Gast Geplaatst: 22 september 2013 Geplaatst: 22 september 2013 Die perziken ziet er lekker uit Hier een plaatje van mij (van vandaag) Quote
Noompi Geplaatst: 24 september 2013 Geplaatst: 24 september 2013 Na reuzenpompoenen en perzikdozen kom ik aan met mijn handjevol tomaten, borlotti's en twee aardappel verstekelingen... Quote http://noompisbm.blogspot.nl/
mijke Geplaatst: 25 september 2013 Geplaatst: 25 september 2013 Wij hebben vandaag onze eerste drie sperziebonen geoogst! Quote schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl #groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop
Bit Geplaatst: 27 september 2013 Geplaatst: 27 september 2013 M'n állerlaatste tomaten ( uit de koude kas ). Heb nu geen planten meer staan. Quote
Maarten Geplaatst: 30 september 2013 Geplaatst: 30 september 2013 Zeer diverse oogst maar de herfst is definitief begonnen getuige de eerste wal- en hazelnoten en deeerste amandelen. Quote
Gast Geplaatst: 2 oktober 2013 Geplaatst: 2 oktober 2013 Lekker kleurrijk, al die foto's Vandaag heb ik groenlof en boterboontjes geoogst: Quote
Jorieke123 Geplaatst: 2 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 2 oktober 2013 Wij hadden een flinke druiven-oogst! We maken er wijn van, dus we hebben alles fijngestampt en er is zo'n 15 liter van overgebleven. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
meekje Geplaatst: 2 oktober 2013 Geplaatst: 2 oktober 2013 Van de week de laatste pompoenen geoogst in totaal tien butternut pompoenen Quote Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje
Gast Geplaatst: 9 oktober 2013 Geplaatst: 9 oktober 2013 Mooie pompoentjes Ik heb vandaag mijn eerste haverwortels geoogst; Quote
Chantal77 Geplaatst: 9 oktober 2013 Geplaatst: 9 oktober 2013 De appeloogst van vandaag...De naam van deze appel ken ik helaas niet. Quote
appelvrouw Geplaatst: 9 oktober 2013 Geplaatst: 9 oktober 2013 Het lijkt wel een sterappel(ondanks de hartvorm ) Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 9 oktober 2013 Geplaatst: 9 oktober 2013 Walnoten en kweeperen Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
geedee Geplaatst: 12 oktober 2013 Geplaatst: 12 oktober 2013 De Stevia ligt op de voorgrond te drogen; voor de 3e keer geoogst (plantje dit jaar gekocht) en er ook stekjes van genomen om te kijken of ik die de winter doorkrijg. Ook weer tomaten geoogst buiten en uit kas (ze blijven maar komen ....sorry Bit ) We hebben intussen 76 porties pastasaus, ook familie voorzien van tomaten, dus ga ik er nu eens jam van maken...nog nooit gehad dus ik ben benieuwd Heb dit uit een boek van tante: Quote
geedee Geplaatst: 12 oktober 2013 Geplaatst: 12 oktober 2013 apart ben benieuwd hoe die smaakt Net geproefd....is nog beetje lauw maar ik=ongedeedig ...smaakt naar....tomaat!! Zoete tomaat....best apart en lekker, vind ik. Ik had pomedori tomaten gebruikt. oeps ...back on topic: Heb vorig jaar een groen gespikkelde courgette én een witte ronde gekweekt. Uit die laatste zaadjes gezaaid dit jaar en zie hier het resultaat: een lange eivorm-achtige witte courgette En de voorlaatste artisjok....de 2e van deze plant en er zit er nog een aan. Er zijn planten die helemaal geen bloem hebben gehad dit jaar, dus die moet ik de winter door zien te krijgen. ( en een leuk boek bij tante geoogst ) Quote
Limoen Geplaatst: 13 oktober 2013 Geplaatst: 13 oktober 2013 De laatste oogst uit de tuin; poolse pittige paprika's (ze zijn wat pittig maar smaken verder naar rode paprika's), en de enige (mini) aubergine van dit jaar. en de enige normale paprika's die het gedaan hebben dit jaar, helaas werden ze niet meer rood... Quote
