speets Geplaatst: 1 oktober 2016 Geplaatst: 1 oktober 2016 Ik ook! En ook van tomaten: de laatste oogst: Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Schuli Geplaatst: 2 oktober 2016 Geplaatst: 2 oktober 2016 Mijn eerste oogst van de mosterd spinazie Net het resultaat gemaakt Schotel in laagjes:courgette, kastanje paddestoel met ui en knoflook, laagje mosterdspinazie, fetta, Het zelfde laagje nog eens Opgeleukt met oostindische kers De mosterd proefde ik niet maar ben zeer tevreden met het resultaat Quote
henkg Geplaatst: 5 oktober 2016 Geplaatst: 5 oktober 2016 Flespompoenen geoogst. Van twee planten 8 stuks, totaal ca 14 kilo. Hier 6 (al 2 weggegeven): Er zitten nog een paar kleinere aan, maar die zullen waarschijnlijk niet meer afrijpen. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
mkleinman Geplaatst: 5 oktober 2016 Geplaatst: 5 oktober 2016 Laatste appelboompje in de voortuin vanavond geplukt. Totaal 60 hele mooie appels en een aantal mindere exemplaren. Ze smaken geweldig fris en zoet. Quote Mijn volkstuinvereniging. Sinds september 2016 600m2 tuin op het complex.
jootje Geplaatst: 6 oktober 2016 Geplaatst: 6 oktober 2016 En als je dan even naar de tuin gaat, om wat dingen op te halen die anders misschien door vorst genekt worden, en je komt met dit allemaal thuis, dan ben je een blij ei! Edit: sorry voor de opzijnkopfoto. Nieuwe seioen ga ik het anders doen....geen ipad/iphone meer voor het forum. Quote
henkg Geplaatst: 10 oktober 2016 Geplaatst: 10 oktober 2016 Laatste Elstars geoogst, en de allerlaatste flespompoen (?) Laatste flespompoen? Ja want deze twee gaan het niet meer halen, hoewel de plant met zijn nieuwe bloemen daar nog anders over denkt: Verder nog het allerlaatste rijtje struikboontjes geoogst.Appeltjes liggen nu geschild en in blokjes, gevacumeerd, in de vriezer, voor tzt appeltaartjes. Boontjes geblancheerd, liggen ook gevacumeerd in de vriezer. Poeh! Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
speets Geplaatst: 11 oktober 2016 Geplaatst: 11 oktober 2016 De pepino's worden hier paars Ik heb er vandaag maar eens een geprobeerd, hoewel ik ze nog erg hard en groen vond.Inderdaad nog niet goed rijp. Hij rook naar komkommer, was al redelijk sappig, maar kan/moet nog veel zoeter.Duimen dat het nog even niet al te koud wordt... Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
aalterse-willy Geplaatst: 18 oktober 2016 Geplaatst: 18 oktober 2016 Gisteren de eerste schorseneren geoogst. De eerste twee zijn afgebroken en doormidden gestoken met de schop wegens te weinig plaats om te beginnen graven.Maar nu weet ik waar ik me mag aan verwachten de volgende keer. Jaja, jullie zien het goed, 53 centimeter lang!!!!Tussenin zitten er ook achterblijverkes, minitjes zeg maar. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Waaslander Geplaatst: 20 oktober 2016 Geplaatst: 20 oktober 2016 Willy volgens mij hoort hij hier thuis https://www.moestuinforum.nl/het-grote-moestuin-forum-record-topic-t10995.html#p172279Volgens 1ste pagina nog niet opgenomen in de lijst . Enig idee van ras? Quote
Jan Lokman Geplaatst: 25 oktober 2016 Geplaatst: 25 oktober 2016 vandaag een omgewaaide aardpeer gerooid ..maar is een soepie van maken Quote "Natura non nisi parendo vincitur "
timvk2000 Geplaatst: 8 november 2016 Geplaatst: 8 november 2016 Zo. Vandaag de laatste muismeloentjes geoogst. De plant ging langzaam achteruit. Al veel (echt heel veel ) van geoogst. Nu in november de laatste oogst! Super leuk. T was bijna een kilo , en dat buiten, in november, van drie plantjes. Ik ben er blij mee! Quote
aalterse-willy Geplaatst: 13 november 2016 Geplaatst: 13 november 2016 Het eerste witloof dat ik in de keuken gekweekt heb in een emmer. Was heel lekker als hesperolletjes. Beetje losser als grondwitloof maar hoegenaamd niet bitter. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
