Jorieke123 Geplaatst: 8 april 2017 Geplaatst: 8 april 2017 Zo zeg, wat een leuke editie weer. Elk jaar hebben we het beter voor elkaar en heb ik meer 'rust' om ook echt met mensen te praten Ik vond het weer erg gezellig, leuk veel geruild ook Superonwijsgeweldig bedankt voor alle zakken suiker, pakken koffie, zakken zout, keukenrollen, en alle verwencadeautjes van chocola enzo. Jet: je kouwe koffie ligt hier nog dus die drinken wij op. Ook heb je geen stek(ken) genomen van die zoete aardappel? Suus (?) je pan (jncl. couscous, maar die komt wel op) staat hier nog. En Wortel: je reuzel staat hier nog, ik geef het morgen aan Anna3 mee die em wil afleveren bij je Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Raquette Geplaatst: 8 april 2017 Geplaatst: 8 april 2017 Nou - het was echt super! Heel gezellig en fijn om een aantal inmiddels toch al vertrouwde gezichten weer te zien en leuke gesprekken te voeren. En dan is ook nog eens mijn peper- en paprikaseizoen compleet gered door Nasuada en Anna3. Dank!! Quote Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com
Ciska Geplaatst: 8 april 2017 Geplaatst: 8 april 2017 Ook hier met de benen omhoog Plantjes zijn inmiddels op hun plek buiten , pepers en tomaten staan hier lekker warm binnen. Uit de bijkeuken klinken gezellig drukke geluiden van onze nieuwe aanwinst tussen de rest van onze dikbillen.Teckels hebben hun buikje ook weer vol en op tafel staat een doosje met allemaal nieuwe zaden...die ik morgen even rustig op mijn gemak ga uitzoeken. Het was weer een fantastische dag Iedereen hartstikke bedankt voor de gezellige dag en al het verkregen ruilmateriaal. Joep en Jorieke heel erg bedankt voor jullie gastvrijheid en alvast een erg gezellige dag morgen toegewenst met familie en vrienden Quote
geedee Geplaatst: 8 april 2017 Geplaatst: 8 april 2017 Wij vonden het ook weer reuze gezellig en de auto heeft het dit keer beide richtingen helemaal gered; Jet had dan ook 2 schietgebedjes gedaan Het zonnetje werkte mee en het ruilen was weer super! Hele leuke plantjes geruild én geadopteerd van de adoptie-tafel De fotos zijn helaas mislukt; het SD kaartje bleek stuk en maar 6 van de 43 zijn gelukt....heel jammer Ik had hele leuke eendekuikens en ontploffende flesjes enzo gefotogrfeerd...maar helaas. Dank Jorieke en Joep voor de gastvrijheid en dank alle keukenprinsen en prinsessen voor al het lekkers; ik mag de hele week weer aan de lijn Quote
geedee Geplaatst: 8 april 2017 Geplaatst: 8 april 2017 Het is trouwens 22;06 uur, dus waarom er 20;09 uur bij mij bericht staat Quote
geedee Geplaatst: 8 april 2017 Geplaatst: 8 april 2017 Huh?? Nou ja.... ik en techniek....ik snap t niet....en is ook té laat om het te willen snappen Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 8 april 2017 Geplaatst: 8 april 2017 Hier intussen ook al weer even thuis, vlees zit in de vriezer de plantjes die niet van koude voeten houden staan voor de raam de rest staat nog in kratten buiten.Het was weer gezellig, zoals gewoonlijk toch weer te weinig tijd gehad om met iedereen te kletsen.Iedereen bedankt voor de leuke ruilacties en het lekkere eten en J en J voor de gastvrijheid! Quote
