Ga naar inhoud

Teeltwedstrijd 2018: Ui Exhibition

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Er weer een potje van gemaakt. Begin vorige week geconstateerd dat mijn 2e zaaipoging vol met schimmel zat en er tot aan vandaag niet meer naar durven kijken. Vandaag wou ik de laatste zaaironde doen en warempel daar tussen de schimmel nog 5 van de 6 zaailingen intact. Ik heb de laatst resterende 9 zaden gezaaid, wat mij op een totaal van 21 zaden brengt! Op het moment zijn helaas toch al 6 zaailingen die het lootje gelegd hebben. Pure koffieprut vinden ze niet zo lekker, maar de menging, blijkbaar wel. (tot nu toe dan)

Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.

Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids

Geplaatst:

Is die koffieprut niet een veel te sterk spulletje? En zo nat dat het snel gaat schimmelen? Een beetje vochtige zaai/stek/potgrond zou goed genoeg moeten zijn om ze in te laten ontkiemen dacht ik.

Geplaatst:

Puur is te sterk, maar het mengsel hebben ze ondanks de schimmel weten te doorstaan. Sterke plantjes hoor! Denk dat ik er een laagje potgrond overheen gooi om de schimmel wat te onderdrukken.

Geplaatst:

nou zoals al voorspelt zijn mijn uien in wording echt geweldig!!

volgens mijn aantekeningen had ik er 13 gezaaid en daarvan waren er afgelopen woensdag al 14 opgekomen. Nou dat kon want ik dacht dat ik er eentje op de grond had laten vallen. inmiddels groeien er 16 plantjes uit mijn 13 uienzaadjes.

conclusie: opkomstpercentage van 123% of veel moeite met tellen bij mij

Geplaatst:

Een beetje schimmel deert deze zaailingen niet.

28167344_1727720627284718_8418281048874025408_n.jpg?oh=7f201efb3daf3de12a44527be67e779d&oe=5B0492AB

Niet veel over van de eerste lichting. Derde lichting waren nog 9 zaadjes. Drie hiervan bij de eerste lichting gezaaid.

28279014_1727720657284715_291955191999672704_n.jpg?oh=6cf6bfb1e8dc851af1ac2d112d1e66a0&oe=5B09DDD5

Geplaatst:

Bij mij binnen op de vensterbank heeft de afgelopen weken een ernstige droogte geheerst. Ik vrees dat ik de zaailingen even tijdelijk heb verwaarloost...

Toch heb ik nog een viertal zaailingen weten te redden. Die heb ik dit weekend verspeend. Misschien dat zo'n droogte schokeffect ze wel heel goed doet (al zeg ik dat meer om mezelf gerust te stellen). En ik heb nog tien zaadjes achter de hand, dus die kan ik wellicht buiten uit gaan zaaien en met liters mest een enorme oppepper geven.

Hoop doet leven.

Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.

Geplaatst:

Ok, ik dan ook een foto van die groene friebeltjes...het zijn de twee linkerpotjes, of de drie rechter enfin dat zien we straks wel bij de groei

P2018022418225087581519493262.jpg

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Nasuada, ik ga ze in de volle grond planten, ik.woon in Frankrijk, meer naar het zuiden toe, ik zie geen vorst meer staan

Het was hier ook kouder als vorig jaar, maar in maart lagen we vorig jaar al in de zon.wie niet waagt die niet wint ha ha. En anders heb ik pech gehad.

Geplaatst:

Langzame groeiers zijn het. Ze hebben geen haast om kampioen te worden .

IMG253644631520177478.JPG

IMG254142831520177479.JPG

11 januari gezaaid. Vandaag zijn ze vanuit het kweekbakje verspeend naar p9 potjes.

IMG254267281520177505.JPG

En dan zijn deze er nog. Hun zaden werden 10 dagen later dan de eerste serie rechtstreeks in p9 potjes gelegd.

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

Vandaag mijn zaailingen ( 23 jan. ) opgepot naar per stuk p9.

Bedoeling is dat ze as weekend naar de koude kas verhuizen.

Geplaatst:

Wanneer kunnen de wedstrijd uien naar buiten, naar het foliekasje want sommige groeien behoorlijk lang nu. Helaas kan ik niet zonder kap op het kweekkasje want dan gaan de katten er mee kloten.

En kunnen gewone uien tegelijk mee naar buiten?

Onkruidmanager 1.0

Geplaatst:

Bij mij worden de uiteinden geel. Ik denk dat het door de warmte komt, ik zet ze licht en warm, enige andere manier is koud en donker( voor een raam op het noorden) . Ik heb ze sinds maandag overdag buiten gezet in de hoop dat ze zich herpakken. Helaas de komende dagen ook vaak regen dus weet niet of het wel zo slim is om ze buiten te zetten. Ik heb trouwens geen serre.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...