Bit Geplaatst: 4 mei 2017 Geplaatst: 4 mei 2017 Uren lang gekropen met een aardappelschillemesje krabben en doen. M'n laatste dagje vakantie Was wel heerlijk weer trouwens. Er maar geen foto van gemaakt; moet nog een heel heel end .....
Waaslander Geplaatst: 4 mei 2017 Geplaatst: 4 mei 2017 Nog wat hakselhout verdeeld in de tuin, nog 1m³ te gaan .Voorlopige sla stelling gemaakt (bato bakken)Erwten eindelijk uitgeplantcourgette plant uitgeplant buiten maar open dat het niet meer vriest want anders word het afschermen .
Nadi Geplaatst: 5 mei 2017 Geplaatst: 5 mei 2017 Onkruid en gras weg gehaald. Late aardappels gepoot. Nog wat geschoffeld en kropsla en radijsjes gezaaid. En gezien dat er er duizenden pruimen aankomen (En dus ook alvast gegoogled wat ik allemaal met pruimen kan maken en inmaken)
Sophie78 Geplaatst: 5 mei 2017 Geplaatst: 5 mei 2017 Pfoe ik heb er weer een potje van gemaakt, ik was een weekend weg en ben mijn plantjes toen vergeten. Alleen ik bleef er een beetje in hangen, dus ik heb ze nu al een week geen water gegeven, gelukkig stonden er al een paar buiten (alleen mijn cherrytomaten hebben het niet gered). Dus laten we maar weer even aan de slag gaan.
Gwen Geplaatst: 7 mei 2017 Geplaatst: 7 mei 2017 Ha, Gaten geboord, palen gezet, beton gestort, gebeitst, veel gebeitst. En nu ben ik moe... Gwen
Claudia69 Geplaatst: 7 mei 2017 Geplaatst: 7 mei 2017 Na een paar dagen ziek binnen zitten toch wat in en rond de tuin gewerkt. Sla uitgeplant, tmaatjes, aubergines en paprika's groter gepot, pompoenen en komkommers verhuisd naar de koude bak, wat ananaskers van tussen mijn wortels gewied (sloeg behoorlijk op dit jaar, geen goed idee om net daar mijn wortels te zaaien) en ruimte vrijgemaakt in een border om in de loop van de week wat bloemen uit te planten.
Claudia69 Geplaatst: 7 mei 2017 Geplaatst: 7 mei 2017 Uren lang gekropen met een aardappelschillemesje krabben en doen. M'n laatste dagje vakantie Was wel heerlijk weer trouwens. Er maar geen foto van gemaakt; moet nog een heel heel end ..... Staat ook op de agenda. De voegen van het terras zien namelijk nogal frisgroen op dit moment. Maar 't zal voor over een paar weken zijn, als de plantjes die straks buiten mogen in de tuin staan.
Carina1966 Geplaatst: 8 mei 2017 Geplaatst: 8 mei 2017 Ik heb de aardappels lekker ingestopt onder vliesdoek. Daar mogen ze de komende twee dagen onder blijven. Hier is twee graden voorspeld, de komende twee nachten. Dus vorst aan de grond. Kaatjes Moestuin https://www.youtube.com/channel/UCbxKcMcCIfcYz1rQPoOZLcA
angela († maart 2025) Geplaatst: 9 mei 2017 Geplaatst: 9 mei 2017 En gezien dat er er duizenden pruimen aankomen (En dus ook alvast gegoogled wat ik allemaal met pruimen kan maken en inmaken) Dan moet de volgende MTFD eigenlijk rond jouw oogsttijd zitten? Voor pruimentaart en zo en de weggeeftafel natuurlijk
DhrGGerardu Geplaatst: 9 mei 2017 Geplaatst: 9 mei 2017 Weet iemand wat ik hier aan kan doen? Mijn courgetteplantjes hangen slap zodra er zon op schijnt (in het kasje). Terwijl de grond vochtig is aangezien ze in een bak met een laagje water staan. Alvast bedankt Groetjes,Gilbert
Gwen Geplaatst: 9 mei 2017 Geplaatst: 9 mei 2017 Ha, Aardbeistellages verder bouwen, en toen waren de accus leeg..... Dus aardbeienplanten maar van verse grond voorzien en alle larves uit de grond zeven. Nu ga ik cacaodoppen als topping proberen. Even kijken of dat de wantsen ervan weerhoudt om eitjes te leggen tussen de planten. En ook nog beitsen van de planken en palen. Verder betegeling eruit halen, verticale wand maken tegen inzakken terras. En boren, veel boren Gelukkig met veel hulp want zelf kan ik niet zoveel meer. Het streven is om na het weekend met de bouw van de kas te beginnen. Dan schiet het al echt op @Gilbert: Je courgettes staan te nat. Uit het bakje halen en op droge ondergrond zetten. En even uit de kas zodat ze niet te warm worden. Gwen
Bit Geplaatst: 9 mei 2017 Geplaatst: 9 mei 2017 Weet iemand wat ik hier aan kan doen? Mijn courgetteplantjes hangen ...... Best een topic opzoeken op het forum onder bv 'Groente' of onder 'Problemen in de moestuin', waar deze vraag bij past, of als je niks vindt waar je kan aansluiten gewoon een nieuw topic openen, dáar. Dit topic waar je deze vraag nu stelt, is daar niet voor en ziet ook lang niet iedereen
mkleinman Geplaatst: 9 mei 2017 Geplaatst: 9 mei 2017 Nieuwe sla gezaaid in zaaitray, extra peultjes gezaaid omdat het rek waar ze aan groeien nog erg leeg lijkt. Ook een tray bietjes daarnaast opnieuw gezaaid en in de rij van bosuitjes de kale plekken opgevuld met nieuwe zaden. Ik vermoed dat ze te droog hebben gestaan. De aardbeien worden trouwens gigantisch! Zo groot heb ik de aardbeienplanten nog nooit gehad. Mijn volkstuinvereniging. Sinds september 2016 600m2 tuin op het complex.
