Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

7463359e87d2d3db50d99511736b0b85.jpg

2 framboosjes van een plant dat ik dit voorjaar gekocht heb ... Er hangen er nog een 20 tal groene aan ! Verder niet veel soeps in de (moes)tuin ..vandaag wederom een surieuze (onweers)bui !

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Levensmotto Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. 😀

Geplaatst:
Heb jij nou zulke kleine handen, of de frambozen zulke grote bessen?

Weet je ook welke soort dit is?

Heb een foto van het kaartje getrokken , heb de struik van mijn mama gekregen 9ad90f8f9959106efc746c857cef76ff.jpg ook nog even de radijsjes geoogst die klaar waren en niet al half opgepeuzeld .... 51419a958ab6ace252868e3690b9535b.jpg

Geplaatst:

Dat is apart, de bessen van jouw Glen Ample zijn veel groter als normaal.

Ik heb Glen Ample en Fallgold staan, zojuist even een foto getrokken van de vruchtgrootte.

pRbCbyA.jpg

Zoals je ziet, een behoorlijk verschil met de grootte van jouw bessen.

De batterij is ter vergelijking, die liggen niet in hetzelfde schaaltje hoor.

Geplaatst:

oh, nu ja, ik zou zeggen ik trek er een foto van naast een batterij, laat het niet zo zijn dat die frambozen mijne vriend niet hebben kunnen passeren... eentje voor hem, eentje voor mij ... zo lekker maar zo zoet...

ik ben blij met mijn struikje, volgend jaar hopelijk heel veel framboosjes !

Geplaatst:

Gave foto @Robo Dit was mijn oogst vandaag. Courgette is wat klein, maar ga morgenavond voor 5 nachten weg dus anders wordt het zon jukel :s

IMG-20160628-WA000128931467132168.jpeg

Geplaatst:

Vandaag uit voorzorg de aardappelen gerooid want ik zag verschillende aangetaste bladeren.

Onderstaand de opbrengst van de drie aardappel bakken (6m2 totaal). Heb de oogst niet gewogen, maar ik schat een kilo of 10 - 15

Ben nu de nateelt aan het voorbereiden, zouden sperziebonen nog lukken?

20160629190007HDR60441467224216.jpg

- word geen slaaf van je bezit -

Geplaatst:

Topshot RoBo!

Van de week begonnen de omgevallen en aangetaste rode uien te oogsten. Het door de slakken half opgevreten loof trekt alleen maar meer slakken aan.

IMG050282011467225400.JPG

Het zelfde geldt voor de roze uien... het valt me op dat er extreem weinig wortels meer aanzitten... te nat of waren het de woelmuizen? Of is het gewoon een zwakker soort want die ene daar rechts mét wortels is toevallig een gewone Sturon.

IMG050319221467225448.JPG

Tijdens het oogsten daarvan kwam ik een aantal uien tegen die waren aangetast door de uienvlieg/larves. Dus heb maar alle roze uien geoogst.

En besloten de Vroege knoflook te oogsten.

Shangdong, Thai en Germidour. Heb de Ontario Purple Trillium nog laten staan omdat deze er nog erg goed uitzag (minder door roest aangetast lijkt het ook, de Germidour ook groener dan de rest).

Al deze knofloken hadden nog eigenlijk minstens een maand moeten blijven staan maar door roest en zwarte schimmel begin ik nu al met uitdunnen en opeten.

IMG050412951467225709.JPG

Van links naar rechts: Thai, Germidour, Shandong

IMG051362971467225901.JPG

Germidour na het wassen:

IMG051021321467225711.JPG

Uien en knoflook op het droogrek:

IMG055793541467226109.JPG

Verder nog (met toestemming) een grote biet van de buurvrouw geoogst, die stond op knappen.

Veel munt en andere kruiden voor de "Munt+kruiden Waterdrank" van Koolrabi.

En denk dat ik de laatste peultjes heb geoogst.

En de eerste Tayberry's... geen foto want zoooo snel in mn mond verdwenen...

Geplaatst:

Ben nu de nateelt aan het voorbereiden, zouden sperziebonen nog lukken?

beetje laat maar kan nog wel; snel stambonen voorzaaien binnen, met voorweken en op warmte want buiten nat

uitplanten als ze een cm of 10 zijn

daarna zou ik ze wat beschutting geven

Geplaatst:

Ze staan in dezelfde bak als de Sturon uien, waar ik dus 1 van geoogst heb.

De Sturon staat er duidelijk beter bij.

Aarde had niet echt veel voeding dus het resultaat kan veel beter.

De Rosanna uien hadden opmerkelijk korte worteltjes, misschien de woelmuizen? Maar waarom dan niet die Sturonwortels er ook af eten? Zouden de Rosannawortels dan ook wat zoeter smaken? Of kwam het door het vocht?

De rode uien Piroska staan in een andere bak en die schoten die veel meer in de bloei dit jaar (ook veel extremer dan vorig jaar). De Rosanna had hier weinig last van.

Vorig jaar had ik een goede rode uien oogst, de grond was door tuinbuuv L met een laagje compost verrijkt en dat verschil was zeker te merken.

Geplaatst:

Ook hier de aardappelen gerooid wegens begin verschijnselen e158930a1287a50082b905d7e7d60bac.jpg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...