Grork Geplaatst: 3 augustus 2020 Geplaatst: 3 augustus 2020 Weer een blad vol met ook wat nog na te rijpen tomaten. Toch geplukt i.v.m. komende hitte 2 Quote https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/379-grorks-blog/ https://www.moestuinforum.nl/zij-en-heur-landleven-t25424.html
Mellie Geplaatst: 4 augustus 2020 Geplaatst: 4 augustus 2020 Nou jaaaaa zeg! Waren er gewoon zo maar al 4 perziken rijp! Zelfs al aangepikt, zelfs ook een slakkenspoortje, zelfs al 1 lieveheersbeestje en ook nog eens 2 pissebedden aan het knagen, maar het mocht de pret niet drukken. We hebben er na de lelijke plekjes te verwijderen, met zijn vijven van gesmuld. Te lekker dit! 1 Quote
Arja Geplaatst: 5 augustus 2020 Geplaatst: 5 augustus 2020 Bescheiden oogst vandaag: 1 rozenbottel. Dat wordt dan een heel klein jammetje. 2 Quote
Arja Geplaatst: 6 augustus 2020 Geplaatst: 6 augustus 2020 (aangepast) Vandaag oogstte ik onder andere de eerste vleestomaten. Er is al wat zonnebrand, en sommigen zijn al een tijdje geleden opengebarsten aan de onderkant.  Edit: dat trio naast de gele mini's is dus één tomaat. Raar gedrocht.   6 augustus 2020 aangepast door Arja Quote
rorror Geplaatst: 8 augustus 2020 Geplaatst: 8 augustus 2020 Puntpaprikas, spaansepeper, wedstrijdpepers, en een jalapeno. Elke dag iets oogsten, het gaat lekker zo.  2 Quote  Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers. Â
prettig gestoord Geplaatst: 8 augustus 2020 Geplaatst: 8 augustus 2020 Maandag al tot jam verwerkt, ruim 5.5 kg  oh en de vijgen bljven elke dag een handje geven, heerlijk! 3 Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Grork Geplaatst: 8 augustus 2020 Geplaatst: 8 augustus 2020 Het WestlandsBonenkoor stond vals te zingen.   Met deze 34° C vinden ze het te warm buiten. Ze wilden naar binnen.  Koken hoefde eigenlijk niet zo warm waren ze! Toch even laten schrikken tegen taaiheid en voila! Na jouw aanblik gaan ze de vriezer in 1 Quote https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/379-grorks-blog/ https://www.moestuinforum.nl/zij-en-heur-landleven-t25424.html
Veldjesgraaf Geplaatst: 8 augustus 2020 Geplaatst: 8 augustus 2020 (aangepast) Hier ook bergen met courgettes en komkommers. 8 augustus 2020 aangepast door Veldjesgraaf 2 Quote
acpronk Geplaatst: 8 augustus 2020 Geplaatst: 8 augustus 2020 Vijgenbladpompoenen nummers 8, 9 en 10.9 weg(ge)geven en nummer 10 wordt maandag tot soep verwerkt. Gaat plotseling hard, ben pas sinds vorige week zaterdag aan het oogsten. Totaal 8-10 planten op 25-30 m2. En er liggen nog een paar oogstbare, en ik weet al weer een paar afnemers. 5 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
annavan Geplaatst: 9 augustus 2020 Geplaatst: 9 augustus 2020 (aangepast) Nog nooit zo'n succes gehad met worteltjes   Edit: zojuist mijn eerste rode peper ooit gevonden en geoogst.  9 augustus 2020 aangepast door annavan 3 Quote
Mellie Geplaatst: 10 augustus 2020 Geplaatst: 10 augustus 2020 Nou nou, wel 3 hele tomaten. Bijna dan als je de vogelvraat niet meerekent. Eindelijk de allereerste tomaten. De ronde was overigens het lekkerst. 1 Quote
Mellie Geplaatst: 11 augustus 2020 Geplaatst: 11 augustus 2020 De puntpaprika moest gered worden van een hongerig mondje. De frambozen hebben de foto niet eens gehaald Het rode pepertje voor is ook gered van een hongerig mondje, maar dan van rupsen. 2 Quote