Nadi Geplaatst: 10 mei 2017 Geplaatst: 10 mei 2017 Dan moet de volgende MTFD eigenlijk rond jouw oogsttijd zitten? Voor pruimentaart en zo en de weggeeftafel natuurlijk Dat klinkt als een goed idee
Indy Geplaatst: 11 mei 2017 Geplaatst: 11 mei 2017 Alle tomaten verpot naar grotere potten/bakken. Komkommers op hun plekje gezet, courgettes in de manden geplant, en de lemonappel en olijfkomkommer in wat grotere potjes gezet. Spontaan (achtergebleven zaadje?) opgekomen bietje in het bietjes veldje gezet , muurplantjes weggeschoffeld, en aan de kipjes gegeven.Rondje bladwesprupsjes gedaan, en aan de kipjes gegeven.Opgespaarde koffieprut rond de planten gelegd .Werkt redelijk tegen slakken, als het een dikke laag is, en een redelijk oppervlakte bedekt. Baking soda gespoten tegen luizen.
Mellie Geplaatst: 12 mei 2017 Geplaatst: 12 mei 2017 Ik heb gisteren tomaten in de grond gezet in het nieuwe stukje moestuin en de klimspinazie zaailingen die ik op de 020 moesdag heb gekregen. Na het avondeten heeft manlief de kinderen gedaan en kon ik nog snel mijn rozen in de grond zetten. De jongste telg was het daar niet mee eens overigens. Hij moest en zou gevoed worden, dus die poging is vroegtijdig gestaakt helaas. Als de regen vandaag ophoudt, ga ik een nieuwe poging wagen, de pepers in de volle grond zetten en mijn wedstrijdtomaten naar buiten brengen. Ben benieuwd wat deze dag me gaat brengen! Stiekem toch wel veel zin in.
SuusP Geplaatst: 12 mei 2017 Geplaatst: 12 mei 2017 Gewied (uiteraard...), zomerprei gepoot, vorstgevoelige bloemen uitgeplant, wat overtollige tomaten weggegeven, meloen gesnoeid en de eerste bonen voorgezaaid in een zaaitray. Morgen is het de beurt aan de courgettes en pompoentjes om de volle grond in te gaan, bed is de afgelopen dagen afgedekt geweest om goed voor te verwarmen, hopen dat dat helpt. Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Glenn1ap Geplaatst: 12 mei 2017 Geplaatst: 12 mei 2017 Wat regenbescherming opgehangen en enkele tomaatjes geplant (50 voor te beginnen )
Gwen Geplaatst: 12 mei 2017 Geplaatst: 12 mei 2017 Ha, Vandaag vrij weinig, want er was regen op komst. Dan is het lastig beton storten en beitsen. Heb minimal 5 uur aaneengesloten droog weer nodig om deze klus te kunnen klaren. Verder planten die in het restje kas staan water gegeven en de palen weer onder afdak gezet nadat ik buienradar had gechecked. Gwen
HuubvG Geplaatst: 12 mei 2017 Geplaatst: 12 mei 2017 Gewied en artisjokken uitgeplant in de vollegrond. Water gegoten bij planten waarvan ik dacht dat ze de bui/regen van vandaag niet zouden halen, zoals kruiptijm en aardbeien die op ruggen geplant waren.
Spitskool Geplaatst: 13 mei 2017 Geplaatst: 13 mei 2017 De champagneblad-plantjes buiten uitgeplant, net als de kardoen, vier verschillende soorten alliums en wat wasabi rucola. Daarna aan het peinzen geslagen waar de rest van de vensterbankzaailingen een nieuw plekje krijgen. (Het oog was groter dan de tuin.) Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
Carina1966 Geplaatst: 13 mei 2017 Geplaatst: 13 mei 2017 (aangepast) Ik heb de courgettes, patisson, de pompoenen, de mais en de zonnebloemen in de tuin geplant. En nog wat overgebleven zonnepitten en mais erbij gezaaid. Twee peperplantjes buiten gezet om te kijken hoe dat gaat. ( rest nog binnen) Dat (eh de courgettes en de pompoenen en zo) heb ik even afgeschermd met net en gaas om ze te laten settelen. En ik heb onkruid gewied. 13 mei 2017 aangepast door Gast Kaatjes Moestuin https://www.youtube.com/channel/UCbxKcMcCIfcYz1rQPoOZLcA
Aanbevolen berichten