 j Op 2-7-2022 om 17:23, rorror zei: Wat naar @fre3ke Is dit de editor waar je het over hebt? Ik zie deze editor bij blogpost op pc/laptop. Op mobiel of tablet, krijg je een kleinere versie: @Jorg Zijn deze opties nieuw bij blogpost? Aangezien deze teksten niet naar het Nederlands zijn vertaald destijds? En bij oude blogpost, staat er bij mij nog niks ingevuld. @fre3ke: zou dezelfde moeten zijn, maar idd schermformaat zorgt er voor dat je een iets andere te zien kan krijgen op verschillende apparaten. @rorror Die zijn er inderdaad bij de vorige update bij gekomen (wel al hele tijd terug). Je moet eenmalig één categorie invullen.
Geplaatst: 5 juli 20223 j @Jorg, klopt, de editor werkt ook bij blogs zie ik. Maar alleen wanneer je nog niets had opgeslagen. Als je al eens hebt opgeslagen en dan aanpassingen doet, slaat de editor die niet automatisch op. Zo is het mis gegaan, juist doordat ik een edit wilde opslaan (publiceren) en blijkbaar de categorie niet had ingevuld.
Geplaatst: 24 juli 20223 j Klaag. Ik wilde mijn voorgezaaide andijvie gaan uitplanten. Gisteren zagen ze er nog heel goed uit. Vandaag bleken ze bijna allemaal opgegeten. Stomme slakken.
Geplaatst: 28 juli 20223 j Als je een moestuin start en eigenlijk vanaf dag 1 al onenigheid hebt met de vereniging. Het bestaat nog!! Complete zwarte grond tuincomplex hysterie You can bury a lot of troubles by digging in the dirt
Geplaatst: 28 juli 20223 j Buren die op vakantie gaan en paardenbloem, wilgenroosjes, Canadese fijnstraal, perzikkruid, haagwinde, brandnetels, distels en veldkers tieren welig en mogen hun zaden overal heen laten blazen. 😶 Vooral de achterbuurman heeft besloten dat ‘onderhoudsvrij’ de nieuwe norm moet zijn. Tegen mn principes ga ik toch het bestuur inlichten, ik ben er na 3 jaar wel klaar mee. Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Geplaatst: 28 juli 20223 j Een rattenfamilie zit aan mijn tomaten. Zelfs in de serre. Reeds hopen tomaten kwijt. Ze beginnen aan de grootste en mooiste eerst en kruipen soms hoog op de planten. Al wat ook maar een beetje rood ziet wordt aangevreten. Nog maar amper 4 tomaten geoogst en een tiental kerstomaten. Eindelijk hun smokkelgang om tot in de serre te komen gevonden. De paar rattenvallen die ik had uitgezet hebben nog niets gevangen. Heb nog een hoop vallen bijbesteld want op deze manier is het bedroevend tuinieren. Idem met de aardappelen. Er ligt nu een grote hoop aangepeuzelde knollen op de composthoop. Zowat 25% van de oogst van de vroege en middel-vroege patatjes zijn verloren. Heel erg is het niet want had toch veel te veel uitgezet dit jaar maar die knollen kunnen ook niet in de grond blijven zitten om bewaard te worden en dus weet ik nog niet of ik ze volgend jaar nog ga kunnen gebruiken als pootgoed. @MSDG vermoedelijk hebben we dezelfde buur.... netels en distels staan hier 2,5m hoog. Nog nooit gezien zo groot. Ga proberen om met een krachtige bladblazer al die zaden naar zijn stuk land te blazen. Als het zo zelfs maar voor een deel weg kan gehouden worden dan is het toch al iets.
Geplaatst: 29 juli 20223 j Bij mij zitten ook ratten aan de tomaten... vallen neer gezet maar die omzeilen ze.