jootje Geplaatst: 11 augustus 2020 Geplaatst: 11 augustus 2020 Nou, jouw kids eten in ieder geval groente, Mellie! 😂 ik ziet dat ook knagend aan zo’n paprika door de tuin gaan!  Vergeten de oogst van de grote tuin te fotograveren, maar deze is van de achtertuin! Yeah! Tomaten! 3 Quote
fre3ke Geplaatst: 12 augustus 2020 Geplaatst: 12 augustus 2020 Laatste muskat bleu druiven. Voor volgend jaar onthouden dat ze rond half augustus rijp zijn. De eerdere trossen waren niet zo zoet. Nu nog een paar dagen wachten op de Regent druiven. 2 Quote
Goudsbloempje2 Geplaatst: 12 augustus 2020 Geplaatst: 12 augustus 2020 Onze eerste mais van dit jaar en de laatste aardappelen uit de volle grond. 3 Quote
Mellie Geplaatst: 13 augustus 2020 Geplaatst: 13 augustus 2020 Klinken heerlijk Jootje. Geniet er van!De eerste dikke vette vijg! Of technisch gezien is dit de tweede. De eerste heb ik met een hap eruit op de foto De kop is er af. Er hangen er nog een stuk of 25, ze mogen wel opschieten nu. 1 Quote
Vik Geplaatst: 13 augustus 2020 Geplaatst: 13 augustus 2020 (aangepast) Tomaten geoogst, meteen verwerkt tot passata. Â 13 augustus 2020 aangepast door Vik 4 Quote
Mellie Geplaatst: 14 augustus 2020 Geplaatst: 14 augustus 2020 Al deze pepers gaan naar Spitskool morgen. Misschien dat ik morgen ook nog wat pluk. Rest is voor moi. Zie je de half afgeknaagde tomaat? Wie doet dat? Zie nergens slakkensporen, maar ook geen snavelafdruk.... 1 Quote
fre3ke Geplaatst: 15 augustus 2020 Geplaatst: 15 augustus 2020 Ongeveer 3 kilo Regent druiven. Een deel wordt mijn eerste eigen druivenwijn. Ik meet een suikergehalte waarmee ik 12 procent ga halen. Om te eten zijn ze minder lekker dan de Muskat Bleu. En ik ben ontevreden met het vroege afrijpen, ik ga op zoek naar latere rassen voor bij de muur. 3 Quote
Vastone Geplaatst: 15 augustus 2020 Geplaatst: 15 augustus 2020 Wat ziet dat er heerlijk uit! Hier na 2 weken vakantie 1 dagje thuis om dan weer een week op pad te zijn. Kon niet wachten om een kijkje in de tuin te nemen! Tuinoppas wist in elk geval niet wat die met de oogst aan moest.. 3 vriesladen vol met tomaten, Paprikas, courgette en aubergine. (Kan je nog iets met ingevroren aubergine?)  Maar een snel rondje door de tuin tussen de vakantie wassen door gaf ook nog heerlijke verse oogst gelukkig!  2 Quote
redzebra Geplaatst: 16 augustus 2020 Geplaatst: 16 augustus 2020 Wat vijgen, komkommers, pepers, aubergines en weer een boel tomaten. Â 3 3 Quote
appelvrouw Geplaatst: 16 augustus 2020 Geplaatst: 16 augustus 2020 Tomaten van binnen, bovenste twee bakken twee bakken en tomaten van buiten. Kruidjes erbij dat wordt pastasaus! De druiven zijn ook heerlijk, moet nog een leuk receptje vinden voor een jammetje oid.  4 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎
Piet55 Geplaatst: 18 augustus 2020 Geplaatst: 18 augustus 2020 Mooi om te zien al die kleurrijke plaatjes hier, heb zelf ook wat geoogst gisteren. Samen lekker als frisse salade denk ik. Â 2 Quote
Carina1966 Geplaatst: 18 augustus 2020 Geplaatst: 18 augustus 2020 Gisteren was er nog niets aan de hand maar vandaag waren er drie kolven kaalgevreten. Dus ik heb de grote geoogst. Meteen naar huis gegaan om ze te koken. Hoe warmen jullie ze op?  1 Quote Kaatjes Moestuin https://www.youtube.com/channel/UCbxKcMcCIfcYz1rQPoOZLcA
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.