Geplaatst: 20 maart 20223 j Gister op de slaapkamer een mega grote hommel gevonden op het gordijn. Uiteindelijk een glas overheen gezet, een kartonnetje eronder geschroven, en weer naar buiten gezet. Deze hommel leek af en toe het glas te willen steken, zat ook wat vocht op het glas. Uiteindelijk dus buiten los gelaten. Vanmiddag vond ik hem dood op de grond liggen, wou er nog een foto van maken, toen ik terug kwam, was deze gok ik weggewaaid. Nu na wat onderzoek, ben ik erachter dan het een steenhommel was. Compleet zwart behaard met een rode achterkant. De lengte van het beestje was meer dan 2cm, had ze nog niet zo groot gezien. Ik denk dus achteraf dat dit misschien een koninging was. Heel sneu, en baal ervan dat het beestje het niet overleefd heeft.
Geplaatst: 20 maart 20223 j Op 24-1-2022 om 14:48, MSDG zei: @Flupik werk zelf voor een bekende Duitse discounter en wat jij schrijft over dat uitknijpen van boeren is echt achterhaald. Discounters betalen hetzelfde aan inkoopprijzen als full-service supermarkten en zetten dit goedkoper weg omdat de overhead veel minder is van een discount-formule. Ik werk veel samen met de inkoop afdeling en die maken juist steeds meer vergaande afspraken met telers en boeren om exclusieve afspraken te maken. Dit betekent dat de boeren en telers gegarandeerd een afnemer hebben tegen een faire prijs die ze vooraf afspreken, maar ook dat bij een slechte oogst, mindere kwaliteit de afnemer de verplichting heeft om toch af te nemen. Verder, wat heb ik te klagen, veel te weinig tijd en veel te veel te doen in die tuin... Denk je dat AH niet afknijpt. Onlangs nog de jaarlijkse leverstaking, dit keer van Nestlé. Er zijn gewoon misschien vijf inkopers grootste drie; SuperUnie, AH, Jumbo. De twee vier Buchstaben laden komen niet meer als goedkoopste uit de bus, Dirk en Vomar scoren regelmatig beter, zeker met A-merken, want daarmee hebben de Duitsers nauwelijks acties. https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Geplaatst: 21 maart 20223 j @donaldk, misschien geen onderwerp voor de klaagbank. Maar je hoeft mij niet te vertellen hoe het werkt, ik zit er iedere dag midden in! Er wordt maar wat graag geroepen dat het allemaal zo slecht is en de boeren worden uitgeknepen. Ik sluit het niet uit, maar dit is vaak een éénling die zich benadeeld voelt, de tevreden boeren hoor je niet. En sowieso, wat is afknijpen, als je het hebt over een leverstaking dan wilt partij 1 niet betalen wat partij 2 vraagt, en partij 1 die neemt vervolgens dat product niet op en zo zetten ze elkaar onder druk, precies wat een kapitalistische markt doet. Kan je niet leuk vinden, maar is wel de praktijk en mijn inziens prima, zo houdt de keten elkaar scherp. Zoals zo vaak is gebleken is dat de prijs-kwaliteit van de Duitsers veel beter is dan de Nederlandse discountformules, dus puur naar de prijs kijkend, ja, dan heb je gelijk. Neem je kwaliteit mee in je beoordeling dan zie je dat ze weer boven komen drijven. Het enige wat ik te klagen heb is dat er geen goedkoop meer bij is. Bij welke super dan ook loop je met een kwart winkelwagen naar buiten voor €50,-. Tegelijkertijd voel ik het niet te hard in de portemonnee dus echt klagen mag ik niet. M'n wortels zijn 2,5 week geleden gezaaid maar kiemen maar niet, klein leed is ook leed zeg ik dan maar. Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Geplaatst: 21 maart 20223 j Auteur Eergisteren begonnen met de "Fuxtec zaagbok met kettingzaaghouder" in elkaar te zetten. Nou, poehee... dat bleek nog niet zo eenvoudig. Erg summiere montagehandleiding. Verlangen naar de ikea. Wegens onduidelijkheden ging het dan ook meermalen even fout. Gelukkig had ik ook het juiste aandraaimateriaal niet bij me (wel de opgeladen accuboor met bitjes mee, maar had ringsleutels e.d. nodig om bouten aan te draaien) zodat ik de moeren alleen handmatig heb kunnen aandraaien. En daardoor was het losdraaien niet al te erg. Was maar begonnen met nummer 1 en dan verder. Bij nummer 5 aangekomen greep ik mis. Bout nummer 5 is niet aanwezig. Zucht, waarom altijd bij mij? Dus vandaag met Fuxtec Duitsland gebeld (Nederlandse vestiging niet bereikbaar) en het probleem voorgelegd. Kunnen ze niet zelf kijken welke bout het is maar moet ik foto's e.d. opsturen. Lastig, foto van een bout die er niet is. Maar hopelijk leveren ze snel en kan ik verder met de montagepuzzel. Heb ze ook nog aangeraden om een montagefilmpje op YT te zetten. Staan wel filmpjes van de zaagbok op maar alleen als ie al in elkaar zit. Wel op zo'n filmpje ontdekt wat ik met onderdeel nummer 13 moet doen, dat blijkt een hulpmiddel te zijn om nummer 10 en 11 aan te draaien. En hoop dat ik een Fuxtec petje kan lospeuteren, 2 euro aan belkosten en het ongemak. Dat is wel die 8 euro waard lijkt me. En hun logo lijkt natuurlijk op mijn zwarte vosje Zowie.
Geplaatst: 21 maart 20223 j lol M10 10mm lang daarvoor hebben ze toch geen foto nodig. Hun handleiding laat ook niet echt verschillen in lengte zien. Je zou gewoon een M10 boutje kunnen halen en op gepaste lengte afzagen ( zet er eerst een moertje voor op en die trekt dan de draad op de snede goed), gaat sneller zijn dan op hun wachten. Wel balen als alles niet aanwezig is. Of als er ruimte is, wat me lijkt op de summiere handleiding, pak een langere M10 bout draai er een moer 1cm ver op , draai het in je stuk en zet die moer vast. De bout steekt er dan wat uit maar is even stevig. 21 maart 20223 j aangepast door redzebra
Geplaatst: 22 maart 20223 j Poes Cleo heeft vandaag in een onbewaakt ogenblik de eerste Padron pepers onthoofd 🤬
Geplaatst: 23 maart 20223 j @mdubbelm, wat zielig voor je Padronnetjes! Middelen om katten te weren bevatten vaak knoflook en lavendel. Is het iets om deze luchtjes aan de volgende zaailingen te geven? Ik weet niet hoe, maar ik heb geen katten, anders ging ik e.e.a. uitproberen. Of was dat al eens besproken en hield het baasje zélf niet van deze luchtjes?
Geplaatst: 23 maart 20223 j Poes Cleo heeft vandaag in een onbewaakt ogenblik de eerste Padron pepers onthoofd [emoji2959]Bij mij komt er inmiddels zo veel op, dat ik wel een aantal kan missen.
Geplaatst: 23 maart 20223 j Thanks, ik heb er ook nog wel genoeg over. Maar wonderlijk hoe ze de hele dag lijkt te slapen en net als je even niet kijkt.... Nou ja, de plantjes gaan dus weer in de grote verhuisshuffle, nu in de slaapkamer met de deur dicht en deksel eraf. 's nachts weer in de woonkamer met deksel erop. Voor de komende maand (ik weet, ik doe het mezelf aan). En qua luchtjes @HuubvG - ik heb mijn hele leven al katten, maar dit is de eerste die op peperzaailingen knabbelt. Baasje zelf houdt wel van knoflook en lavendel, maar deze 4-potige troela is van weinig dingen echt onder de indruk. Zo bedelt ze elke avond als we de slacentrifuge gaan draaien om sla, maar typische poezendingen zoals kaas, yoghurt, vleeswaren (hier bijna nooit in huis maar als, dan ook niet), daar kraait ze niet naar.