geedee Geplaatst: 14 oktober 2013 Geplaatst: 14 oktober 2013 Geoogst uit een bevriende tuin lekker gepoft op de houtkachel die gisteren voor t eerst aan was. En een receptje kastanjelikeur uitgeprobeerd.....over 2 maanden weten we of t lekker is. Quote
appelvrouw Geplaatst: 15 oktober 2013 Geplaatst: 15 oktober 2013 Zaterdag nog maar een ton van 120 l. geleend, en deze gevuld met de kwetsen die nu prachtig rijpen. Wat een mooie vrucht is dat toch..weinig wormpjes erin, en zo laat afrijpend dat je weer tijd hebt. Ze zijn het lekkerst als ze al een beetje gaan rimpelen aan de boom... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 22 oktober 2013 Geplaatst: 22 oktober 2013 7 knolselderijen geoogst en geblancheerd ingevroren in zakken en op een dienblad.Kastanjebonen geoogst..ze mogen nog even nadrogen in de peul. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
borderrose Geplaatst: 25 oktober 2013 Geplaatst: 25 oktober 2013 Nog wat tomaten ( er zitten er nog steeds aan mijn planten die rijp worden buiten)En wat varianten droogbonen. Quote
Agnetha Geplaatst: 28 oktober 2013 Geplaatst: 28 oktober 2013 Pepers geoogst en laten drogen. [/img] Quote Yeah we zijn in het bezit van een 100m2 moestuin!
Erny Geplaatst: 28 oktober 2013 Geplaatst: 28 oktober 2013 Foto is niet te zien... zie in ieder geval dubbele IMG's staan....Upload je ze via de mogelijkheid onder je textvak? (als je het bericht schrijft...) Ik doe het even zonder de extra Gelukt! Daar zijn je pepers. https://www.moestuinforum.nl/imgupload/uploads/image76491382881496.jpg' alt='image76491382881496.jpg'> Quote
Tania Geplaatst: 28 oktober 2013 Geplaatst: 28 oktober 2013 Dit ging vanavond door de rijst. Helaas ziet het er op de foto minder fraai uit dan in het echt, in het echt was het nog veel frisser en was de rode orach veel prachtiger :') Het is niet veel, maar de plantjes zijn allemaal nog jong en het is maar voor mij in m'n uppie Klein maar fijn. Orach is op 't moment m'n favoriete plantje om te kweken, prachtige kleur krijgt dat plantje, en de metallic glans van de blaadjes is grappig in salades. Die lange sprieten is't groen van m'n knoflookteen die ik ergens in september in de grond heb gedrukt. Die houdt ik ook specifiek voor het groen, vinnik heerlijk Quote
malouis Geplaatst: 29 oktober 2013 Geplaatst: 29 oktober 2013 Twee mooie koolrapen. Er staan er nu nog zeven op de tuin. Eentje is al verorberd.Tien gezaaid, tien opgekomen, tien groot geworden. Nog nooit meegemaakt. En een zak vol bieten, geen foto want die moet ik nog even een beetje kuisen voor ze herkenbaar zijn als biet. (Het lijkt nu meer op een zak vol kluiten.) Over de koolraap heb ik nog een vraag in een ander topic: inkuilenDeze twee zijn trouwens 1,8 en 1,5 kg in hun blootje (zie de foto in het andere topic). Quote
Ben92 Geplaatst: 1 november 2013 Geplaatst: 1 november 2013 Een deel van de pompoenen, links de kleine groen oranje en de grote oranje zijn allebei hetzelfde ras, Lakota niet te eten de rest is erg lekker vooral de spaghetti pompoen Quote voor alle zaden en zaadjes http://www.aedoszaden.nl plant veredeling, leuk jazeker kijk ook even hier: http://plantbreedingforum.eu/
Ben92 Geplaatst: 4 november 2013 Geplaatst: 4 november 2013 Wat blauwe en groene mais Quote voor alle zaden en zaadjes http://www.aedoszaden.nl plant veredeling, leuk jazeker kijk ook even hier: http://plantbreedingforum.eu/
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.