Geplaatst: 29 juli 20223 j Meeste ratten zijn slim en sluw en trappen niet snel in een klem/val (i.t.t. muizen). Met rattenvergif werken in de kas is ook niet aan te raden. Je hebt wel van die zwarte vergifdozen maar in de buurt van groente en fruit zou ik terughoudend zijn. Wat wel kan werken: boerderij-katten. Vroeger vingen deze bij ons op de boerderij met de regelmaat van de klok een rat. Wat wij vroeger ook wel deden: ratje pesten. De rattenpijp iedere keer vol laten lopen met water of vol stoppen met grind.
Geplaatst: 30 juli 20223 j De schade was minder groot vandaag, 'maar' 2 tomaten aangevreten. De pindaboter werd al 2 dagen op rij van de houten rattenvallen afgehaald. Al 2 keer een val dichtgeklapt gehad echter zonder vangst. Ik weet natuurlijk ook niet of het wel een rat was die de pindaboter komt opeten. Als het een muis is kan het zomaar dat die niet zwaar genoeg is om de val te laten afgaan. Vanmiddag 9 extra vallen gezet. Uit zwart kunststof, en die zijn veel gevoeliger dan de houten versie, ik vermoed dat ook een muis zal gevangen worden. Er lopen hier 2 katten vrij rond. Alle dagen komen ze wel met een muis naar huis, soms zelfs een paar. Maar van de ratten blijven ze af. De hond daartegen gaat er wel achter. Gezien zijn nogal groot formaat kan ik die jammer genoeg niet laten doen in mijn moestuin, want dan binnen de kortste keren geen moestuin meer. Als ik een ingang van een rattenhol zie dan plas ik er in 😈 of als het vrij losse grond is dan breek ik de gangen zo ver mogelijk af. 2 augustus 20223 j aangepast door Swa
Geplaatst: 1 augustus 20223 j Gisteren 1 rat in de serre en 1 muis buiten de serre gevangen met de nieuwe vallen. Pindakaas, ze kunnen er niet afblijven. Straks nog eens gaan kijken.
Geplaatst: 2 augustus 20223 j Niets meer gevangen en ook geen schade meer ontdekt. Wel werd de pindakaas van 2 vallen deze nacht nog leeggemaakt, waarschijnlijk nog een muisje. Muisjes kan ik mee leven want ze maken niet veel kapot. Vroeg of laat eindigen die ook wel op het bord van één van de katten. De mieren vinden de pindakaas in de vallen ook leuk want ze helpen met opruimen... Ik laat die vallen wel nog wat staan op een lichtjes andere plaats want mij maak je niet wijs dat die ene rat geen familie heeft.
Geplaatst: 7 augustus 20223 j De allereerste tomaat van dit jaar was bijna helemaal rijp.Tuinburen van enkele tuintjes verderop komen langs samen met familie (broer/zus van de man + partner en kinderen). Ik was in de tuin bezig, hoorde ik de moeder zeggen dat de niet aan andermans eten mogen komen. Ze liepen verder en toch mochten de kinderen wel fruit plukken van een tuintje verderop. Nu weet ik niet of er met dat tuintje nog iets gebeurt, want de beheerder die het onderhoud deed was al 1,5 jaar geleden overleden.Maar dat doet er niet toe.Ze gingen terug naar hun tuintje, en even later hoorde ik dat ze naar huis gingen.Nog wat later liep ik langs mijn tuintje en keek naar de tomaat, maar die was verdwenen.Verdomde kinderen! De ALLEREERSTE tomaat van dit jaar!!! En de moeder zegt wel dat ze er niet aan mogen komen, maar eenmaal geplukt neemt ze die toch mee![emoji2959] Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 15 augustus 20223 j Niet echt een klaag, maar mijn dochter ligt sinds vorige week in ziekenhuis omwille van Covid, de tuin is nu een mindere prioriteit. Dit forum ligt me nauw aan het hart, maar komende weken ga ik niet veel schrijven.
Geplaatst: 15 augustus 20223 j Sterkte met jouw dochter. En we zullen jouw bijdragen gaan missen.. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 16 augustus 20223 j Sterkte @redzebra, beterschap voor je dochter gewenst. Mijn klaag laat ik even voor wat het is, past nu niet hier.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.