Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

of wat dingen er uit halen / verdelen over de enveloppen? In die wat ik afgelopen week had, (B geloof ik) zaten bijvoorbeeld best veel zaden tht 2017... Daar zou dus best een deel van uit kunnen. Ook zaten er veel, heel veel bonen in. Dat tikt natuurlijk flink aan in dikte. Misschien een idee om mensen te adviseren om niet al te veel er in te stoppen? Dus bijv. een zakje met 20 bonen, en niet met 200?

Geplaatst:

Envelop C is hier weer flink doorgepluist. Wat zat er weer een hoop leuks in!

Ik was vooral blij met de kangkong zaden. (Dankjewel Mellie!) Nooit aan gedacht om dat zelf in de tuin te telen, al eet ik het vaak genoeg. Ik heb (o.a.) wat pindaplantzaden en pistachezaden in de envelop gedaan. Ik was geen succesheld met het oogsten van deze twee, dus ik hoop iemand anders wel!

Mijn brievenbustactiek heeft ervoor gezorgd dat ik vooral grote, dikke bonenzaden uit de envelop heb gehaald, in de hoop dat de envelop nu weer door de brievenbus van de volgende past. Vrijdag (morgen gaat me net niet lukken denk ik), gaat hij weer richting Opg.

Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.

Geplaatst:

Envelop A is hier vandaag ook door de brievenbus gekomen. Was wat dunner dan B die vorige keer al hier was geweest, dus geen problemen gehad.

Ben hem nu aan het doorspitten en hij gaat als het goed is morgen weer op de post.

Oudholland

Hebban olla vogala nestas hagunnan hinase hic anda thu, wat unbidan we nu?

Geplaatst:

Envelop A ligt ook alweer klaar om morgen naar de post te gaan richting Frank. Zal dus vrijdag of zaterdag aankomen, afhankelijk van hoe PostNL werkt op bevrijdingsdag.

Oudholland

Hebban olla vogala nestas hagunnan hinase hic anda thu, wat unbidan we nu?

Geplaatst:

Nadeel van een doos: je moet thuis zijn als ze langskomen. Bezorgen via buren gaat niet vlekkeloos, vaak vergeten bezorgers een briefje achter te laten waar ze het bezorgd hebben. Lullig als je in een flat woont bijv.

De envelop vind je bij thuiskomst in je brievenbus, wel zo makkelijk.

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Geplaatst:

Envelop C is toch vandaag op de bus gegaan. Als brievenbuspakket zelfs. Ik hoop dat Opg er morgen of overmorgen weer wat mooie zaden in kan vinden.

Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.

Geplaatst:
Misschien een idee om mensen te adviseren om niet al te veel er in te stoppen? Dus bijv. een zakje met 20 bonen, en niet met 200?

Goed idee. Maar ook: als de vlop te vol wordt, dan misschien wat meer van deze zaden er uit halen zonder schuldgevoel

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:
Envelop C is toch vandaag op de bus gegaan. Als brievenbuspakket zelfs. Ik hoop dat Opg er morgen of overmorgen weer wat mooie zaden in kan vinden.

Tof, ben benieuwd

Geplaatst:
Wacht met smart op de enveloppe (B) .

Ik heb hem al niet meer, hij ligt bij Doro68, sinds 29 april... En dat kan ik zo nodig staven met een T&T code.

Geplaatst:
Het was geen verwijt.

Dat weet ik, maar ik wil niet dat hier het idee ontstaat dat ik hem misschien niet heb doorgestuurd, omdat Doro68 niets van zich laat horen hier in het topic...

Geplaatst:
Een doos is maar €3 meer qua kosten en dat is dan gedoeloos verzenden én met een leuke bonus! Er kan meer in!

Er is al een zadendoos op het forum: post344306.html waar zo te zien op het moment minder animo voor is maar laat dat je niet tegenhouden om jezelf aan te melden.

de envelop is ontstaan voor beginners zodat deze voor een klein bedrag zaden kunnen ruilen met mede moestuinders. Een doos is toch al iets minder laagdrempelig. Mocht het brievenbusdoosje niet goed dicht kunnen pak de zaden dan opnieuw in en neem nog wat extra zaden totdat het doosje netjes dicht gaat.

Wanneer je een boete krijgt terwijl het doosje bij het postkantoor is goedgekeurd dan kan je bezwaar indienen. Ik heb dat al 2x gehad en beide keren werd de boete zonder problemen kwijtgescholden.

Voor de beginners onder ons, neem wat extra van de zaden met een THT 2017 ookal kan je zelf niet zoveel speciale soorten terug steken. Natuurlijk niet onredelijk veel! Het is zonde wanneer deze zaden in de envelop blijven zitten. Aan het eind van het jaar wordt de envelop opgeschoond en oude zaden uit de envelop gehaald.

Geplaatst:

Envelop C Ontvangen.

Paste niet door de brievenbus volgens briefje wat er lag. Beetje vreemd want de vorige doos paste prima!!!

Zeker gezien deze amper vol zit... en helaas een hoog aldi gehalte heeft

Zou dit mijn 1e doos zijn die ik binnen had gekregen was ronde 2 een nee geweest en moet even druk nadenken of me wel voor ronde 3 wil opgeven.

