jootje Geplaatst: 28 juli 2018 Geplaatst: 28 juli 2018 Mijn uien doen het niet zo...verdwijnen / rotten onder mijn handen. Had ook zoveel zaaiuitjes gezaaid, en sjalotten.....niks is goed gegaan op een enkele ui na die de grootte van een sjalot heeft. Dus ook mijn grote joekel ui is niet groot. Formaat gwone ui ook helaas.... Quote
HuubvG Geplaatst: 28 juli 2018 Geplaatst: 28 juli 2018 Ondanks dat ik laat gezaaid heb, zijn de meeste uien volgroeid, gerijpt en gedroogd.Zou het misschien aan de zomer liggen (retorische vraag)? Ja dus, veel groeizaam weer gehad voor de uien. Gedroogd in het veld in de zon in een paar dagen, ze gaan mee naar huis nu En de zwaarste weegt 926 gram Op de tweede plaats deze met 645 gram, er zijn er nog een paar van 5oo+ gram. De kleinste mocht ook even op de weegschaal en deed 201 gram! Einde wedstrijd voor mij, de uien moeten naar een koele, luchtige plek, ik zou niet weten waar... Quote
Luig81 Geplaatst: 30 juli 2018 Geplaatst: 30 juli 2018 Met 31gram is het geen kampioen maar bij mij toch de grootste dit jaarMooie kanshebber op de poedelprijs Zoals eerder vermeld wortel en knolgewassen willen bij mij niet echt van het jaar Quote
henkg Geplaatst: 30 juli 2018 Geplaatst: 30 juli 2018 Beste resultaat tot nu toe, 30 juli: huubvg, met 926 gram.(Tussen)resultaten vind je in het tweede bericht van dit wedstrijd-topic.Aan allen: ook als jouw ui (veel) minder zwaar is, we willen toch graag ook jouw resultaat weten. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
simonvb Geplaatst: 30 juli 2018 Geplaatst: 30 juli 2018 De uiteindelijke grootste, al is de verbetering maar minimaal. Quote
HuubvG Geplaatst: 30 juli 2018 Geplaatst: 30 juli 2018 Hm, spannend toch wel... Bij mijn vorige bericht van 28 juli: ik had ze zo in het veld laten drogen en daarna (27 juli) naar binnen gehaald, precies een dag vóór die regenbui. Als ik daarmee een dag later was geweest, had ik met het drogen opnieuw moeten beginnen. Quote
petersmit Geplaatst: 30 juli 2018 Geplaatst: 30 juli 2018 Spannend allemaal! Grappig om te zien dat sommige hele mooie grote heeft en andere kleine(re). Wellicht verschillende soorten grond? Warmer/kouder/droger enz. Een Ui van 1 kilo is toch niet slecht Quote Ook voor privé vragen beschikbaar! https://www.dutchgardenseeds.com en voor (biologische) zaden natuurlijk..
Roland Geplaatst: 31 juli 2018 Geplaatst: 31 juli 2018 Hierbij de officiele indiening. Eerst in de grond al gedroogt en daarna met de hete weer nog een week. Quote
appelvrouw Geplaatst: 31 juli 2018 Geplaatst: 31 juli 2018 wihooeoeoe wat een joekel!! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Frans Geplaatst: 1 augustus 2018 Geplaatst: 1 augustus 2018 Toch nog 101 gram zwaarder dan mijn vorige. Er liggen er nog een paar te drogen maar deze zal waarschijnlijk wel de zwaarste blijken te zijn. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Charly Geplaatst: 1 augustus 2018 Geplaatst: 1 augustus 2018 Hierbij de officiele indiening.Wauw Roland! Super gefeli met je monster-ui Quote wees bevriend met kleine dingen
HuubvG Geplaatst: 1 augustus 2018 Geplaatst: 1 augustus 2018 Ja maakt het wel spannend Roland! Wel sportief dat je hem opnieuw hebt gepresenteerd. Nu maar afwachten op de stille genieters die met verrassingen gaan komen. Het is immers nog lang geen eind augustus?! Quote
henkg Geplaatst: 1 augustus 2018 Geplaatst: 1 augustus 2018 De stand is weer bijgewerkt, zie de lijst in het tweede bericht van dit topic.Hier dus: post363298.html#p363298Roland staat nog steeds bovenaan. Resultaatmeldingen, van reeds gedroogde ui(en): uiterlijk 31 augustus.Heel graag ook jouw zwaarste ui hier melden, hoe klein ook. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Krikke83 Geplaatst: 1 augustus 2018 Geplaatst: 1 augustus 2018 Wegens de droogte is bij de meeste van mijn ajuinen het loof al afgestorven. De grotere exemplaren staan er nog Hierbij de grootste van mijn 'kleintjes'. Ik geloof dat ik nog kan verdubbelen in gewicht. Maar meer dan een kilo zal niet lukken Quote Wat je zelf kweekt, smaakt steeds beter!Met onze moestuinvereniging verdelen we zakjes zaad voor 1 euro-> http://www.detuinschuur.be/zadenWij verdelen nu ook de zaaiagenda van Diana.
Jorieke123 Geplaatst: 1 augustus 2018 Geplaatst: 1 augustus 2018 Hij weegt dan wel geen kilo maar ik ben er toch erg trots op! 1e keer zaaiuien en dat beviel erg goed! Zoveel beter dan pootuitjes. Geen doorschieters, wel wat gepruts met die dunne zaailingen in het begin, maar die iele sprietjes werden dus maar mooi dikke vette uien Dus voortaan zaai ik mijn uien Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Charly Geplaatst: 1 augustus 2018 Geplaatst: 1 augustus 2018 Wauw. Wat een bjoeties komen er voorbij. En leuk om te lezen dat zaaien zo goed bevallen is @Jorieke. Geeft de burger moed het zelf ook eens te gaan proberen! Edit: ben trouwens benieuwd naar de bewaarbaarheid van die knoeperds. En dan vooral die van Roland en Henk. Ik heb sjalotjes ooit te veel bemest. Die werden ui-grootte. Maar de bewaarbaarheid was zeer beroerd. Quote wees bevriend met kleine dingen
Jeroen76 Geplaatst: 1 augustus 2018 Geplaatst: 1 augustus 2018 De mijne moeten nog 1 dagje drogen maar halen de toppers niet meer in. Ga morgen wegen en zal het hier showen. Dat zaaien is ook mij allerminst tegen gevallen, ga volgend jaar zeker ook eens wat andere soorten proberen. Quote
tuinLB Geplaatst: 2 augustus 2018 Geplaatst: 2 augustus 2018 Eindoordeel: 533 gram. Foto volgt, om de een of andere reden lukt het mij niet meer om met mijn telefoon in te loggen en dat vindt ik de makkelijkste manier om foto's op het forum te zetten Quote
Jorieke123 Geplaatst: 2 augustus 2018 Geplaatst: 2 augustus 2018 Oh deze is nog wat zwaarder, dit is mijn officiële inzending: (dat was de plant die ik nog als laatste had laten staan omdat hij er nog wel fris bij stond.) Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
advanbrunschot Geplaatst: 2 augustus 2018 Geplaatst: 2 augustus 2018 Ik hoop dat de winnaar al zijn teeltgeheimen met ons wil delen? Quote
Jeroen76 Geplaatst: 4 augustus 2018 Geplaatst: 4 augustus 2018 Dat is 'm dan. Helaas geen winnaar maar zeker een hele leuke ervaring. Quote
Jeroen76 Geplaatst: 4 augustus 2018 Geplaatst: 4 augustus 2018 En op verzoek zonder 2 gram loof. Gr. Jeroen Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.