Geplaatst: 7 juni 20187 j Valt de pan met rabarber-sinaasappel siroop die ik uit m'n handen liet vallen, ook onder het kopje mislukt?Het lag er best fotogeniek bij, maar al die moeite voor (bijna) niets en die brandblaar op m'n buik vond ik toch minder geslaagd
Geplaatst: 7 juni 20187 j Aaaaahh. Tralalaaa, wat sneu! En pijnlijk ook trouwens. Sterkte. Ga je nog nieuwe maken, of heb je het wel een beetje gehad? wees bevriend met kleine dingen
Geplaatst: 8 juni 20187 j Ik heb redelijke problemen (naast de kapotgeslagen items door de hagel) met wortels.... Ik heb geloof ik 7 soorten (winter, kleurtjes en rond) maar ze komen amper op. Nu had ik ze op zaailinten geplakt, zou dat het zijn? Ik had dus linten gemaakt van wit toiletpapier met daarop puntjes lijm van bloem en water in gelijke verhoudingen. Daarna zaadjes erop. Hebben er meer mensen last van niet opkomende wortels? It ain't what you do, it's the way that you do it
Geplaatst: 8 juni 20187 j Heb bij mij gemerkt dat de wortelen die ik vroeg gezaaid heb, goed zijn opgekomen. Deze die vanaf begin mei waren gezaaid komen amper op, volgens mij veel te droog geweest en zelf geef ik max 2 keer per week water.
Geplaatst: 8 juni 20187 j Zaailinten doen het bij mij altijd slecht, die koop en maak ik nooit meer. Het idee van een zaailint is leuk, maar de kieming is zoveel slechter. Misschien dat dat een reden is?
Geplaatst: 10 juni 20187 j Mijn wortels komen ook slecht op.....helaas. Denk te droog weer, ondanks nat maken van de zaairegels.Witlof doet helemaal niets....Ik heb ooit een roze bes gekregen.....die bleek ook gewoon rood. Wat weer helemaal niet mislukt en het altijd goed doet...is het onkruid daar heb ik teveel van, vooral na regenbuien......
Geplaatst: 12 juni 20187 j Zo zal mijn peterselie wel groeien. Wat niet opgevreten werd door de slakken...
Geplaatst: 12 juni 20187 j Mislukt door mijn eigen dommigheid!Had zaadjes van de tomaat Balkonzauber, dus die heb ik gezaaid voor op mijn terras. En gediefd (hoeft niet), maar in plaats van dat ik de dief heb verwijderd, heb ik gewoon de top erafgehaald. Daar komen niet veel extra tomaten meer aan. Beetje dom. Overigens twijfel ik wel of dit inderdaad Balkonzauber is, maar dat is even afwachten nog. De heermoes die in de tomatenbak ligt, gebruik ik om de grond af te dekken, zodat die niet te snel uitdroogt. Heb meer dan genoeg heermoes, dus zo gebruik ik die plant toch nog nuttig.
Geplaatst: 12 juni 20187 j Zaterdag mijn zorgvuldig uit dieven opgekweekte tomatenplanten in de vg gezet. Gisteren was er eentje volledig gestript door een zwart huiskonijn. Vrijwel zeker de dader, want ik heb het beest flink achterna gezeten. Gelukkig heeft het konijn de overige dieven met rust gelaten.Ook maar het vermoedelijke konijnen toegangspunt van mijn moestuin meteen beschermd met gaas. Ik wist niet dat konijnen tomatenplanten ook lekker vinden . Het is wel giftig voor ze, maar blijkbaar kunnen ze toch wat hebben. Nou, dat ondersteunend stokje kan nu ook wel weg
Geplaatst: 12 juni 20187 j Mislukt bij alle buren, maar nog niet bij mij: Het gras bij de buren is altijd groener
Geplaatst: 12 juni 20187 j Het gras bij de buren is altijd groener Wat zijn dat voor engerds op die naar ik aanneem aardappelplanten??
Geplaatst: 12 juni 20187 j Larves van de Coloradokever, zeg ik, na dit te hebben geraadpleegd: https://www.natuur-wereld.be/insecten/kevers/coloradokever.
Geplaatst: 12 juni 20187 j Niet te verwarren met de Lieveheersbeestjes in popstadium! Lijken er behoorlijk op dus vooral op die rijen met stipjes a/d zijkant letten. En Vlaamse Gaaien willen ook nog wel graag aan je tuinbonen, peulen, doperwten en kapucijners hangen! Ze trekken ze zelfs door het net heen.
Geplaatst: 17 juni 20187 j De knoflook geoogst en direct in de compostbak gedaan, hij zat helemaal onder de roest.
Geplaatst: 19 juni 20187 j maar de bollen toch niet? die zijn prima te eten/bewaren; alleen ontsmetten voor herplant eind dit jaarhier ook knoflook geoogst, met veel roest op het blad nou deden de capuciners het toch al niet geweldig wegens grondje? laat geplant? maar de kauwtjes hebben zich niet laten afschrikken door mijn glimmers....halve oogst in 1 dag weg!
Geplaatst: 19 juni 20187 j Mijn Bon Chrétien peren dan! Die worden opgegeten terwijl ze nog niet eens volgroeid (laat staan rijp) zijn. Dacht eerst dat het de vondelparkieten waren. Heb er vitrage overheen gedrapeerd, maar deze morgen onderaan een zesde peertje afgekloven. Moeten de ratjes dus zijn. Ik weet niet of dat betekent dat straks ook de Commiesen, de perziken en de appels eraan zulen gaan.
Geplaatst: 21 juni 20187 j De Mount Vesuvius tomaat voor het eerst in de collectie Gaat lekker met de neusrot Mij tomatenmeststof zou neusrot moeten voorkomen, maar dus niet
Geplaatst: 22 juni 20187 j alleen mest voorkomt t niet: linkje met post Enjoy hier water geven mislukt (iemand heeft de laatste 50 meter verlengsnoer "geleend" dus mijn pompjes werken niet....)
Geplaatst: 22 juni 20187 j Bedankt RobO De Mount Vesuvius planten hebben met het warme weer wel eens in de toppen slap gehangen. Dat kan dus al effect hebben op de zich ontwikkelende tomaten. Toch meer water geven 's ochtends op de warmere dagen. Beter ook om de beschadigde vruchten te laten hangen als een waterbuffer. Er zit nog voldoende vocht in.
Geplaatst: 22 juni 20187 j He OscarBij mij had de Mt Vesuvius vorig jaar als enige (met de speckled roman) last van neusrot ook. Beide tomatensoorten komen daarom dit jaar bij mij niet meer terug. Sterkte desalniettemin!(En RobO: wat kak van het watersysteem!) wees bevriend met kleine dingen
Geplaatst: 22 juni 20187 j Charly, misschien zijn de Mt. Vesusius tomaten wat gevoeliger voor neusrot. Bij de overige rassen nog niets gezien.En, de Jolly Jesters gelukt of mislukt?
Geplaatst: 22 juni 20187 j Charly, misschien zijn de Mt. Vesusius tomaten wat gevoeliger voor neusrot. Bij de overige rassen nog niets gezien.En, de Jolly Jesters gelukt of mislukt?Ja dat denk ik ook Oscar, mbt de neusrot. Benieuwd hoe jij ze vindt smaken. Vond ze wel aardig, maar tegen al het andere tomatengeweld konden ze toch niet op. De Jolly’s zijn geweldig! Ben er zo blij mee!! wees bevriend met kleine dingen
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.