De doos gaat gelijk door en zal morgen weer bezorgd worden

You can bury a lot of troubles by digging in the dirt

Geplaatst:
Ik heb hem al niet meer, hij ligt bij Doro68, sinds 29 april... En dat kan ik zo nodig staven met een T&T code.

Nog niks . Zelfs niet eens een PB om mijn adres te weten te komen.

Ik heb een suggestie: als iedereen die er langer dan de afgesproken vijf dagen over doet de envelop door te sturen bij de volgende ronde eens achteraan in de rij wordt geplaatst? Hoe langer je vertraagt hoe verder achteraan? Dat komt hoogstwaarschijnlijk de doorstroomsnelheid ernstig ten goede. Dat beloont bovendien het snelle en collegiale doorsturen, en plaatst het probleem terug waar het hoort.

En nee, dat is niet alleen eigenbelang. Ik vind het OOK moeilijk tijd te maken en ben ook wel eens over de vijf dagen heen gegaan. Ik vind het terecht als ik daar op wordt aangesproken en zo nodig afgerekend. Want als iedereen de envelop twee weken houdt valt het hele systeem in het water.

Geplaatst:

Ik heb al een pb gestuurd aan beheer met de t&t code zodat ze kunnen zien dat hij echt verstuurd is. Ook heb ik doro gepbt en zij heeft toen bevestigd dat hij daadwerkelijk ontvangen is.

Ik baal hier zo van, ik heb mn best gedaan de envelop zsm door te sturen zodat het een beetje vlot blijft gaan en dan krijg je zo iemand er tussen.....

Geplaatst:

envelop B is onderweg naar Dronten naar Nathanja - sorry voor de vertraging door de komst van onze pup afgelopen zaterdag had ik mijn hoofd ergens anders. vorige keer had ik de envelop al na 1 dag doorgegeven ....

Geplaatst:

Niika, ik neem jou niets kwalijk, ik had met opzet je naam uit de quote gehaald. Dit gaat niet over jou, het gaat misschien zelfs niet eens over doro hoewel ik daar onwijs van baal. Het gaat om het principe, we zijn hierin immers van elkaar afhankelijk en ik kan straks niks meer zaaien, het is al half mei. Ik snap dat iemand de laatste moet zijn, maar ik vind ook dat degenen daarvoor allemaal (en niet alleen sommigen) moeten proberen ook de enveloppe zo snel mogelijk door te sturen. Vandaar mijn voorstel voor een nieuw systeem. Ik denk echt dat dat zou kunnen helpen, en zo niet dat het in elk geval alleen degenen benadeelt die zelf daar de oorzaak van zijn. Lijkt me fair.

ps misschien is het ook een goed idee de verzending van de enveloppes iets eerder in het seizoen te starten. Het is immers makkelijker zaadjes nog even te bewaren dan te zaaien als eigenlijk de tijd al voorbij is.

Geplaatst:
envelop B is onderweg naar Dronten naar Nathanja - sorry voor de vertraging door de komst van onze pup afgelopen zaterdag had ik mijn hoofd ergens anders. vorige keer had ik de envelop al na 1 dag doorgegeven ....

Fijn dat de envelop weer boven water is.

Dat je de vorige keer de envelop na 1 dag hebt doorgegeven veranderd helaas niets aan deze vertraging. Dat je met een nieuwe pup je hoofd ergens anders hebt snap ik. voor een volgende keer is het in zo'n geval beter om dit vooraf aan te geven en eventueel een ronde over te slaan.

Geplaatst:
Niika, ik neem jou niets kwalijk, ik had met opzet je naam uit de quote gehaald. Dit gaat niet over jou, het gaat misschien zelfs niet eens over doro hoewel ik daar onwijs van baal. Het gaat om het principe, we zijn hierin immers van elkaar afhankelijk en ik kan straks niks meer zaaien, het is al half mei. Ik snap dat iemand de laatste moet zijn, maar ik vind ook dat degenen daarvoor allemaal (en niet alleen sommigen) moeten proberen ook de enveloppe zo snel mogelijk door te sturen. Vandaar mijn voorstel voor een nieuw systeem. Ik denk echt dat dat zou kunnen helpen, en zo niet dat het in elk geval alleen degenen benadeelt die zelf daar de oorzaak van zijn. Lijkt me fair.

ps misschien is het ook een goed idee de verzending van de enveloppes iets eerder in het seizoen te starten. Het is immers makkelijker zaadjes nog even te bewaren dan te zaaien als eigenlijk de tijd al voorbij is.

Wat is precies je voorstel voor een nieuw systeem?

mensen achteraan laten aansluiten gaat niet helpen wanneer we, zoals eerder voorgesteld, de deelnemers gaan husselen. Ook werkt dat niet vanuit het idee dat mensen de envelop zo veel mogelijk zelf langs brengen om problemen met de post te voorkomen.

Daarnaast worden deelnemers die het te bont maken de volgende ronde uitgesloten. Het is niet dat de organisatie niets zit te doen.

De envelop eerder laten beginnen? nog eerder dan februari? dat is in het verleden geprobeerd maar de ervaring leert dat de meeste mensen dan nog in winterslaap zijn en niet bezig met zaden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...