appelvrouw Geplaatst: 8 april 2017 Geplaatst: 8 april 2017 Nou wij zijn er ook weer jongens! We reden om 18.03 bij Jorieke weg en ondanks enkele stops (o.a. voor koude koffie die ik toch persee wilde drinken onderweg (ze hadden wel mijn favoriet bij de pomp )) en vooral door wat laagviegen in Belgiè reden we om precies 22.03 ons dorp binnen. Bij Luik ben ik begonnen stukjes bolussen te voeren aan Lie die daarna als een speer door het vollemaanverlichte Belgische landschap reed. Dat werkte vorig jaar ook zo goed. Een heerlijk ritje met veel te kletsen over alle mooie ruilen die ik vandaag gedaan heb ( superbedankt nogmaals allemaal) alle leuke gesprekken die we gehad hebben, alles wat we geleerd hebben ( Henk en Nas ) en alle lekkers dat we gegeten hebben.We hadden nog wel langer met mensen willen praten..dat blijft toch een beetje hapsnap op zo`n dag, maar het was al weer geweldig jullie allemaal te zien. Joep en Jorieke ook nog bedankt voor de nachtelijke gastvrijheid, het was weer fijn vertoeven ...alleen die haan die al om 02.37 denkt dat het ochtend is..ik heb vast nog wel ergens een goed recept voor Cock-au-vin Ja jammer dat ik geen stekje van de zoete aardappel heb genomen..ik denk dat ik blijkbaar dit jaar geen zoete aardappel moet kweken..wie weet kom ik er ergens nog een tegen, en anders is er volgend jaar weer een jaar Allen een fijne dag morgen met het uitpakken van de plantjes, en slaap lekker! Ik denk dat ik wel foto`s heb, zal morgen eens kijken. Is er iemand die ze gaat verzamelen? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
SuusP Geplaatst: 8 april 2017 Geplaatst: 8 april 2017 Och ja Jorieke, die pan! Ja, ik had expres een pan genomen die ik kan missen (is een krijgertje van de weggeefhoek), voor het geval ik hem zou vergeten. Maar goed ook dus. Ik hoop dat je er wat mee kan, voor mij hoef je hem niet een half jaar te bewaren in elk geval hoor.Ik hoop trouwens dat je door had dat de pot met "maismeel" een pot met restzaden (en erwten, en mungbonen) voor de varkens was Al de kostbare gekregen pepers/paprika's enzo staan veilig boven bij het zolderraam. Het andere wat nog in de kratten zit, staat afgedekt met vliesdoek naast de voordeur waar het hopelijk niet zal vriezen. Morgen verder uitsorteren, uitplanten etc.Was weer leuk, in ieder geval! Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
appelvrouw Geplaatst: 8 april 2017 Geplaatst: 8 april 2017 Zeker! Ik wil nog even Speets bedanken die geregeld had dat er bergbasilicum voor mij en anderen klaarstond, en voor mij kamille voor de tinctuur!Dank Speets Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
willem Geplaatst: 8 april 2017 Geplaatst: 8 april 2017 [offtopic]@geedee: Je kunt de tijdzone instellen bij je Profiel. Nu staat hij bij jou waarschijnlijk op UTC in plaats van UTC+2:00ucp.php?i=179[/offtopic] Quote
Nat74 Geplaatst: 8 april 2017 Geplaatst: 8 april 2017 Ik vond het ook erg geslaagd om er als newbee bij te mogen zijn. Ik voel me verwend met de leuke plantjes van de ruil/weggeeftafel en de lekkere hapjes! De kimchi was erg verrassend! Wat een mooi plekje Jorieke en Joep. Bedankt voor jullie gastvrijheid!! Verstuurd vanaf mijn SM-N7505 met Tapatalk Quote
Mariska_dkd Geplaatst: 8 april 2017 Geplaatst: 8 april 2017 Ik vond het een heerlijke dag. Bedankt voor de gastvrijheid, de leuke en leerzame gesprekken, alle plantjes en het heerlijke eten. Met zo'n succesformule begrijp ik wel waarom dit niet de eerste en vast ook niet de laatste moestuinforumdag was. Quote
Bit Geplaatst: 9 april 2017 Geplaatst: 9 april 2017 Ik wil nog even Speets bedanken .... Speets .... Speets ?? Ik heb heel geen Speets gezien ! Was die er ? Die had ik dus best willen spreken .....trouwens veel mensen helemaal niet gesproken ... ook veel wél hoor. Was erg gezellig. Quote