Geplaatst: 23 maart 20223 j Weer ergens een coronabesmetting opgelopen :((. Verklaart wel gebrek aan energie. Partner testte, evenals vorige keer, gisteren negatief. Ondanks vergelijkbare/ergere klachten. Volgens mij heeft hij het ook gewoon (gehad).
Geplaatst: 25 maart 20223 j Hoe doe je dat toch, Jan Roos op twitter ook, maar liefst 3 maal. Dat ik nergens kom heeft toch een voordeel, blijkbaar. https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Geplaatst: 25 maart 20223 j Vandaag op de tuin geweest om te schoffelen, is de schoffel onvindbaar. Zaterdag nog gebruikt, nu foetsie.Vorige maand de spitvork ook al weg...Nu noodgedwongen met een hark moeten 'schoffelen'.. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 25 maart 20223 j @acpronk Markeer/grafeer jij je gereedschap? Als je dan een keer bij de buren op bezoek gaat, is het makkelijker herkennen of iets geleend van jouw er tussen staat. Dit moesten wij vroeger met ons gereedschap op school ook doen.
Geplaatst: 25 maart 20223 j Nee, nooit gedaan. Al 3 jaar geen problemen gehad op ons complex.Maar zit er wel aan te denken ja. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 25 maart 20223 j 1 hour ago, donaldk said: Hoe doe je dat toch, Jan Roos op twitter ook, maar liefst 3 maal. Dat ik nergens kom heeft toch een voordeel, blijkbaar. Als je het echt wilt weten, de eerste keer was omdat mijn moeder met borstkanker in het ziekenhuis werd opgenomen en daar waarschijnlijk is besmet. Niet echt iets waar we voor kozen op dat moment. Het is niet zo dat ik het opzoek en likkend door Amsterdam CS loop, mocht je dat denken. Soms kan het ook gebeuren ondanks dat je heel voorzichtig bent. 25 maart 20223 j aangepast door mdubbelm Dit is de klaagbank. Mopperdemopper
Geplaatst: 25 maart 20223 j Dat weet ik en dat onderstreep ik juist. Ik heb zelf ook een zwakke gezondheid, maar het is mij tot nu toe bespaard gebleven. Sterkte en beterschap. https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Geplaatst: 25 maart 20223 j Het is niet zo dat ik het opzoek en likkend door Amsterdam CS loop, mocht je dat denken. [emoji23][emoji23][emoji23][emoji23]Ik heb hier zo hard om gelachen. Dank [emoji1317] (En tuurlijk denken we dat wel, dat doet iedereen toch?)
Geplaatst: 25 maart 20223 j Ook ik heb erg gelachen om die tekst. Ik krijg daar ook gelijk beelden bij….likkend door het CS! maar ehh..ook beterschap gewenst! Stomme butcorona!
Geplaatst: 26 maart 20223 j Auteur Nou, als ik na het bezoek gisteren aan het Drents Museum alwaar de Frida Kahlo tentoonstelling is gehuisvest (je kunt nog heen!!! Doen! En dan daarna eten bij YuMe....) geen covid krijg dan verklaar ik mijzelf immuum. Vervolg van zaagbokklaag: Hij zit in elkaar (tuurlijk heb ik even een bout gehaald bij den Gamma) maar de volgorde op de summiere handleiding was ook fout dus moest het nog een keer uit elkaar etc. Dus dat mag wel wat uitgebreider. En ook nog geen reactie op mijn mail aan Fuxtec.
Geplaatst: 26 maart 20223 j zo de moment om in actie te schieten in de moestuin & te planten en te doen... heb ik zoooo geen zin... Levensmotto : Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. 😀
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.