aalterse-willy Geplaatst: 20 november 2016 Geplaatst: 20 november 2016 De eerste zoete patatten geoogst, ze zijn niet groot maar het gaat wel. En verder de gedroogde peperkes gemalen en in kleine bokaaltjes verpakt.Is wel redelijk straf spul geworden moet ik zeggen. 24 potjes totaal, daar kunnen we een tijdje mee verder denk ik zeker omdat we ook nog een paar potten sambal staan hebben. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Kibas Geplaatst: 11 december 2016 Geplaatst: 11 december 2016 Rode chinese kool geoogst: .Zie voor een foto van de plant mijn moestuinseizoen. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 15 januari 2017 Auteur Geplaatst: 15 januari 2017 Ik heb vandaag de laatste (Texla) aardappels uit de grond gehaald. Ik had het veldje iets beter moeten afdekken toen het een tijdje terug zo koud werd 's nachts, want de aardappels die helemaal bovenin de grond zaten hadden vorstschade opgelopen. Maar de rest daaronder had nergens last van Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 14 februari 2017 Auteur Geplaatst: 14 februari 2017 Veldsla, kervel, toppen van palmkool, scheuten van de 'rode' welsh onion, en witlof. Zo lekker Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 26 februari 2017 Auteur Geplaatst: 26 februari 2017 Uit het zand, dus oogst van vorig jaar. Bieten (niet op de foto), aardappels, wortels, en een appelwortel. Kleurrijke schillen voor de pieren die hier binnen wonen in een emmer Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 26 maart 2017 Auteur Geplaatst: 26 maart 2017 Palmkool bloemknoppen, met wat blaadjes, knoflookbieslook, en al wat 'sprouting broccoli'. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
HuubvG Geplaatst: 5 april 2017 Geplaatst: 5 april 2017 Mooi op tijd Jorieke. En hier verheugde ik me al weer een tijdje op: Japanse duizendknoop, behoorlijk vroeg in het voorjaar zulke mooie vette scheuten. Niet voor niets 'edelrabarber' genoemd. Ik hoef echt geen gewone rabarber meer, dit spul is veel fijner van smaak. En gezonder naar men zegt: geen oxaalzuur maar resveratrol en dat is beter voor de gezondheid: EDIT: voor verdere info en verplaatste reacties zie dit topic over de Japanse duizendknoop:https://www.moestuinforum.nl/japans-knoopkruid-t17198-20.html Nu weer verder met berichten met een foto van wat je geoogst hebt. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 11 april 2017 Auteur Geplaatst: 11 april 2017 Broccoli 'Nine star' kroppen, en braadworsten Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Gwen Geplaatst: 17 april 2017 Geplaatst: 17 april 2017 Ha, Vanmorgen de eerste pepers geoogst. De rest laat ik nog even wat donkerder rood worden. Van deze peper haal ik het groene af en gaat dan in stukjes in de vriezer in de 'sambalbak'. In de sambalbak verzamel ik oogst die later verwerkt wordt tot potjes sambal als ik genoeg heb verzameld. Vanmiddag ga ik andere dingen oogsten, waaronder bloemen en zal dat op veler verzoek ook gaan fotograferen en posten. Gwen Quote
Gwen Geplaatst: 17 april 2017 Geplaatst: 17 april 2017 Ha, Op verzoek wat foto's van de oogst van vandaag. Zo'n 30 rucolabloemen en zo'n 40 viooltjes. Morgen verder oogsten. Het is nu te donker. Quote
Bit Geplaatst: 18 april 2017 Geplaatst: 18 april 2017 Hou ik helemaaal niet van radijsjes, maar goed. Ik zaai ze wel hoor, voor een oma die er dol op is. Dit jaar de eerste van de tuin gehaald, er waren er een aantal groot genoeg. ( en het mens moet natuurlijk niet overvoert worden he ... daar worden ze alleen maar meer-eisender van ... ) Quote
CherryCharlie Geplaatst: 19 april 2017 Geplaatst: 19 april 2017 Vergeten een foto van de oogst zelf te maken, maar dit is de oogst in mijn theepot: citroenmelisse. Quote Schrijft over outdoor, groene en duurzame lifestyle op http://www.cherrycharlie.nl (shameless plug)
Carina1966 Geplaatst: 19 april 2017 Geplaatst: 19 april 2017 De regen van de afgelopen dagen doet goede zaken.De radijsjes beginnen zich te vormen. Vorige week nog enkel steeltjes. Quote Kaatjes Moestuin https://www.youtube.com/channel/UCbxKcMcCIfcYz1rQPoOZLcA
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.