Geplaatst: 2 augustus 20159 j Mijn eerste pompoen EDIT: In mijn enthousiasme te vroeg geoogst, lees ik nu: het steeltje is nog niet verhout. "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 4 augustus 20159 j Ik ben tot nu heel tevreden met mijn oogst uit mijn moestuinbakken en tonnen. de eerste boontjes steeds meer courgettes genoeg geoogst om chutney te kunnen maken met groene groet, koolrabihttps://zolekkergezond.nl/
Geplaatst: 6 augustus 20159 j Prachtige oogsten! Hierbij mijn oogst van gisteren. Mega augurken zitten al in potten , in schijfjes, zoetzuur.Bloemkool eet ik vanavond, goudsbloemetjes zijn al zalf!
Geplaatst: 8 augustus 20159 j mijn eerste worteloogst. wat gele en rest oranje. Voor de eerste keer ben ik dik tevreden.
Geplaatst: 9 augustus 20159 j Munt, salie, pepertjes, aardbeien (rest was alweer op). Boontjes van de buuv.
Geplaatst: 9 augustus 20159 j De tomaatjes komen nu lekker op dreef. De courgettes waren dat al een tijdje en met 5 planten kan ik niet alleen mijn eigen voorzien, maar de collega's vinden nu ook elke week een behoorlijk aantal gele en groene vruchten op hun bureau Verder een boel stokbonen die ik nu maar alvast als snijbonen verwerk. De rest mag blijven staan als droogboon. Verder nog wat muizenmeloentjes, wat late aardbeien, het allereerste rijpe snackpaprikaatje en natuurlijk sperzieboontjes!!
Geplaatst: 9 augustus 20159 j Mja die zaten onder de sperziebonen. Als je heeeeel goed kijkt zie je onderin het bakje aan de linkerkant er eentje zitten
Geplaatst: 9 augustus 20159 j Geen geweldige foto en ook niet alles staat erop maar hier mijn oogst van gisteren. Vlnr ijsbergsla, boontjes, courgettes in 3 soorten, tomaten 4 soorten incl de vleestomaten van bit, spitskool, bloemkool met in het bakje in het midden restanten Wijnbessen, bramen en frambozen. Eetbare hobbies voor de leuk. Nu ook met eigen moestuin 2014
Geplaatst: 10 augustus 20159 j Jessica, je kan het zien als de pluim van de mais bruin geworden is. En voor de zekerheid maak ik hem een beetje open om te kijken of de korrels geel zijn.
Geplaatst: 10 augustus 20159 j @sluipwesp, moet je niet net een wit ras hebben Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Geplaatst: 10 augustus 20159 j @prettig gestoord, ik had nog zo gehoopt als ze dat maar niet gaan vragen
Geplaatst: 12 augustus 20159 j Parika, san marzano tomaten, snoeptomaten en komkommers Nog veel meer san marzano's komen er aan
Geplaatst: 12 augustus 20159 j Eerste peper! Misschien niet de grootste oogst, maar vandaag wel een overwinning (na een aubergine zonder vruchten/vol bladluis en meeldauw op de courgette)
Geplaatst: 12 augustus 20159 j Wat een mooie aubergines zijn dat Welk soort is dat Mel? Aan onze AH moestuin aubergines is nog steeds niets aangekomen, hebben meer mensen dat?
Geplaatst: 12 augustus 20159 j Wijnbessen gaan nu echt los, twee bakjes vol, eerste was al op... Paar aangevreten pepertjes en een Lemon Drop pepertje en het eerste komkommertje Miniature White (smaakte heerlijk, beetje zoetig zelfs!) Eindelijk een kropje sla! De eerste sinds jaren die de slakken overleefd heeft. Maar ging aanzet tot bloei geven dus moest op. Op de moestuin salade van gemaakt. En de eerste paarse boontjes Purple Queen. Verder nog een Ronde de Nice en handjevol bramen.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.