Gwen Geplaatst: 9 april 2017 Geplaatst: 9 april 2017 Ha Allemaal, Wat was het fijn, gezellig en leuk. Na de reis was ik te moe om nog echt gesprekken aan te knopen, maar ik heb nu wel beeld bij de meeste forumleden die ik al zo'n zes jaar via de berichten ken. Dat alleen al vond ik heel leuk. Het hoge culinaire niveau was echt genieten. Mijn hele grote dank aan Yuras voor de uitleg over enttechnieken. De komende priode ga ik oefenen met snijden van de verschillende technieken, zodat ik het goed beheers wanneer ik echt ga enten. Omdat mijn tuin niet zoveel ruimte voor veel (grote) bomen heeft is enten een gave manier om toch veel soorten aan je boom en dus in je tuin te krijgen. Dankzij Goldfish kon ik er komen, waarvoor mijn dankbaarheid. Eerst was het plan dat hij alleen de kuikens van de Indische Loopeend voor mij mee zou nemen, maar ik voelde mij zo goed dat ik mee ben gegaan om ze op te halen. Nu heb ik ook de ouders op film kunnen zetten en alles bij Jorieke kunnen bekijken. Wat doe je het leuk, Jorieke. Echt een fijne plek met veel oog voor dierenwelzijn en de natuur. De kaas en worsten die ik heb geproefd waren echt heerlijk. De paketten die ik heb gekocht liggen inmiddels in de vriezer. De eendjes hebben de reis goed doorstaan. Twee van mijn katten vonden ze hogelijk interessant maar hadden snel door dat ze van mij zijn en nu in de kudde horen. Hoe de anderen gaan reageren wordt vanzelf duidelijk. De kuikens zitten in de woonkamer in een grote hondenbench. Toen ze net in de bench zaten was eentje al bijna door de tralies gekropen omdat de kleine naar mij toe wilde. Nu heeft ook het deurtje een rand karton gekregen zodat het niet meer kan.Telkens als ze mij horen gaan ze piepen en willen naar mij toe. Tijdens de reis werden ze rustig wanneer ze mijn stem hoorden. De bedoeling is dat ze zo tam mogelijk worden. Heel leuk om eens met Pasen echte kuikens te hebben.Uiteraard mogen jullie ze volgen en maak ik een apart topic aan. Tot ik hoop echt een volgende keer Gwen Quote
Nasuada Geplaatst: 9 april 2017 Geplaatst: 9 april 2017 Was weer super gezellig. Lekker weer, happy beesten en gezellige mensen.Dit keer was ik snel klaar met ruilen en ben ik gruwelijk verwend door ciska met mooie plantjes, rozen en van alles. Mucha's gracias ciska.Speets had een mooi tasje met inhoud voor me achtergelaten, dank je! En hopelijk ben je er volgende keer live bij .Vond ook de sessie in yuras yurassispark over enten heel erg interessant.Joep en Jorieke zoals altijd weer super gastvrij.En wat had ik graag al die schattige kuikens meegenomen hahahaha volgend jaar ga ik ervoor.Dit jaar heb ik een loopeend (zorro) meegenomen voor in in de dierenweide van mijn zoon. Hahahaha de nieuwkomer werd met argusogen bekeken. En volgens mij is het vrouwtje (waar ik zorro voor mee heb genomen) geen loopeend of in elk geval een and er ras want zie foto... nou ja de dame in kwestie is al een oud besje en goede reden om volgende keer op zoek te gaan naar een paar dames.Heb nu alweer zin in een volgende keer. Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Wortel Geplaatst: 9 april 2017 Geplaatst: 9 april 2017 Net wakker na een hele gezellige dag! Jorieke en Joep heel erg bedankt voor de gastvrijheid.De reuzel onderdaad helemaal vergeten Had nog net wel in de auto erbij gepast. Alvast bedankt voor het meenemen Anna3 Heb geweldig veel ruilmateriaal gekregen, iedereen hartstikke bedankt daarvoor!Het zonnetje schijnt al prachtig. Eerst eens testen hoe loopeendeneieren gebakken op brood smaken en dan hup de tuin in om al het moois een plekje te geven. Tot de volgende MTFD Quote
