Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #4

Featured Replies

Geplaatst:

+1

Geplaatst:

Beterschap voor jullie!

Geplaatst:

+2

Geplaatst:

Ik wil ook even klagen! Had ik vorige week erwten gezaaid in zaaiblokjes, in de koude kas gezet. Wil ik net water geven, alle erwten er vakkundig uit gepulkt!! Ik vind eekhoorns in de tuin heel leuk om te zien.. maar nu niet meer zo

Moet ik ook nog snel nieuwe erwten gaan bestellen, kon de zaaiblokjes niet meer vol krijgen met wat er nog in het zakje zat.

Good things come in small packages

Geplaatst:

Ach, wat een pluimstaartig tuig, Helly! Nou moe. Succes met de tweede poging... misschien ff glasplaatje overheen leggen. Ter ontmoediging?

En Ang, Huub, en Cis + 1

Veel beterschap...

wees bevriend met kleine dingen

• 2 weken later...
Geplaatst:

15 (van de 40)tuinbonen opnieuw moeten zaaien een deel hiervan was verrot kan dit komen door teveel water geven ?

Geplaatst:

yep

• 2 weken later...
Geplaatst:

Grrrr het is hier min 7 geweest. Eergisten. Voor de tweede keer in drie jaar al mijn wisteriabloemen bevroren..zo triest.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Waarom hebben mensen een mailadres, maar lezen hun mail niet ?

Hier word ik zo gallisch van. Regelmatig stuur ik een mail met een simpele vraag,naar gewone mensen zoals jij en ik.

En dan NADA. Na anderhalve week krijg je eventueel een berichtje terug, ja sorry, ik lees mijn mail niet vaak.

Hoezo.... Laat je de post ook dagenlang in de brievenbus zitten, en je telefoon laat je ook rinkelen ?

Een keer per dag je mail bekijken, en binnen 48 uur beantwoorden is dat abnormaal ?

Of in ieder geval even laten weten dat je binnen afzienbare tijd zult reageren ?

Het kan natuurlijk ook, dat het mailadres niet meer werkt. Dat is helemaal vervelend, want dat kun je blijkbaar niet doorgeven aan je contacten of weghalen van de website.

Nu even afkoelen en een heeeeeel beleefde reminder sturen.

Geplaatst:

Nou ik moet zeggen ik kijk ook niet gauw op de e mail al helemaal niet op de telefoon.

Dus misschien een keer in de week maar kan ook best langer zijn.

Iedereen gebruikt toch whatsapp of messenger

Geplaatst:

ik bekijk regelmatig mijn mail, maar wil je snel een berichtje dan even een appje er achteraan in de trant van : bekijk even je mail: en je hebt snel een mailtje terug.

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Geplaatst:

Voor de verandering weer keelontsteking en verkouden

Geplaatst:

Ach meis toch! Veel beterschap.

Klein lichtpuntje mss: het is pas nu, en niet al voor de Mtfd.

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:

Fijn zeg, 'k heb hier weer het een en ander opgestoken en weet wat ik morgen ga doen want: bruikbaar.

Toen ik las dat er een halve kruiwagen aan compost/mest in het plantengat gaat voordat de pompoenplant volgt moest ik even hartelijk lachen: mijn moestuin heeft nog nooit een kruiwagen gezien. Het zijn simpelweg te grote hoeveelheden die genoemd worden. Kan het balkonneke niet aan. En toch staan er al zeker 10 komkommerplanten lief in een pot te groeien, 5 á 6 gourgette-planten...o jee, het wordt weer echt schipperen met de ruimte komende maanden : leuk!

Maar wacht, het is de klaagbank hier : nog even een klein klaagje dan doen: De regenton is nog steeds half leeg

Geplaatst:

We hebben nieuwe buren, en daarmee ook een nieuwe buurkat. Deze heeft de bietjes volledig uitgegraven , Gelukkig kon ik 6 weer terug zetten, maar ik zal opnieuw moeten zaaien nu .

Geplaatst:

action heeft kattenschrik, werkt ok

Geplaatst:

Gisteren prei en spinazie gezaaid, vandaag waren de rijtjes veranderd in een kattenbak.

Geplaatst:

ai!

en als je er wat stukken gaas over zet?

wij maken halfronde bogen van gaas, horizontaal neergelegd, 50 cm hoog, 80 cm breed, vakjes aan het eind half doorknippen en in de grond laten haken

meter_luxor_tuingaas_1.jpg

Geplaatst:

o, dat is een goed idee, ik had er nu gaas over gespannen (volgens de buuf is het niet haar kat ) tot nu toe blijft ie er ook uit. Het graaft niet zo fijn.

Geplaatst:

In het vroege voorjaar doe ik dat wel.

Bij de eerste spinazie en mijn uienveld.

Ik dacht dat het nu niet meer nodig was.

Het is mij opgevallen dat de katten hier de fijnst gelegde grond opzoeken.

Mijn buurman legt zijn tuin altijd erg fijn en ik probeer wat kluiteriger te werken. Hij heeft normaal alle katten op bezoek.

En weer on topic:

afgelopen week oud tomatenzaad laten kiemen op de router in de meterkast. Dat werkt super!

Nu heb ik dus zeer lange en gebleekte zaailingen. vergeten….

Het bakje maar verhuist naar de vensterbank en hopen dat nog niet alles gekiemd was.

Geplaatst:
action heeft kattenschrik, werkt ok

Mannen gewoon zelf flink vlaggen.

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

Geplaatst:

Bedankt voor de tip, maar dat doe ik maar niet met alle medicatie die ik slik…..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.