Berry Geplaatst: 27 augustus 2013 Geplaatst: 27 augustus 2013 Een flinke handvol boontjes en gister snijbonen, wat tomaten en een komkommer. De tomaten zijn ingemaakt. 6x0,5ltr Nog een halve pan over, morgen ff wat potten gaan halen. Quote http://www.hetnieuwemoestuinieren.nl
Stan Geplaatst: 29 augustus 2013 Geplaatst: 29 augustus 2013 Shiitake 900 gram. En dat bij de eerste vlucht. Van gekochte kweekbaal en binnen gekweekt Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Conny Geplaatst: 29 augustus 2013 Geplaatst: 29 augustus 2013 Het is een beetje laat.Maar ze waren erg lekker. Quote Leef je leven dag voor dag. https://www.facebook.com/conny.coomans
Erny Geplaatst: 29 augustus 2013 Geplaatst: 29 augustus 2013 Oeps... de zon was alweer onder, dan maar met flits...Eergisteren geoogst:Snackkomkommers en de eerste twee augurken.De eerste échte oogst van de boontjes Purple Queen. En natuurlijk weer courgettes... Vandaag: Spinazie... Chocolade Munt: M'n Biet (niet zo mooi helaas), Mexicaanse Munt, Rozemarijn, Oregano en Oreganobloemen voor op een vaasje. Emmertje Bramen... Lijsterbessen ook te eten? Mooi dan pluk ik die ook gewoon... Patisson, Courgette en Yugo Fingerfruit... En verschillende zaden geoogst. Quote
geedee Geplaatst: 29 augustus 2013 Geplaatst: 29 augustus 2013 Kidney beans gedopt, een paar waren nog niet droog dus die blijven nog ff in hun schilletje. Quote
Bit Geplaatst: 29 augustus 2013 Geplaatst: 29 augustus 2013 Prachtige oogsten van jullie zeg. Mijn 1e appel van deze tuin. James Grieve in dit geval. Net geproefd. Niet te éten nog. Rest laat ik dus lekker hangen Quote
Conny Geplaatst: 29 augustus 2013 Geplaatst: 29 augustus 2013 (aangepast) Black Cherry Tomaten van het balkon en Paprika's van de tuin. 29 augustus 2013 aangepast door Gast Quote Leef je leven dag voor dag. https://www.facebook.com/conny.coomans
robbyl Geplaatst: 30 augustus 2013 Geplaatst: 30 augustus 2013 gisteren wortelen getrokken en een reus gevonden ongeveer 30cm lang en bovenaan een omtrek van 21,5cm Quote
heidike_21 Geplaatst: 30 augustus 2013 Geplaatst: 30 augustus 2013 Mijn oogst van enkele dagen geleden : sojabonen , kers en bestomaten , pompoen , komkommers , vleestomaten en bladeren van de walking stick . Quote http://axelsmoestuin.weebly.com/
aalterse-willy Geplaatst: 31 augustus 2013 Geplaatst: 31 augustus 2013 Zij vraagt, ik draai..... Wou ze graag een meloen??? Dan krijgt ze toch een meloen! en de rest ook. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Erny Geplaatst: 1 september 2013 Geplaatst: 1 september 2013 Gisteren spinazie, bosuitjes en courgettes, plus nog 3 komkommertjes (waarvan 1 naar 'n buurman die zich verbaasde over de stekeltjes want supermarktkomkommers hadden die toch ook niet?) en 3 radijzen Yskegel, en bieslook en nog 2 courgettes... Quote
snekermoestuin Geplaatst: 1 september 2013 Geplaatst: 1 september 2013 naast de courgette ook drie komkommers en een spaghetti pompoen, alvast doormidden voor de kippen Quote Kijk ook eens op ons blog http://snekermoestuin.blogspot.com/
Tekj Geplaatst: 1 september 2013 Geplaatst: 1 september 2013 Niet heel veel, maar alle kleine beetjes is toch een hoop op een gegeven moment.Komkommers zitten nu in de salade Quote
pet Geplaatst: 1 september 2013 Geplaatst: 1 september 2013 Heerlijk al die tomaatjes.Oh ja, en raapstelen voor de zoveelste stamppot. Quote
mijke Geplaatst: 2 september 2013 Geplaatst: 2 september 2013 Hoera, we hebben oogst! Niet veel maar voor ons doen wel Quote schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl #groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop
Tekj Geplaatst: 2 september 2013 Geplaatst: 2 september 2013 Wat een prachtige foto's Tekj!Thanks Vandaag weer aardig wat tomaten geoogst. Om jullie niet te vermoeien met alsmaar tomatenfoto's laat ik het voor wat het is. Op deze na, wel het plaatsen waard dacht ik zo. Quote
Persica († december 2016) Geplaatst: 2 september 2013 Geplaatst: 2 september 2013 Vandaag deze perziken geplukt , een van de betere rassen: Benedicte Quote
appelvrouw Geplaatst: 3 september 2013 Geplaatst: 3 september 2013 Uien en sjalotten, boon hildE ( of hildA) koolrabi supersmelz... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
sammetje Geplaatst: 4 september 2013 Geplaatst: 4 september 2013 Ik kijk graag in dit topic\, maar nog niet eerder wat geplaatst omdat ik meestal voor maar 1 maaltijd oogst. Maar vandaag was het veel in 1x vandaar dat ik dacht nu dan maar eens een plaatje te plaatsen. Op de foto: meerdere courgettes, schaal vol tomaten, frambozen, oogmeloen, 1 kg bonen en een klein struikje andijvie voor de kippen. Quote
appelsientje 60 Geplaatst: 5 september 2013 Geplaatst: 5 september 2013 En dit heb ik geoogst vandaag uit m'n MMoestuin bakken krap een half pond gele boontjes en een pond snijboontjes.Ze liggen net nog half in het zonnetje. Quote De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis!
geedee Geplaatst: 5 september 2013 Geplaatst: 5 september 2013 Yesss....3 meloenen uit de kas....van eigen oogst zaad vorig jaar geteeld....én de 1e artisjok Quote
Akita Geplaatst: 7 september 2013 Geplaatst: 7 september 2013 In tegenstelling tot de tomaten van Bit hierbij mijn kleinste tomaat (die nu nog aan de struik hing) ik heb er meer van dit formaat gehad maar gezien het formaat waren die binnen 48 uur nadat ze waren geoogst verworden tot een soort verdroogde rozijn en was ik dus te laat met foto's maken. Geteeld als tomaat van het ras "worlds smallest" maakt dit tomaatje zijn naam echt waar. Het tomaatje heeft zoals ook op de fotos kan worden gezien een doorsnee van nog geen 2 mm en een gewicht van minder dan 0,1 gram. Speciaal voor Bit hierbij ook de smaakinformatie. Voor het formaat is het redelijk wat vel maar toch zit er een druppeltje zoet vocht aan de binnenkant en smaakt deze net als zijn grotere familieleden erg zoet. De normale besjestomaten wegen gemiddeld nog net geen 4 gram (367 gram voor 100 tomaatjes). Voor de liefhebbers, foto's gemaakt met een nikon d300 met 105mm macrolens erop. Als spiegelende ondergrond heb ik een htc one gebruikt en als verlichting ons Nederlandse zonnetje. Als referentiemateriaal heb ik het kleinste europese muntje van 1 eurocent gebruikt, een legosteentje en het htc logo. Quote Eetbare hobbies voor de leuk. Nu ook met eigen moestuin 2014
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.