jootje Geplaatst: 9 april 2017 Geplaatst: 9 april 2017 Ook wij zijn weer op honk! Nog niet thuis...want we hebben een weekje vakantie, dus zijn op vakantie adres in Zelhem.De ontzettend leuke plantjes logeren dus nog een weekje bij Jorieke en Joep. Het was inderdaad weer erg gezellig, leuk om iedereen weer te zien, leuk om nieuwe mensen te zien. Had niet heel veel geruild, maar wel leuke dingen gekregen, en een en ander van de neemmaarmee tafel meegenomen. Het eten...alles was lekker......heb me echt weer misdragen met eten. Bij thuiskomst ook gewoon niks meer gegeten, hihi! Ook ik wil Speets nog even bedanken voir de dahlia/canna knollen en het grillding welke hij bij Joriek heeft achterhelaten voor me. En natuurlijk Joep en Jorieke bedanken voor de gastvrijheid, en voor het babysitten op mijn plantjes! Tot de volgende keer! Quote
Yuras Geplaatst: 9 april 2017 Geplaatst: 9 april 2017 Was weer gezellig!!Bedankt iedereen , Jorieke en joep speciale grote dank!!!Tot volgende keer!!! Quote
Rabarber Geplaatst: 9 april 2017 Geplaatst: 9 april 2017 Ik vond het erg leuk om bij de MTFD te kunnen zijn! Wat een gastvrijheid en open sfeer. Joep bedankt voor de uitvoerige uitleg over varkens houden, ik ben er al uit (schapen gaan weg), nu manlief nog even meekrijgen. Iedereen waarmee ik geruild heb erg bedankt! Kan een megamix (hoe jaren '90 btw) aardbeienveld aanleggen, helemaal leuk. Volgende keer probeer ik weer van de partij te zijn! Quote
Sin Fronteras Geplaatst: 9 april 2017 Geplaatst: 9 april 2017 Ik vond het leuk iedereen eens een keer in het echie te ontmoeten. Bedankt Jorieke en Joep voor de gastvrijheid en hopelijk tot een volgende keer! Quote Scent & Spice | Genieten, denken en doen met kruiden! In het Pakhuis | Inspirerende en kleinschalige vergaderruimte en workshoplocatie in de Betuwe
weknow Geplaatst: 9 april 2017 Geplaatst: 9 april 2017 Het was een heel gezellige dag! Toch een heerlijke en schitterende plek om te zijn, daar bij Jorieke en Joep! Ik kwam met schrikbarend veel erg zinvolle planten terug. Auto van Jorg was proppievol gestouwd op de terugweg. Vandaag alles goed proberen te verzorgen. Wat liep het allemaal relaxed en soepel....tot in de puntjes (maar onopvallend) goed voorbereid en georganiseerd.Jorieke en Joep...bedankt weer voor zoveel gastvrijheid en werk dat jullie er in steken! Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Cupcakeje Geplaatst: 9 april 2017 Geplaatst: 9 april 2017 Bedankt allemaal voor de gezellige moestuin dag. Ik heb weer een hoop geleerd heel veel leuke mensen leren kennen en gezellige oude kennissen van het forum weer eens kunnen zien. Ik heb schandalig veel plantjes mee naar huis gekregen. We zijn vandaag meteen de tuin in gegaan om de moestuin klaar te maken. Het was een grasveld en is nu helemaal omring met gaas tegen indringers ( lees grote hond) en een deel van het gras is al uitgestoken. Van de week alles een plekje geven Quote
Anna3 Geplaatst: 10 april 2017 Geplaatst: 10 april 2017 Het was weer een geslaagde MTFD! Bedankt allemaal Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.